• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Ojoj, vilka små bebisar ni har!

Här är det 80 eller 86 i byxor, och 92 i bodys. tshirts (kappahls kaks köp 3 för 2) kör vi nu 98/104!!

vi har strl 86 i tvådelade regnställ nu här hemma. men det är ju lite stort ännu. så jag tror att det blir 86 om vi köper tvådelat, och strl 92 om vi köper overall. för det kommer bli tajt för kroppen i en 86 overall tror jag utefter de jag har tittat på... ted kör ju 86/92 i pyamasarna som kappahl har... de ska tydligen vara stora i storleken också, men 74/80 går ju bara inte sen rätt länge tillbaka... hopaps benen börjar växa ikapp snart.

77 var han på 10 månaderskollen, skrev jag det? det är tydligen 1 cm längre än medellängden vid 12 månader.

• jeng

magbild har jag inte tagit en enda!!! trots att det är v 19 nu! jag ser bara fet ut. extremt vad med mer fett jag har på magen och kroppen nu än förra gravven, trots att jag ju var nere på samma plusvikt! det är muskelmassan som har försvunnit och fettet som har dykt upp istället...

• jeng

hihihi förresten så kände jag nyss bebisens första hicka!

• Melva

VT: vad hände igårkväll?

Nu har jag betalat räkningar, alltid lika tråkigt att göra .
    Dags för lunch och sen blir det städa av.

E har inte kräkts mer iallafall och aptit har hon nog. Sitter just nu under bordet och har snott till sig lite godis, dom små rackarna .

• Melva

VT: tråkigt när det blir så. Hoppas ni snart blir sams.

• lillastjärnan

Hej allihop!!
    Jag har blivit ännu sämre på att komma hit, om d nu var möjligt...

Grattis i efterskott till de som blivit 1 år ch grattis til er som blir d nu i dagarna! Vi har lite mindre än en månad kvar, både till 1- och 5-års kalas. Har inhandlat massa kalasprylar med disney-prinsessorna till Filippa och oblat bilder med Tingeling till tårtorna. Enklare när de inte brydde sig så mkt om kalas...

Annars är allt bra här. Jobbar nu, superskönt och pappa är ledig med barnen. Isa har blivit JÄTTE-pappig, mysigt men liiite jobbigt för mammas ego... Isa går jättebra nu, väldigt stadig. Känns skönt eftersom hon börjar på dagis i september.
    Nä, umgås med familjen, nyss vaknat jag...

• luzorsus

Tycker att mängden socker de får i sig i en liten bit sockerkaka i en liten bit tårta är försvinnande liten så det struntade vi fullständigt i när hon fyllde ett år Tyckte hon skulle ha en riktig tårta på sin första födelsedag

• Melva

A kommer få riktig tårta. Vi äter inte kakor och sånt så ofta så att dra in på det när det är kalas/fest känner vi inte är nödvändigt. För oss är kakor och saft lite extra krydda.

Nu har jag städat, tagit bort sängbenen, våttorkat golven och plockat. Idag var det inte lätt, en bedrift att jag inte tappade humöret .
    Paus nu iallafall. A sover och dom andra leker med sitt.

Och E har fortfarande inte kräkts något mer så hon har nog ätit något olämpligt. Lunch åt hon rejält också.

• MissHellen

Elton har 86 i både byxor och body/tröjor. Dock är de preciiiis! Men 92 på pojkavdelningen är på tok för stort.. Så konstigt att de är så stor skillnad mellan dom, de finns ju ingen där imellan..

Elton ska få en egen tårta i morron, en riktig! Med sockerkasbotten, grädde och jordgubbar Man fyller bara 1 en gång! och de socker han får i sej då, känns som piss i havet!

Nyss var Eltons farmor hit och gratta. Han fick en superfin dress (Lindberg, kanm den heta så?) grön/svart, sandleksaker (hink och spade) och ett tåg med djur och räls (typ Brio men sötare ).

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8