• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Lina S

Sam äter inte på natten mer, han slutade då han var 8 mån. Men han kan vakna tidigt ibland vid sex och då vill han ha välling.

Jag är också lyckligt lottad att ha mina föräldrar så nära. De passar barnen jättemycket! Sen har jag ju turen att ha en mamma som är lärare och har långa lov. Hon är underbar med barnen, de får 100 % när de är hos henne, de sitter aldrig och leker själva. Hon läser, bakar, pysslar, målar med vattenfärg, leker med lera, klipper och klistrar osv..

Sthlm - fy jag hade blivit vansinnig om jag vore dig

Vi ska på spa i tylösand (gessles hotell) den 5 aug, bara jag och steve. En övernattning och vars en behandling och avsmakningsmeny med vinpaket, lyxigt
    Men det är ju för att han fyller 40.

Jucea - mysigt med ul, ska ni ta reda på vad det är?

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

Lina,
    Näe. Råkar vi se nåt så får det väl vara så, men vi kommer inte titta eller fråga. Snacka om helt annan attityd än sist Sist var jag ju helt säker på att vi skulle ta reda på vad det skulle bli, ända tills jag såg pluppen på UL och tappade fattningen hahahaha... Nu är jag totalt ointresserad av att veta Tror det beror på att vi räknar med att det är en pojk..

• sthlmstjejen

Lina: Vad härligt det låter!

Melva: Är avis på hotellnatten

VT: Jo men hon är precis så min svärmor. Hon ställer inte upp gärna och oftast kommer hon med en massa presenter som hon lämnar av och så går hon en halvtimme senare. Annars kommer hon inte alls.

Min mamma leker en del med barnen när de ses men hon kräver mkt i gengäld, typ att hon inte ska fixa middag eller mellis eller så för det hinner hon inte. Men att bli bjuden jämt av oss går bra men om jag tex säger att vi kommer innan lunch till dig då gnäller hon för att hon måste fixa lunch till oss (vilket kanske händer en ggr per år eftersom det är så gnälligt) Oss kan hon komma och äta hos minst en gång i veckan.

• Melva

sthlmstjejen: jag ska tänka på dig när jag slipper vällingflaska och springa upp för nattkissande

Lina S: åh, spa. Har jag aldrig varit på, men skulle gärna åka någon gång. Låter gott.

Vi skulle väl egentligen kunna få barnvakt lite oftare än vi försöker, men det är inte så kul att fråga någon som gör sig till något offer så fort man frågar (min mor) eller någon som är så sjuk som svärfar (iofs inte han som passar barnen, men ändå han är ju med). Svärmor stressar ju också upp sig en massa så hon är ju helt slut sen.

• KaOl

nu traskar lilleman omkring hela rummet, pa grasmattan osv!! wow sa snabbt det lossnade for honom nu!!
    idag har vi varit pa lite utflykt, mysigt

• MissHellen

God morron! Och i dag är den god, vi har sovit rätt okej i natt Woho! Dessutom sov Elton till 07:30 Ännu bättre!

En fråga: I går börja Elton krypa Han har ju hatat de, och inte alls velat krypa. Utan bara gå! Och bara för nån dag sedan kom han på riktigt hur man ska göra då man ska gå (han går ju inte, men han är på G).. Men i går kröp han runt med en himla fart! Och även i dag.
    Är de nån av era barn som har gjort så? Och sedan, har dom slutat gått och bara krypt i ställe? Vore så synd om Elton börja krypa nu i stället för, när han verkligen fått in tekniken..

I dag SPÖREGNAR de här, så tråkigt! Nej, nu kommer de en krypandes Elton och kycker i sladden, måste sluta

Ha en superbra dag! Tillbaka senare i dag!

• Vilda Tiger

MissH
    Jag skulle nog tycka tvärtom, att GUD VA SKÖNT att han kryper istället. De slår sig inte alls lika mkt så som när de går, tror jag, utan håller sig på backen, mer stadigt. Och många barn tar till krypet även då de kan gå, om de vill någonstans fort. Det dröjer ju innan de kan springa men krypa fort kan de flesta ganska snart efter de fått in kryptekniken. Va härligt med en bra natt!

• lille08

MissH: Det är BRA att han kryper! Förmodligen kommer han snart börja gå ändå eftersom han var på gång att börja. Men det där med att krypa som sagt... det är bra för motoriken om de lär sig att krypa... just den där korsrörelsen är det som är viktig vet jag...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8