• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • MissHellen

VT: Ja, hon är ju stora tjejen nu!

Jag har sagt de, att jag SKA gå ner alla kilon (och hällst lite till) innan vi änns funderar över en till!
    Jag var ju överviktig redan när jag blev gravid, men just nu är mitt mål att gå ner tio kilo iaf! Vet att jag klarar av de bara jag verkligen försöker och kämpar för de! Sedan är 2 siffrigt mitt mål! Så du kan ju tänka vad jag väger nu PÅ TOK FÖR MYCKET!

• MissHellen
    MissHellen skrev 2009-07-21 12:20:19 följande:
    VT: Ja, hon är ju stora tjejen nu! Jag har sagt de, att jag SKA gå ner alla kilon (och hällst lite till) innan vi änns funderar över en till! Jag var ju överviktig redan när jag blev gravid, men just nu är mitt mål att gå ner tio kilo iaf! Vet att jag klarar av de bara jag verkligen försöker och kämpar för de! Sedan är 2 siffrigt mitt mål! Så du kan ju tänka vad jag väger nu PÅ TOK FÖR MYCKET!
    Glömde skriva de, att jag skiter egentligen vad vågen visar. Bara jag trivs med mej själv OCH att jag kommer i kläderna jag kunde ha innan (och en bit in på gravdiiteten) Elton! För just nu har jag en hel garderob som inte används..
  • jeng

VT,
    Du har kämpat skitbra med vikten, och du ska absolut inte gå och tycka att du är massa överviktig för det är du INTE! Du är superfin!! Förstår att det känns jobbigt nu när du just gått upp några kilon igen, men så blir det ju ofta i semestertider och då man har mycket annat i huvet!

Missh,
    Jag ville ju både ha barn snabbt igen och ner i vikt så mycket jag kunde innan dess. Jag tycker det blev en bra avvägning för mig nu då jag lyckades nå min förra plusvikt. Då är det ju 10 kg över min normalvikt, men det får jag ta tag i sen helt enkelt! Men jag förstår dig. Du har ju mer övervikt än jag och då känns det ju mer akut att ta tag i också!

Hoppas att ni nte allihopa sitter här gravida sen när det blir dags för mig att ta tag i vikten! Behöver lite peppning!!

• Melva

Jaha, nu såg jag två vita prickar i underkäken på A också, alltså tand nr 7 och 8. Lika bra att ta alla på en gång , eller så vill han inte vara sämre än syskonen som hade 8 tänder när dom fyllde 1 .

Ja, jag tror också det är bra att gå ner i vikt mellan barnen. Det blir ju jobbigare att vara gravid med en liten att passa/ta hänsyn till och övervikt samt graviditet på det kan bli rätt tungt. Säger jag som inte gick ner mycket mellan 2an och 3an . Fast å andra sidan var ju inte mellan gammal när jag blev gravid med A.

Nu har A ätit lunch, mellan precis vaknat och det är dags att hämta E. Sen ska vi ner på stan och handla lite. Maken kommer inte hem ikväll så vi äter nog ute idag

• jeng

gud vad elakt det där lät... såklart hoppas jag att ni som vill bli gravida blir det! jag vill bara inte sitta där med lika stor mage som ni när min bebis är ett halvår och ni är höggravida!

• jeng

Melva,
    Nej, visst är det bra att gå ner i vikt! Men man kan ju inte heller planera allting kring det, känner jag!! Alltså jag ville inte vänta med att bli gravid bara pga att jag ville ner i vikt först. Samrtidigt så kämpade jag ju på så mycket jag hann tills plusset kom lixom! Jag är glad att gravidkilona försvann, 30 kg borta gör ju jättestor skillnad!!

Nu har jag bara gått upp 2-3 kg hittills, och ändpå känner jag mig aptung!!! Gravidkonditionen och ökad blodmängd osv gör sig till känna!!

• sthlmstjejen

ja jag tror också att det är bra att gå ner så mkt som möjligt till sin inskrivningsvikt innan man blir gravid igen. Det blir ju bara svårare och svårare att gå ner efter graviditeterna tror jag. Min mamma tex gick aldrig ner 10 kg efter att hon fött mig och sen fick hon 2 barn till tätt och efter 3an så låg hon fortfarande +10.

Lycka till MissH, är du bestämd lyckas du!!

Vet själv hur det är att vara överviktig, har varit det från att jag var runt 7 år tills jag tog studenten. Efter det bestämde jag mig att jag inte ville vara den "tjocka tjejen" jämt, ville kunna handla kläder utan att märka att det inte fanns i den strl jag måste ha osv. Ändrade min kost och mitt liv helt och idag väger jag minst 25 kg mindre än då och jag håller vikten! Det är ju det svåraste...

• Lina S

Ja jag tyckte också att det var svårare att gå ner andra gången, man hade ju inte samma tid att motionera... Men skam den som ger sig

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • sthlmstjejen

Lina: Jag tycker ju tvärtom, går ner mer per barn även om motionen blir mindre nu. Jagar barn, äter mindre pga att det händer mkt runt matbordet osv så därför går jag ner mer

• luzorsus

Tillbaka från semestern!
    Har spenderat några dagar i Stockholm. Blev Junibacken en dag och Tova älskar att vara där. Själv tyckte jag det var hysteriskt med folk! Kö in och efter 3 h fick vi åka sagotåget.....mycket roligare att fara under lågsäsong.

Nästa dag blev det Skansen ,där man knappt ser några djur för de drar sig undan i värmen.Men björnarna såg till att det var värt det. De låg och badade i poolerna som är just innanför glasväggarna och jagade varandra och busade på hela tiden, underbart att se!

Sen tredje dagen blev det Gröna Lund. Lilltjejen och Micke stannade hemma så jag och storasyrran var ensamma med Tova, det gillades! Vi åkte allt hon kunde åka. Lilla Fritt Fall blev favoriten och tekopparna (som snurrar alldeles vansinnigt mycket för min smak). Blå tåget vågade hon sig på men det var lite läskigt, likaså Lustiga huset
    Skrattkammaren med alla roliga speglar i var ap-kul tyckte vi alla!

Annars åt vi gott, bla. på en indisk resturang i Hornstull, och drack gott! Vädret var underbart, dagen vi for kom det dåliga vädret Timing!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8