• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84
    Mareldsbarn skrev 2009-09-16 22:28:02 följande:
    Lana, jag tänkte ju på dig hela tiden när jag skrev mitt förra inlägg men så glömde ändå att skriva till dig, snacka om förvirrad Trist att ni har blivit sjuka Hur tycker du att dessa tre veckor på arbetet har varit nu då? Minns att du pratade om tjejen som var vikarie för dig och som skulle stanna eller hur det nu var. Hur har det gått med det?Carina, vad tråkigt att höra att även ni är sjuka... Det är helt otroligt vad hösten för med sig många förkylningar! Ni får vara hemma och kurera er nu. Njuta av att få vara tillsammans. Hur går det för dig med flytt? Jobb och sånt? Om jag minns rätt så är du inte mammaledig längre eftersom Didos går på dagis. Har du fått något jobb?
    Tack.
    Sju och sjuk är inte förkyld är bara helt knass i kroppen det känns helt koko i kroppen.
    Som om man blivit på körd av en last bil

Flytten går bra
    Flytt bilen är klar den ska hämtas och betallas.
    Vi har börjat packa nu alla saker i lådorna.
    Nej jobb har jag inte vi kommer ju att blytta om några dagar den 25
    Jag kommer gå i skolan i danmark och lära mig danska
    Sambon har redan jobb i danmark.
    Vi har fixat papprena från skatteverket om flytt och jag har pratat med Fk om ''underhållsstöd'' ebbas pappa.
    Så allt ser ljust ut allt är klart och snart flyttar vi utomlans
  • S u s s

Längesen jag skrev va? Eller gjorde jag det igår? Jösses, jag är verkligen senil. Men jag kikar in ibland även när jag inte känner att jag har tid att lämna spår.

RosaNapp - Jag tycker det är super att du har någonstans att ventilera! Ös på du så länge det känns bra, är det någon som inte vill läsa eller kommentera så kan man ju faktiskt hoppa över. Och det är faktiskt ganska opersonligt att ventilera här, man drar ju bara huvuddragen eller det som känns viktigast för en själv, och jag tycker att det mesta känns rätt anonymt ändå, jämfört med att t ex sitta i en "riktig" mammagrupp och prata...

2-barnsmamma - Härligt att det händer grejer då, men vad typiskt att du ska bli sjuk just då. Låter som influensa?

Jaha. Jag har väl inte uppdaterat nåt sista tiden direkt.
    Max kan gå. Men kryper oftast ändå. Han har en gose-nalle i sängen. Han fick den i 1-årspresent av mina föräldrar och kramade den jättehårt så fort han öppnat paketet...
    Mirandas gosedjur är också från 1-årsdagen, de kanske lätt knyter an till saker då?

Max klättrar som en apa nu också... Min svägerska hittade honom ståendes högt uppe i ett fönster! :-O
    Han är lite för smart för sitt eget bästa och samlar grejer från olika rum att bygga trappor med.... helt sjukt. Så nu har vi rensat bort lösa prylar. Jag kan ju inte se honom varenda sekund med en 3-åring i huset...

• sthlmstjejen

Angående gosedjur så har F en Ior som hon älskar, hon brukar suga på hans öron när hon ska sova (ja hon har ingen napp, haha). Har köpt en till som hon kan ha på dagis för jag vill inte att "hemma-Ior" ska komma bort.

Är det nån mer som har barn som fejk-gråter? Så fort hon inte får som hon vill sätter hon igång världens tjut och sen när hon får det hon ville ha tystnar hon direkt. Men innan låter hon som världens siren

Rosa; Hur tolkar man Ls beteende att han låser in sig på sovrummet? Deprimerad?

• sockertopp84

Jag har också en liten kille som kan fejk gråta,och de både syns o hörs när de är fejk.

Nu har jag beställt kavat vinterskor från ellos till sönerna.Va lite små arg igår att jag inte hade några 50% från ellos,men idag gick jag in på sambons namn o kollade va han hade för erbjudanden o då hade han två på 50%.Har nämligen handlat från hans namn innan.

• Vilda Tiger

Fejkgråt? Jag har troligen ungen som kom på uttrycket här hemma... herre min je så hon sätter igång då hon inte får det hon vill ha. Det skvätter och låter och är FRUKTANSVÄRT men så får hon det hon vill ha och så är allt som bortblåst. Jösses...

NÄ - får återgå till min gnällapa här hemma. Marcus kommer hem idag efter att ha jobbat två dygn. Ska bli gott, för jag är trött på att läsa samma bok om djurungar hundrafemtio ggr om dagen.

• RosaNapp

sthlmstjejen: ja, rätt så. För mig är det rätt så klart vart han är på väg, han vet nog bara inte än.

Det ni kallar fejkgråta sysslar A med också. Jag ser det dock mer som att han blir arg och uttrycker det genom gråt . Men humör har han. Det senaste är att han kommit på hur man stänger av och sätter på tvn. Inte så populärt hos syskonen .

S u s s: A klättrar också. Han kommer inte upp i soffa och säng, men på toalettstolen och annat. Fast han tar sig ju inte ner...

Igår tog han lite fler stapplande steg, men jag tror inte han tänkte så mycket på det. Fast han kom iallafall någon meter, sen stötte han på hinder . Men fortfarande gör han det när jag inte "ser".

• lille08

Vilken virvelvind han är idag William! Han är verkligen ÖVERALLT!! Kylskåpet, spisen, lådor, skåp, skohyllan, garderoben i hallen... river ut allting... och grejer han FÅR ha är inte ett dugg intressant!

Jag känner mig redan redo att sova middag!

• Vilda Tiger

Lille
    Haha! Jag kan tänka mig att du känner dig rätt slut. Jag läste på fb om det där med att han kastade äpplen till katten som jagade dem.

Lyckeli klättrar inget alls. Hon knatar och springer och rör sig hela tiden men klättrar låter hon bli, tack och lov. Hon vill gärna banka på datorn men annars håller hon sig rätt bra ifrån grejer hon inte får ha. Eller - egentligen når hon ingenting hon inte får ha. Datorn har vi dragit ut sladden till så hon får trycka på knapparna bäst hon vill. Skåp som vi har bunkar och t.ex dvd i får hon greja i bäst hon vill. Det enda är väl sopskåpet, men jag har köpt såna där dörrstopp. De har bara inte kommit på plats än... Sedan bor vi ju så litet så det är inte svårt att inte ha koll på henne. Badrummet är det enda stället hon inte får vara på alls om inte vi är med.

• Vilda Tiger

Just nu "läser" hon dvd-fodral. Hon öppnar dem och sitter och betraktar insidan en lång stund. Sedan märker hon att hon inte kan bläddra i den "boken" och tar en ny.

• lille08

VT: Jo, full fräs är det är... och tyvärr alldeles för mycket grejer han inte ska ha som han kan komma åt. Hur barnsäkrar man till exempel kylskåpet? Innan har det funkat att dra hundburen så att den står lite framför... men nu har han ju kommit på att det bara är att dra den åt sidan! Vår spis är också jättedum. Den går inte barnsäkra (jag har även mailat tillverkaren och frågat). Minns knappt att 1-åringar är så här aktiva! Men sen är klart, nu när man är gravid och det börjar kännas så smått varje gång man böjer sig ner, lyfter honom eller plockar grejer från golvet så blir det ju lite jobbigare än det är annars.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8