• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Hallonsocka

VT: Fast för M:s del är det ingen fara, eftersom vårat kök är i sådant stort behov av renovering har M inte fått vara något på golvet där till att börja med. Hon är mest i vardagsrummet och sovrummen (mest vardagsrummet eftersom det är där vi är dagtid om vi är inne). Jag var verkligen skit nervig över hur detta skulle fungera. Svärföräldrarna och L kommer på fredag så det känns väl si sådär.

Heidi: Köket är ju inte ens bestämt än, men vi är rätt på det klara med vilket det blir. Lån och sådant är klart så det gäller mest att vi ska bestämma oss men sedan är det ju leveranstid, A hinner börja jobba, vi ska göra stora delar själv. Så viss tid tar det ju, men då vi väl valt kök kommer vi ju riva ut allt det gamla och då är det ju nytt golv som läggs först.

Till det positiva är ju i alla fall att han under laminatgolvet vi hade i köket hittade en plastmatta som troligtvis varit sedan kåkarna byggdes på 60 talet och det behövde försvinna. Riktigt otäckt. Hittade även mindre roliga grejer i och med att han slet upp golvet och nu är det i alla fall rent trots betonggolvet. Nu då jag lyckats smälta lite känner jag mig liiiiite mindre sur och lite mer, hm.... ja jag vet inte, förvissad om att det hela kommer sluta bra? Vi har lagt ut lite plattor i hallen för att se hur det kommer bli. SKIT SNYGGT. Kanske rent av sliter ut köket och klinkar vidare där inne

Ja, jösses vilken dag. Slut som vanligt.

• MissHellen

God morron!

Här har natten varit sådär, ganska okej ändå! Trodde att den skulle bli förjävlig, då Elton grina halva kvällen i går, hysterisktgrin!

Måste ju bara få berätta! Elton håller på att få 2 tänder 2 stycken uppe, hörntänder. Som Sam
    Dom är fortfarande inte ute, men dom syns! Så nu kan vi skylla på att han sover dåligt pågrund av tänder haha!

Tänk, i morron fyller Elton i år Otroligt! Jag har fortfarande inte riktigt fattat att han är våran
    Så i dag kommer hans farmor och grattar och i morron blir riktiga kalaset! Med ballonger, tårta och paket

Justja, Elton kanske har fått sin första kusin oxå! R´s systers tid gick ut i går och Ulla (R´s mamma) hade inte fått någe svar i går kväll.. Så de kanake är på G
    Hoppas bara hon kläcker ur sej innan i morron haha

• Melva

MissHellen: Jag har inte fattat än att äldsta är vår . Hoppas ni får besked idag då .

Äldsta kräktes här vid frukost. Hoppas det inte blir något mer av det. Vill inte ha magsjuka nu när vi tänkt oss iväg.

A sov dåligt inatt också, trots alvedon. Tänderna har fortfarande inte kommit igenom. Fattar inte hur mycket som kan komma av dom innan dom bryter igenom!

Ja, det började med lilla L (om vi inte räknar BV och lille G) och nu kommer det komma födelsedagar i en rasande fart! A får vänta till näst sist eller nåt sånt .

Blir det någon träff i slutet av augusti/början av september?

• jeng

Missh,
    Grattis till Elton ( för jag kommer glömma det tills imorrn säkert!) och till tänderna också! Och vad skoj med en liten kusin. Ska bli skoj om 1.5 vecka då vi troligtvis får se Teds lilla syssling för första gången! otroligt att människor kan vara så små!! men samtidigt vore det ju iofs otroligt om man hade haft den här storleken på bebis innei magen haha!

Nu är det.... 5 timmar kvar tills vi åker på UL.... GAAAH! MEN idag sparkar iaf bebisen!

• goshheidi

Amelie, inga vattkoppor än? Hur lång är inkubationstiden? Sjukdomen är säkert ganska midl när dom är så små...ska vi hoppas i.a.f.

Hallon, ja och så är det är ju så härligt med nytt kök. Så du har nog rätt i det att det kommer att ordna sig ch sluta bra.

• jeng

Vad har ni för klädstorlekar nu till småttingarna? Hur långa är de?

Jag sitter nämligen och börjar fundera på vinterkläder, och det vore kul att veta hur ni tänker med det. Jag vet inte riktigt hur mycket de brukar växa i den här åldern? Vi ska ju på mät nu om en vecka, men efter det menar jag... jag blir lite avskräckt när det står 2 eller 3 år på de storlekarna som jag är och kollar på....

• Melva

jucea: A har ungefär 80 nu, har börjat med en del 86 i bodys till honom (men dom är ju stora än). Overaller brukar ju vara lite stora för att man ska få plats med annat under, men funderar ändå på att köpa en i 86 till honom.
    Lycka till på rul.

• luzorsus

vi kör storlek 80 ca till Myra, ska folk köpa kläder nu säger jag åt dem att köpa 86.......särskitl vinterkläder är enormt stooora i storlekarna tycker jag då vi beställt till Tova. Jag brukar alltid ligga ett steg före i storlekarna men det har absolut inet gått att göra med overaller......

Tova har en gammal, jättefin POp overall hon fick då hon fyllde 1 år, i november, den hoppas jag att Myra ska kunna ha i vinter oxå...str 86 på den.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8