• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

missh,
    en kompis bebis gick först och kröp sen. han ålade bara i militärstil innan han lärde sig gå. kryper gör han dock inte direkt ofta, men om han inte kan gå tex under bord osv så kryper han där. men han gick ju från att ta sina första steg till att typ rusa fram med bra balans på en vecka eller två, så då kanske det inte är så konstigt att han väljer att gå!

vi hade istället en SKRÄPnatt här... min lilla duktiga ted började grina redan 23.30... suck! alltså som night terrors lixom. han somnar jättebra, sedan vaknar han till plötsligt och abra gallskriker som att han har superont typ. sen bara han hör rösten när vi pratar så kan han somna om men så fort han slumrar till så är det typ som att en mardröm sätter igång igen och så vaknar han ju om. efter nästan 3 timmar gav jag upp och så fick han alvedon för tänderna och sen en flaska välling också. gillar inte att mata honom på natten eftersom jag vet att han inte behöver det, men men... sen somnade han iaf, sov oroligt nån halvtimma men sen kunde jag lämna honom. shit, det var värre än på länge...

• lille08

Här har vi haft ännu en bra natt... förutom att det blev morgon i tidigaste laget! Vid 5:20 tyckte William att det var färdigsovet. Men annars har han sovit bra i natt. Skönt!

• jeng

lille,
    ja det är tänder, som vägrar komma igenom. men det måste vara nåt mer. för sån här har han inte varit med några andra tänder.. klart det kan bli så ändå kanske... men vissa nätter så har inte alvedonen hjälpt.. så jag vet inte... hoppas att det går över snart, en vecka kvar tills jag börjar jobba. visserligen typ en dag i veckan bara, men ändå...

kan man få hjälp via mvcx att sjukskriva sig? kan en sjukgymnast sjukskriva? eller ska det vara en läkare i samråd med sjukgymnast? jag vet inte hur det funkar... men det börjar bli dags att undersöka det nu...

• Melva

Jag tror jag börjar bli sjuk. Vill bara sova och det tar bara emot att träna. Försökte nyss, men det fungerade inte alls. Ska bli gott med en kväll ledig.

jucea: är det kindtänder på g? dom brukar kännas mer än dom andra eftersom dom är större.

Nä, nu blir det städa och sen äta lite innan innan mor och maken kommer (Maken lämnar E hos farmor och farfar).

• Rimfolina

Kick-off med tjejerna ikväll! Först bubbelpool, bastu och mys, sen god middag och vin!

• goshheidi

Jucea, det kan vara öronen. Många kan ha jätteont utan att ha några andra tecken på att det är just öronen. Men just att de vaknar och skriker kan dock vara just ett tecken på öronen. F är nu inne på sin andra kur :(

Begravningen var det då förra lördagen. Det var jättetungt men själva begravningen var ändå ljus och fin och det var så vackert väder oxo. Vackra tal på minnesstunden och systersonen 7 år steg modigt upp och sjöng inför 90 människor.

• Vilda Tiger

Heidi
    Va skönt att begravningen blev så fin och ljus! Och modigt av di systerson, sådant brukar ju vara väldigt uppskattat. Jag sjöng på min morfars begravning och på hans brors minnesstund, minns jag, men då var jag ju tonåring. Starkt av en sjuåring! Hoppas att ni kan minnas alla fina stunder nu och berätta för F vilken fin morfar han hade!

• Vilda Tiger

Jag var ute och lekte med Lyckeli i sandlådan. Fram kom grannens pojk, som rä fyra och väldigt förtjust i Lyckeli. Det slutade med att jag pratade med hans mamma (hon är jättetrevlig) och gick hem med en köksgrind, en barngunga att ha precis utanför dörren, en pool och ett par mockasiner... Grinden får vi låna men det andra fick vi. Så kan det gå!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8