skor är så himla olika!! inte bara för att det vderkar skilja från storlek till storlek, trots att det klart och tydligt ska vara ett visst antal cm per storlek... dessutom så har ted tex jättesvårt att få i sina fötter i vissa skor även om de är för stora på längden. han kniper lixom ihop tårna och då blri ju foten så bred att vi omöjligen får i den. han har ett par jättemjuka inneskor frn max&maya (ica maxi bla) som är strl 21. de är ju för långa men sitter ändpå bra fast på foten. sedan har vi sandaler som jag köpte i strl 20 tror jag, de är ju precis lagom. större så hade de inte suttit fast på foten. men sandalerna räknar jag ju ändå bara med att han har nu i sommar, så det var ju onödigt att köpa för stora. sedan har han ett par gympadojjor från ica maxi (troligtvi max&maya) i strl 19 blå/silver med stjärnor som han fick i vintras för att ha ute i snön och lite mer till fint då vi åkte bort. ´de är ju för små nu. han har ett par adidas eller nåt i strl 20, som är skiiitsvåra att få på fötterna trots att de är lagom, för de är så stela. helt nya ju... ingen bra idé med så stela skor... mockisar har vi nu bytt upp till 22/23 för storleken innan är för tajta. men då tvättas de ju och krymper säkert lite. och sedan i förra vecka så köpte vi gúmmistövlar 2 par i strl 21 (som han har nu med lite rum i ) 23 och 25 tror jag. eller om det var 21 22 och 24... iaf det paret som är lite större räknar vi med att han har på dagis sen i höst/vinter, och när han behöver ha varmare sockar i så får han gå upp ett par till. det skiljer ju så lite på storlekarna, 0.5 cm per storlek är det va?
ja så ted som inte skulle ha skor alls innan han lärde sig gå, har en hel hög. men vi använder inte skor så ofta ändå. men det är himla smidigt att ha nu när han är ute och kryper omkring,m särskilt om det är lite vått. sen tror jag man måste prova sig fram lite i början för att hitta en typ av sko som går lätt på foten och som barnet gillar att ha pås gi. det måste ju vara olika för olika barn. sedan när man hittar rätt så räcker det ju att ha en sko i varje storlek än så länge. ja plus en gummistävel eller så då kanske...