• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

Fy vilken bajsmorgon! W vaknade kl 6 och fyllde hela blöjan - och sin säng (inkl gosedjur + filtar som låg där). Så det var bara att ta in honom i duschen och sen sätta igång tvättmaskinen.

Igår var han däremot hård i magen, så han kämpade och kämpade och ut kom bara en "kaninplutt". Så han fick lite katrinplommon och dessvärre så fick han förmodligen magknip av det för på kvällen vaknade han och skrek helt hysteriskt och kunde inte komma till ro. Men sen när han väl somnade igen så har han sovit bra.

• jeng

Vi har haft ännu en jobbig natt, från midnatt fram till kl 3 ungefär sen sov Ted iaf till kl 8. Antar att det fortfarande gör ont men att han måste sova av utmattning eller nåt? I vilket fall så har vi fått tid nu till jourcentralen i em, så då får vi ju veta om det är nåt med öronen. Antar att de kan kolla om det är nåt annat ifall att de inte hittar nåt i öronen också?!

Ted har börjat gnissla tänder och jag avskyr ljudet!!! Det är så att jag vill dra ut tänderna på honom!!! Kanske ska nöja mig med att stoppa in en napp istället...

Igår gick Ted ca 5 steg mot mig, och stod upp i ca 5 sekunder precis innan det. Jag tror inte han hann fatta att jag hade släppt taget. Så han stod som en surfare typ då 5 sek, och sen så gick han till mig några steg. jag hoppas att det lossnar nu, men det verkar inte så för han har varken velat stå eller röra på fötterna sedan dess! En vecka kvar till födelsedagen då det ju vore jätteskoj om han åtminstone stod upp! Många som inte träffar honom så ofta så kul om de fick se ett stort framsteg så!!

• Lana

linn;tack ska kolla på den.

hallon,ska kolla på den med i din blogg.

KaOl,varför har du inga prickar?

jucea;FY va jobbigt.elly hade några sådana nätter dock inte pga öronen.vet ej varför.kanske för tänderna.men det är inte kul,spec inte gravid som du är.

• lille08

Kvack: Har tyvärr ingen aning om vart man kan köpa såna kaniner. Även William har just en kanin som favoritgosedjur. Idag har den varit i tvättmaskinen, så vi får se vad han tycker om den ikväll när den inte har samma äckliga lukt av sur välling och så som den hade innan...

Måste nog också försöka få tag på en "reserv-kanin" för det vore inte roligt om den gick sönder eller kom bort. La ut en bild på hans kanin i min blogg så sent som i morse faktiskt.

• Lina S

Fint det blev Kvack!
    Har ingen aning om kaninen dock. Mina barn har aldrig varit så glada för gosedjur, däremot snuttefiltar. Elliot har fortfarande sina, det är viktigast i världen för honom, får han välja mellan godis och snuttefilt, så blir det filten

Jucea - Hur har det gått med Ted!

Är det bara jag som vill att Sam ska ta det lugnt med gåendet? Jag är nöjd med att han kryper, han kan gott vänta ett tag till med att gå. Elliot gick när han var 15 månader och då gick han stabilt direkt eftersom han var så gammal. Han ramlade aldrig och slog sig. Det var rätt skönt faktiskt. Men han kan stå ett tag själv, typ en minut. Men om man sitter en meter bort och sträcker ut händerna så sätter han sig och kryper bort den lille fegisen

Heidi  - vilken jobbig diet, låter ungefär som flygvärdinnedieten som jag körde för 10 år sedan Fast man fick inte äta vad man ville på lördagen, utan en halv grillad kyckling, men det var fest det med.

Ikväll ska vi på kombinerad bröllops- och 40årsfest. Det ska bli jätteskoj, barnfritt dessutom. Det är vårt vanliga gäng som vi umgås med och har middagar ihop med, men då är det ju alltid massa ungar med. Så nu kan man släppa loss ordentlig, grabbarna sover hos mormor så vi får sovmorgon Götttttt!!!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus

jucea: Ja Myra gnisslar oxå och det låter ju förfärligt!!!

Lina S: Vi har oxå barnvakt till barnen ikväll, ett par vänner ska komma förbi och fira mannen som fyller 33 imorgon!Hoppas ni får kul!

• sthlmstjejen

Lina och luzor: hoppas att ni får det trevligt ikväll!

Blir lite ego nu..

F är såå jobbig med maten just nu. Hon ska absolut äta själv och det har hon velat sen ett par månader tillbaka, annars vägrar hon öppna munnen när jag försöker mata. Nåväl, har funkat tex att jag gett henne brödbitar och sen matar jag med yoghurt till frukost men nu ska hon äta allt själv. Äter visserligen hyfsat med skeden men varannan sked häller hon över axeln, gissa om jag får skura typ 5 ggr omn dagen!

När hon är mätt sitter och skriker jättehögt så att vi andra i familjen inte kan koncentrera oss på att äta, hon äter oftast snabbast. Må denna fas vara över snart

Imorgon åker vi ut på landet till en stuga vi hyrt, blir borta en vecka! Ska bli så skönt!

• Lina S

Sthlm - vet precis vad du menar. Här knips munnen ihop till ett streck när man närmar sig med en sked. Burkmat är bara till att glömma helt.
    Sam äter med sked och med fingrarna så det ser för jäkligt ut när han har dinerat haha Fungerar hyfsat med en sådan liten böjd sked, vanliga raka skedar har han svårt att pricka munnen med, eller rättare sagt när han kommer till munnen så har all mat ramlat av

Nu ska vi snart gå på festen, mormor har varit här och hämtat grabbarna grus, så ett lugn har uppenbarat sig här i huset

Sam gnisslar inte, men han har ju bara de två där nere och vampyrgaddarna så han kan inte gnissla än

Sam och Elliot - världens finaste killar
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8