• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

lille,
    nej men precis! skillnad om det berodde på en sån sak att bara en fick det. men när vi har haft ekonomiska möjligheter och allt sånt även förra gången så känns det bara dumt att göra det nu! jag är glad att vi fick 3 stk ul-bilder även den här gången, för normalt får man bara 2. vi fick ju 3 med ted så det hade också känts konstigt ju hahaha... så löjligt egentligen!

• goshheidi

Blev så himla glad igår. Höll på att ramla av cykeln utav glädje. En kompis till mig ringde och meddelade att deras provrörsbefruktning hade lyckats. De har försökt i tre år att få barn och varit på massor massor med behandlingar. Nu är hon redan i v.14!!! :)

• goshheidi

Ååh, vad det låter mysigt med bebismagar, ultraljud, moderkakor, hicka och sparkar i magen, magbilder osv osv !! :)

Här kommer vi också att göra en ganska vanlig kaka till 1-års dagen. Innehåller lite mindre socker kanske än en vanlig kaka. Innehållet ser ut såhär:

Kakbotten: 3 ägg, 1 dl socker, 0,75 dl vetemjöl, 0,75 dl potatismjöl, 1 tsk bakpulver
    fyllning: 1 burk päronyoughurt, 1 dl kesella, 2 burkar fruktpure, 2 bananer
    Överdrag: fruktpuré, 2 dl vispgrädde, 2 tsk socker, jordgubbar och hallon.

GRATTIS ELTON! :)

• jeng

vi ska ha marängsviss! eftersom glass, banan och grädde är det bästa han vet!

• linn78

Axels favoriter är glass, melon och jordgubbar så för hans del skulle det nog vara uppskattat med fruktsallad MEN ego som jag är så har jag ju planer på att bli privat praktiserande tårtbakare, så första födelsetårtan måste jag ju bara få göra!! Det där med socker bekymrar mej inte alls, klart att Pärtipärtan ska få äta gottigott på födelsedan!!!!

• Vilda Tiger

Ja, här valde vi plättar mest för att vegansk sockerkaka blir mycket mer smetig än vanliga. Så plättar var enklare byggmaterial.

Min bästa vän var just här med sin snart fyramånaders Tristan. Vi har städat och haft tråkigt hela dagen så det var jättekul att få prata med henne en stund. Nu är jag redo för sängen, för natten, men först ska det grötas, nattas, ätas kvällsmat och lite popcorn. Det har jag längtat efter hela dagen.

• Lina S
    {#lang_emotions_flower} Grattis Elton {#lang_emotions_flower}
    Hoppas du har haft en fin dag och fått många paket.

Vi har haft det helt underbart på bondgården, vilken idyll. Kan verkligen rekomendera det stället.
    Ska lägga in foto och berätta mer sen
    Sam och Elliot - världens finaste killar
  • MissHellen

Tack för alla grattis till Elton!

Han/vi har haft en riktigt kanon dag! Med paket och tårta Mysigt!

Elton fick riktigt tårta, åt bären uppepå, smaka lite av grädden och kasta sedan resten på golvet I stället ville han ha korvgryta och självklart fick han de! haha! Skitunge

Nu är vi helt slut! Elton somna på 2 sekunder och sover fortfarande, utan ett ljud!

jucea: Så smal du ser ut på bilden! Men då mysigt

• Kvack

Jucea: härligt med UL. söt bild.

Här har vi haft fullt upp. Vi har varit till Parken zoo hela familjen och sen hjälpte vi min mamma att sätta upp ett staket. Idag har vi bara haft Ida hemma och då passade vi på att åka in till Örebro och käkade kinamat. Det var jättegott. Nä nu väntar sambon på mig i soffan....

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8