• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • MissHellen
    jeng skrev 2009-07-26 10:08:11 följande:
    åhh nu har sysslingen kommit. fan va skönt att det iaf inte blev exakt samma dag som ted fyller år!
    Roligt! :)

R´s systers datum går ut i dag Och Elton fyller om 3 dagar.. Jag har gissat hela tiden att h*n kommer på Eltons dag. Tycker inte de vore någe roligt. Hoppas h*n kommer innan eller efter
  • Hallonsocka

Jucea: Visst är det hemskt med tandagnissel. M gjorde det mest då hon bara hade sina framtänder, nu har hon slutat lyckligtvis.
    M står långa stunder men tar inte mer än ett steg på egen hand (mellan soffa till soffbord :-P)

alltså visst var det någnsom sade att de fick 8 tänder först och sedan skulle det vara ett uppehåll? :-/ M har fått sina 8 men det är fler på g, på bägge sidor hon är röd i tandköttet och gnager på allt hon kommer åt och dregglar. *Suck* vi som hoppats på en paus från alla dessa tänder.

• MissHellen

Hallon: Vi har jätte många kompisar vars barn har fått mer än 8 tänder (dom är nästan lika gamla som E, skiljer nån månad bara..) . A, Eltons ena kompis, han har 13 stycken tror jag

Elton har fortfarande ingen haha

• Melva

Hallonsocka: jag har aldrig hört att det skulle vara något speciellt uppehåll efter 8 tänderoch har heller inte märkt det på mina barn.

Inatt har A sovit väldigt dåligt, och därmed även jag och L. Han är varm och gnuggar med käken hela tiden så det är ävl tand nr 7och 8 som ställer till det, om det inte är ännu fler på g också. Får inte kolla i munnen så jag kan inte säga det.

Nu lunch, sen till affärer. Känns som man inte gör annat än är i affärer...

• goshheidi

Här väntat vi också på nyheter om bebis. En kompis åkte in till sjukhuset igårkväll och kl 24 skrev hon att det gör ONT. Sen dess har jag inte hört något. Så spännande!!! :)

• goshheidi

Vilka bebisar har börjat på dagis redan eller gå hos dagmamma? Jag funderar om jag ändå skulle sätta F i dagvård från och med januari trots att jag inte kommer att själv börja jobba förrän hösten 2010. Men max 2 - 3 dagar i veckan och högst fem timmar i gången. Bara så att man får lite tid för sig själv och hinner göra något här hemma. Vad skulle ni föredra ? förskola eller dagmamma eller gruppfamiljedagvård? Privat eller kommunalt?

• jeng

heidi,
    här måste man ju arbeta för att få ha barn på dagis. så det är ju inte ett alternativ här att sätta på dagis för att få lite tid för sig själv.

• Lina S

Nä man får inte ha barnen på dagis om man inte arbetar, studerar el är arbetslös...
    Men det är svårt att säga vilket som är bäst annars. Jag var i valet och kvalet mellan dagmamma och dagis, blev dagis vilket jag ibland har ångrat.
    Elliot är inget dagisbarn, han hade passat mycket bättre hos en dagmamma, men det är ju inte lätt att veta innan...

Heidi - hur var pizzan och bakelsen?

Nu bombaderar jag med lite nya bilder igen, hoppas det är ok...

mums.JPG

kladdig.JPG

favoritplatsen.JPG
    släktkalas.JPG
    tittut.JPG
    stolen.JPGtigerunge.JPGgoding.JPGElliot glad.JPG
    Elliot dansar.JPGmamma o pojkarna dansar.JPG
    mys.JPG

Oj va många det blev, förlåt......... {#lang_emotions_embarassed}

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • MissHellen

Lina: Pojkarna är såååå söta! Och sååå lik pappa

• Vilda Tiger

Lina
    Elliot och Sam är så NEDRANS söta! Jag förstår att du är jättestolt över dem.

Heidi
    Jag skulle föredra en dagmamma och vi ska kolla upp det inför nästa höst, då det är dags för Lyckeli att börja dagis. Under hösten och våren verkar det bara bli två dagar i månaden som både jag och Marcus jobbar samma dag, och då kan Marcus pappa ta Lyckeli. De bor bara 300 meter från mitt jobb så det piece of cake att kasta in henne där på vägen och hon trivs så himla bra hos dem. Jag är faktiskt glad att vi har kunnat lösa det på sådant sätt, att båda jobbar halvtid (eller - Marcus jobbar halvtid och jag 67 %) och att Stig kan ställa upp. Jag hade fått lite ont i hjärtat att lämna på dagis redan nu, om jag ska vara ärlig. Men jag kanske är väldigt blödig?

Den där dieten hade jag aldrig pallat. Jag kan inte äta så sällan OCH jag hatar kaffe. OCH jag käkar inte kött. Dumt att ens försöka då. Jag kör vidare på Hallons diet och orkar helt enkelt inte ta tag i det just nu. Jag är så nere och TRÖTT hela tiden. Tror det rä någon slagt post-reaktion efter hela året plus att vi ju väntar på besked om knölen Marcus bror tog bort var cancer eller inte. Borde få veta om en vecka.

Amelie
    Duktiga Robin som charmar barnvakten så!

Jucea
    Jag hoppas verkligen att Ted blir hjälpt av Kåvepeninet! Usch för att ha ont. Härligt att sysslingen kom! Berätta vad det blev för bebis; blev det en Loveli, som de talade om?

Tänder - jag såg igår att tand nummer fem är på väg här, och då kan det ju ge förklaring till varför hon har sovit lite mer oroligt det sista.

Jag är rätt glad att Lyckeli inte går än. Hon har ju tagit några steg och hon går längs möbler, men jag tycker gott hon kan vänta med att gå helt fritt ett tag till.

Vi kom hem fram landet nu ikväll. Jag har nu fem liter blåbär i frysen och två i kylen, och vi har haft det jättebra. Förutom att jag idag har haft vajsing på insulinpumpen så jag har legat skyhögt i socker. Jag måste byta ut hela kittet nu ikväll och hoppas att det är något där som har ställt till det. Annars vet jag inte vad det kan vara. Som tur är har jag haft med mig en engångsspruta som jag fått använda idag, och ta insulin direkt med den i magen.

Ska packa upp och slänga in några kort på bloggen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8