• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

Miss H: Låter ungefär som den hemska natt vi hade här. Fast orsaken till detta berodde till stor del på att vi försöker sluta med Williams natt-välling. Har minskat ner lite på mängden nu det sista, men detta var första natten som han inte skulle få den alls. Fy skrutt vad sur och grinig han var. Nappen slängde han iväg tvärs över hela rummet flera gånger. Han väckte sin storebror med sitt vrålande. Och att få vatten istället för vällingen var inte poppis alls.

Var bra nära att ge upp och gå och blanda till den där vällingflaskan. Hade ju varit enkelt och då hade han förmodligen snabbt somnat om.

Äter era barn på natten?

• jeng

lille,
    ted har inte ätit på natten sen han var kanske 4 mån gammal, förutom någon/några enstaka korta perioder som han velat ha mer. tillväxt trodde de på bvc, alt att det var en utvecklingsperiod och han helt enkelt vaknade, och då han vaknade så ville han ha sin välling "som vanligt". ja för normalt så vaknar han ju helt enkelt inte på natten. han sov ju långa nätter redan från start i princip så det har ju alltid var superskönt! däremot så gick vi ju igenom den där avvänjningen då vi slutade ge honom sova-vällingen i sängen. då var det en pina med "långa" (iaf för oss långa!!) sövningar och gnäll på kvällen. från att han alltid bara har ätit sin välling och vänt sig om och somnat utan ett knyst så började han grina och sådär... man skulle hålla handen och han somnade absolut inte av sig själv längre. det höll i sig i ca 2 veckor, och efter det så kan vi nu bara i princip ställa ner honom i sängen igen när det är sovdags, och sedan gå därifrån. så det är ju värt lite grin ett tag för att ta sig igenom det!

• Lana

lille; Elly äter när hon lägger sig och runt 06 men har alltid en redo ifall hon vill ha på natten.

KaOl; det funkar med mindre pulver i vällingen.TACK

VT;bamsegrattis till Lyckeli {#lang_emotions_flower}

jucea; har ni bytt till vanlig säng med TEd?har för mig jag läste det för ett tag sen.

när tycker ni det är dax att byta till vanlig säng.tror mamma bytte för mig mellan 1-1,5 år.funderar på att snart byta????

• sthlmstjejen

Lana: Vi har bytt säng åt barnen när de varit 1,5 år, har varit alldeles lagom.

Frida äter fortfarande 2 ggr per natt men efter stugsemestern nästa vecka är det slut med det, iaf få ner det till 1 gång

Är så jävla förbannad just nu!! Jag och maken skulle gå ut på dejt ikväll och svärmor har lovat att sitta barnvakt. Sen hör hon av sig och säger att hon har lite ont i foten så hon kan inte komma. Hallå? Vi bor grannar och maken skulle kunnat skjutsa henne eller nåt. Men sådär är hon väldigt ofta, skyller på olika krämpor för att slippa saker hon inte vill. Och vi som längtat så!

• Hallonsocka

Grattis till Lyckeliten!

Urk är för utmattad att skriva så mycket mer idag :-/

• Lana

hallon har det hänt ngt?

sthlm;FY va sjaskigt.hoppas ni kan göra en mysig kväll hemma då?
    jag funderar på att när renoveringen är klar att byta till en växa säng med lite höga kanter.då är Elly strax över året?

• luzorsus
    lille08 skrev 2009-07-22 10:47:36 följande:
    Miss H: Låter ungefär som den hemska natt vi hade här. Fast orsaken till detta berodde till stor del på att vi försöker sluta med Williams natt-välling. Har minskat ner lite på mängden nu det sista, men detta var första natten som han inte skulle få den alls. Fy skrutt vad sur och grinig han var. Nappen slängde han iväg tvärs över hela rummet flera gånger. Han väckte sin storebror med sitt vrålande. Och att få vatten istället för vällingen var inte poppis alls. Var bra nära att ge upp och gå och blanda till den där vällingflaskan. Hade ju varit enkelt och då hade han förmodligen snabbt somnat om. Äter era barn på natten?
    nej. hon slutade äta på natten när hon var ca 3 månader
  • Rimfolina

Grattis till lilla Lyckan!

lille: Nej, Ester äter inte på nätterna. Slutade ett tag efter att jag slutat amma, hon kanske var 9 månader eller nåt sånt.

Lana: Ester får sova i spjälsängen till vi flyttar ut henne från vårt rum. Eller, det kanske blir ännu längre, beroende på när vi flyttar henne. Hon kan ju sova i den till den blir för liten eller hon börjar klättra. Har dock en annan säng på lager...

Ester har sovit hela natten i sin säng! Jag och Tyra klev upp runt 6:15, sen väckte jag P kl 7 när jag skulle åka och då sov hon fortfarande. Härligt! Jag vaknade en kvart före väckaren!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8