• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

Nu är vi hemma .

E hade haft det lite jobbigt igårkväll, men det redde ut sig. Hon saknade sin mamma och pappa lite . A och V hade haft det bra med mormor.

Vi kollade Harry Potter, gick en sväng på Fjordfestivalen, idkade lite vuxensamvaro och slöade och gottade oss åt att det bara var vi . Åt gott också, men det var lite för starkt för mig. Har haft ont i magen idag.
    Idag tog vi med barnen till karusselerna och det blev en del åka av. Nu har dom somnat och vi ska se film.

Men vi sov inte så bra, sängen var för mjuk. Vi båda hade ont i ryggarna när vi vaknade.

Ha så kul ikväll, Rimfolina .

Lina S: jag är också nöjd om A kan vänta lite. Han går just nu med matstolen som stöd (skjuver den över golvet), men tror inte han kommer gå tidigare än sina syskon (dom gick när dom var 13 och 13½ månader).

• jeng

Hej,
    Fick en tid med Ted coh vi fick komma in efter 1.5 timmas väntan... *suck* I vilket fall så ville ted inte alls att man rörde vid öronen, än mindre då stack in den där lampan... Sån är han adlrig normalt, och ihop med vår berättelse om de nattliga skriken osv, samt att han hann få en liten snabb kik och tyckte det såg inflammerat eller iaf irriterat ut i örat, så sklrev de ut kåvepenin. så det blir 3 ggr om dagen i 5 dagar. så ska vi köra ipren nattetid under samma period, så skulle det förhoppnignsvis hjälpa. så nu får vi hålla tummarna!! Ska inte vara lika hård med att dra på nattmat nu heller, för troligtvis så vill han äta på natten för att han inte får i sig lika mycket på dagen helt enkelt. Eller vill han ha välling för att han är törstig pga nån infektion i kroppen. Så nu får vi se.

Lana,
    Näe, jag är just nu inne i trötthetsfasen av graviditeten, ingen ork eller energi, en del ont i huvet, och vill bara sova sova typ dygnet runt. Så det är lite lagom jobbigt att jag just nu tillbringar ca 4 timmar per natt vaken med Ted... Som tur är så har Ph kunnat jobba hemma eller åka in senare så han har tagit ted på morgonen flera dagar. men fortsätter det så får väl ph börja vabba snart...

Lina,
    Ted vill ju ändå gå hela tiden med hålla handen, vagnen eller runt grejer osv. Plus att det märks så tydligt att han är sådär superfrustrerad just nu som de blir innan de ska lära sig nånting nytt. Så det vore skönt om det lossnar. Som sagt, Ted KAN troligtvis. Han kan iaf stå. Bara det att han inte vågar lixom. Sedan är det kanske skönt att de inte rör sig så fort, men med den superfarten som Ted kryper så spelar det ingen roll. Plus att vi har ju inte direkt mycket grejer att passa oss för här ute... Grannens källartrapp i sten är nog det värsta, eller snåren med brännässlor då kanske...

• Amelie

Hej alla...
    Idag har Robin varit med barnvakt, han har varit en liten ängel och hon kan mycket väl tänka sig att vara barnvakt igen. Himmel vad stolt jag blev.
    Vi har varit och spelat golftävling.

Robin går inte än, men han har börjat gå om man håller honom i en hand. Och det tycker han är jätteroligt. Vi får se hur länge det dröjer innan han vågar släppa greppet. Kanske lagom till ettårsdagen.... han har ju varit tidig med krypet (ålningen) när han var 5,5 månader och att ställa sig upp vid 6 månader och en vecka. Men nu har det stått still ett tag, nu surrar han som bara den...

Någon frågade om att äta på natten. Robin äter 2 gånger, först vid halv två och sedan vid 6. Det kanske bara räknas som en gång, men för en sjusovare som jag så känns det som två gånger. Jag funderar på att sluta amma snart. Någon fler som ammar fortfarande??

Annars knallar allt på som vanligt här. Vi kanske väntar vattkoppor. Ev hade kusinerna med sig det upp när vi träffade dem hos mamma. Då trodde vi det var myggbett. Bara det hinner bryta ut och gå över innan vi ska ner till Göteborg och se Madonna. Jag bara vägrar att inte kunna åka!

• goshheidi

Igår köpte vi en ny cykel till mig och P och ikväll var vi ute och cyklade hela familjen :) F var så söt i sin lilla cykelhjälm och sken som en sol gjorde han där han satt i sin stol bakpå.

Jucea, hoppas ni får en lugnare natt inatt!

• goshheidi

LinaS, Vad skönt det låter med sovmorgon!!

Imorgon kära vänner... pizza och prinsessbakelse :) MUMSMUMS!!! :)

• lille08
    Jucea: Skönt att han fått penicillin nu. Då blir det förhoppningsvis snart bättre med hans öron och ni får lite lugnare nätter.

William har också fått äta på nätterna när han varit sjuk för då är man mest glad över allt man kan få i dem och framförallt vätska är ju viktigt. Han sov ju annars hela nätter när han var ett par månader, men sen när ena sjukdomen avlöste den andra så blev det mer eller mindre en vana för honom att få välling på natten. Men nu är han ju frisk och det tog bara en natt att vänja av honom vid vällingen, för nu sover han bra (fast han kunde gärna fått sova liiite längre på morgonen, runt 5:30-6 ska vi skutta upp ur sängen tycker han).

Lina: För min del får William gärna ta det lugnt med att börja gå... och det gör han! Tar det lugnt alltså. Jag tror inte att han kommer kunna gå till sin 1-årsdag. Hans storebror A började ta sina första steg vid 10½ mån ålder och det blev ju en å annan vurpa i början.
  • jeng

lille,
    ja natten har varit bättre! dels så var han ju proppad med medicin, och dels så fick han välling ganska omgående (ca 45 min) efter att han vaknat. men det märktes faktiskt lite skillnad på hur han var då han vaknade. så det var skönt. men han kunde inte tutta på nappen när vi nattade honom. bara spottade ut den. så kanske är han täppt i näsan också.. hoppas det inte är mer på g, men de sa att eftersom han verkat frisk hittills så kanske vi kunde vänta oss en förkylning efter inflammationen istället för tvärtom.

• Kvack

Ida hon går helt själv hela tiden, hon tog sina första steg den 2 juli och nu går hon nästan jämt. Kryper gör hon bara nån gång ibland. Det har gått snabbt för henne att lära sig.

• jeng

åhh nu har sysslingen kommit. fan va skönt att det iaf inte blev exakt samma dag som ted fyller år!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8