• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Rimfolina

sthlm: Glömde dig, förlåt... Fy vad trist att tvingas ställa in för att hon strular! Hoppas precis som Lana att ni kan mysa hemma i stället då och göra det bästa av situationen!

• Rimfolina

Förresten, har varit med om mitt livs första jordskalv idag. 3,1 på Richterskalan med epicenter i min hemby, jag var dock på jobbet när det hände men jag lovar att det kändes och hördes även där!

• Mareldsbarn

Jucea, tack för dina tips ang London! Jättesnällt! Vi ska kika vidare nu och fundera lite så hojtar jag gärna om jag undrar något mer

VT; Ett stort GRATTIS till er vackra underbara Lyckeli på sin 1-årsdag! Berätta nu allt i detalj som har hänt idag Hur många gånger har du och M tänkt på förlossningen förra året tro?

Lille, Julia tar inte napp. Vi har (usch vad jag ångrar det, hade jag fattat bättre så...) nattat henne med välling och när hon har vaknat på nätterna har hon nattats om med välling. DÄrmed blir det ovanligt svårt att sluta med flaskan eftersom den har blivit ett substitut för nappen, en tröst så att säga. Nu har vi lyckats med att hon äter välling 1 gång vid 19-20 inför natten och sen vaknar hon ibland vid 04-05 och får då ytterligare en flaska. Vid 08-09 får hon sin morgongröt. Det fungerar bättre för oss att ha det så. Förut var hon van vid en skvätt välling vid 19, 22-23, 02 och sedan 04. Med "förut" menar jag för bara några veckor sedan så detta har hållt i sig bra länge.

Sthlm, jättesorgligt att ni inte fick er tid som ni längtat efter. Hoppas ni kan försöka få någorlunda mysigt på hemmaplan ändå trots allt. Trist med svärmor!

Oj jag ser att ni pratar "nästa säng"-snack! Så långt har jag inte kommit i mina tankar så jag får helt enkelt hänga på och läsa era åsikter och börja fundera lite själv tror jag

• jeng

shtlm,
    fan va trist! usch jag hade blivit skitarg...

lana,
    teds nya säng är köpt och står i hans rum bäddad, men han sopver inte i den ännu. det är en kritter från ikea, så ni kan ju kolla på den. han tar sig ju inte upp och ner i den ännu, eller jo ner klarar han ju men han får ha den där och vila lite i eller leka lite i så han vänjer sig. sedan får han flytta till den troligtvis då vi behöver spjälsängen till tage!

det värsta med högre kanter är helt enkelt att ted ställer sig upp mot kanterna och så dyker han ju över istället. så han slår sig alltså värre om vi har stödet på sängen än om vi har det borta... ja i dagsläget alltså. så det är lite tidigt ännu. han ligger ju absolut inte det minsta lilla still heller då han sover...

• Amelie

Hoppar in för att säga stort GRATTIS! till Lyckeliten som blivit Lyckestor.
    Sist jag var in och läste hade hon gått sina första steg...

Nu har jag inte läst ikapp, så vad händer?

Jag kan berätta att vi varit och bott i husvagnen hos min mamma och grattat hennes sambo som Lars Robin VALENTIN är döpt efter på sin 70-årsdag.... han är en pigg 70-åring dock...
    Brorsan (från Viskafors) var hemma med terroristerna (sötaste kusinerna) och Robin fick busa. Sedan har vi varit 2 nätter hos svärisarna. I morgon ska vi tillbaka dit, nu har vi långtidsparkerat husvagnen i deras stuga. På fredag återkommer vi hem och på lördag ska jag och A spela DM-golftävling, en foursome (man slår vartannat slag på samma boll). Vi var och slog 9 hål idag och jag kan berätta att jag i-n-t-e är i form. Får se hur det går.

Jag vill vara gravid. Dessvärre tror jag inte så är fallet. Fast jag är sen så jag kan inte låta bli att hoppas lite.

Puss på er allihopa!

• Amelie

Jag har lagt in en ny bild på Robin i bildgalleriet. En riktig söting är han...
    Kan inte klistra in den, plusmedlemsskapet har gått ut...

• MissHellen
    Amelie skrev 2009-07-22 22:20:01 följande:
    Jag har lagt in en ny bild på Robin i bildgalleriet. En riktig söting är han... Kan inte klistra in den, plusmedlemsskapet har gått ut...
    Så söt han är!
  • Vilda Tiger

Tusen tack för alla grattis! Trots Marelds begäran om en detaljerad beskrivning av dagen tar jag en snabb-variant för jag är trött.

Vaknade och myste med Lyckan själv då Marcus jobbade. Klockan två kom alla och Marcus hade fått ledigt mellan två och åtta, så hans pappa hämtade honom. Klockan tre dukade jag fram Lyckelis egen tårta (bilder finns på bloggen nu; troll.bloggagratis.se) och efter sång fick hon äta bäst hon ville. Då åt vi andra smörgåstårta som jag slavade med under förmiddagen, då Lyckeli sov. Vid halv fem var det dags för efterrätt: Kladdkaketårtor med jordgubbar och glass.

Lyckeli fick mängder av fina presenter! Verkligen allt var jättebra, men framför allt har hon haft en rolig dag med massa bus med kusiner, roliga lekar ute i sandlådan och ett mycket glatt humör.

Så - en jättebra dag!!! Är så glad att den blev så lyckad.

Hallon
    Ngt sp som har hänt?

Sthlm
    Förstår att det känns ruttet! Fy- man behöver ju komma ut då och då.

MissH och Lille
    Det tär på en då man har jobbiga nätter... Lyckeli äter en gång mellan fyra och sex, hon har bara hoppat över det två ggr. Men vi tycker inte det är så jobbigt att gå upp och ge henne vällingen, hon får dock nu bara 100 ml. Förr var det 200. Så snart ska vi minska till 50, sedan ta vatten eller iaf tunna ut den så hon till slut slutar helt. Men ingen brådska.

• KaOl

lille: M ater fortf pa natten

MissH: M har bara fatt 2 tander...

Lana: Vad bra att det funkade!!!

vt: grattis igen till stora tjejan!

M har borjat ga IGEN! Borjade ju ga nar han var 8 manader (tur att vi filmade, annars hade ingen trott oss - gick ca 25 steg som mest) men borjade krypa i samma veva och tyckte det var bekvamare; men nu har han alltsa borjat ga igen - gick 30 steg idag

Idag har det regnat plenty sa vi har fatt shoppa ist for sola o bada - men det funkar ju iofs oxa

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8