• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

Åh vilken bra natt vi har haft! William somnade före åtta igår kväll och sov sen hela natten till ca 6:30! Trodde han skulle böka och stöka och vara arg över vällingen även i natt. Men han var väl helt slut efter natten innan kan jag tro.

• sthlmstjejen

lille: vad skönt att det gick bättre i natt och att det håller i sig. Av tidigare erfarenhet brukar det vara 2-3 nätter som är jobbiga så det är bara att hålla ut, men jag drar mig lite för det projektet.

Ja kvällen ordnade sig bra ändå. Vi köpte hem kinamat och jordgubbar och hade det mysigt i soffan istället. Men visst blir man less när man blivit lovad barnvakt så vi äntligen skulle kunna gå ut (har varit ute 1 gång tidigare sen F föddes) och så skyller lata svärmor på nåt. Alltså, hon skulle inte ens natta barnen eller nåt utan komma när de sov och bara sitta här i några timmar. Vad jobbigt det måste vara va?

• jeng

Amelie,
    Åhh jag håller tummarna för dig! Har ni börjat med någon behandling igen? För visst var det så att ni behövde lite hjälp senast?

Ted har återigen varit vaken med gallskrik inatt... Nu börjar jag tro att det är en vana för honom... *blä* Nej han får skärpa sig nu!!

• jeng

Mareld,
    Vi har ingen aning om vad det är i magen, rul är på tisdag tror jag.. Men vi tror båda att det är en pojk.

• Melva

lille08: åh, vilken god natt

sthlmstjejen: missade att ni blivit av med barnvakt. Vad surt! Bra att kvällen blev bra ändå.

Nu har jag bokat hotell för mig och maken. Imorgon ska vi slöa oss lite är det tänkt . E ska sova hos farmor och mor kommer hit och sover med V och A. Gillar inte att fråga mor egentligen för det är ju sååååå jobbigt och görs med pust och stånk och stön och sen ska hon tala om för mig hur våra barn är (som om jag inte vet det...). Men vi har inte så många att fråga och E ska få lite ensamtid med farmor och farfar så det fick bli så.

Nu väntar jag och E på att småbröderna ska somna, sen ska vi mysa i soffan. Ingen idé att krypa upp där förrän dom somnat.

Under tiden ska hon se Kalle Anka på youtube så nu får jag flytta på mig

• Vilda Tiger

Sthlm
    Ja, man undrar ju... jag inser vilken tur jag har som har svärföräldrarna så nära. Jag tycker det är så tråkigt att far- eller morföräldrar skyller på ngt för att inte "behöva" umgås med sina barnbarn! Det ska ju vara livets efterrätt, men jag antar att inte alla känner så. Nu menar jag inte att din svärmor känner så! Men jag har en mamma själv som inte alls tycker det är roligt att leka med varken oss barn då vi var små eller sina barnbarn nu. Hon passar hellre sina barnbarn då de är stora nog att leka själva, men hon lagar gärna mat och donar kring sådant. Men inte just leka... konstigt!

Lille
    ÅH! En bra natt var ni värda! Härligt!

• Mareldsbarn

Jucea, vad spännande!!

VT; Låter som att dagen har varit toppen för er stora tjej! Tack för resumén Hon var ursöt på bilderna i bloggen, speciellt de när hon fick hugga in på sin alldeles egna tårta

Nu har Julia och jag haft morgonmys och lekt och tittat på teletubbies tillsammans. Urmysigt. D är på gymmet och kommer snart hem. Då är det hans tur att leka med Julia för snart ska jag till jobbet.

Fy sjutton vilket kasst väder vi har här idag! Ingen sommar här inte men det var lite skönt att sitta inne med balkongdörren på glänt, höra regnet smattra och mysa under filten i soffan med Julia. Så idag känns det helt ok att det har regnat för nu ska jag ju ändå till jobbet

• Moi Mokulat

Hej! Läger med alla?
    Sitter här hemma i Kalmar med min nya dator i skit vädret. Vart tog sommaren vägen?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8