• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • sthlmstjejen

Nu är vi hemma igen, skulle varit borta tills på söndag men längtade hem

F har mest strl 86 nu, större än syskonen i den här åldern.

Jucea: Hoppas att UL gick bra, först efter ul brukar jag tro på att jag verkligen är gravid

VT: Hoppas ni är sams nu

• linn78

oj vad stora barn alla verkar ha!!! Axel har nästan precis börjat med 80 i tröjor och har fortfarande 74 i byxor. Och han är ändå inte liten, 75cm och 10,3 kg på 10 mån kontroll.

jucea: ja, fick ni syn på en snopp idag?

missH: jag passar också på att gratulera Elton idag eftersom jag inte är inne alla dagar. Hurra, hurra, hurra!!!

melva: skönt att det inte har kräkts nåt mer. Jobbigt när dom är sjuka, och speciellt kräk som hamnar exakt överallt...

LinaS: Dina pojkar är superfina!! Alla 3

• jeng

nu är vi hemma från UL och lite annat! allt såg bra ut men vi såg inget av vad det kan vara för något! han/hon hade benen i kors och vägrade visa, så jag tror det hade varit svårt att se även om de hade velat kolla efter. jaja vi fårgade inte iaf, hon såg kanske nåt vem vet! och 3 bilder fick vi med oss hem, jag som var så orolig att vi bara skulle få 2, eftersom vi fick 3 på tedden haha. men moderkakan var i framvägg den här gången så bilderna är väl inte suveräna direkt!!

• jeng

det var förresten samma "kärring" som sist, men idag var hon supertrevlig. hon var kanske extra barsk sist för att hon hade en student då? jaja vem vet. iaf så flyttade hon bara en dag, till juldagen! så nu är vi alla nöjda och glada! jag har ju tippat den 18e dec. hoppas på det, så att man kan få fira jul med familjen!

• jeng

och så hade phs föräldrar ringt och skulle fråga om födelsedagspresent. de hade tänkt köpa en lära gå bil som man väl också kan åka på sen då, men täntke att en sån har vi nog. det tyckte jag var bra att de lät bli, eftersom vi ju önskat oss en bobbycar också. jaja det hade ju blivit bra det också men i vilket fall. visar sig att de hade köpt en trehjuling istället! kanon, för en sån ville jag ju skriva på listan också egentligen. enda problemet är att jag själv hade hittat en jättebra som jag hade tänkt köpa... hmm... ja så nu är det NOLL för mig igen... vad ger ni själva era barn? ingenting kanske?? jag vill antingen ge nåt som jag tycker är för dyrt eller så för att skriva upp på listan, ELLER så egentligen bara flera smågrejer som lixom blir roliga paket helt enkelt!

• MissHellen

jucea: Härligt att allt såg bra ut!

Vi har bara köpt en potta, en lampa och en boddy till Elton. Vi vill inte köpa nått mer nu innan, i fall de blir dubbel köp. Så vi tänkte köpa nått efter Köpte mest för att han skulle få paket!

• jeng

missh,
    jamen precis så tänker jag också! vi komemr ju fira honom hemma på hans riktiga födelsedag, bara familjen. sedan har han ju kalas dels nu på lördag (1a) och sen nästa lördag (8e). så det dröjer ju läääänge innan kalasen är avklarade vi ska fira honom i lugn och ro iaf, med paket som han ska få öppna! så det är ju egentligen huvudsaken att det är paket, inte så viktigt vad det är i. även fast det är ju skoj om han tycker det är det minsta lilla roligt såklart! vi ska köpa helt separat, så det ska bli skoj att se vad ph hittar på också

• lille08

Det är svårt det där med presenter. När det gäller leksaker så finns här precis hur mycket som helst... men det blir nog ändå att vi köper nån grej till William så att han får några paket att öppna! Sen exakt vad vi köper har vi inte bestämt än. Blir nog leksaker för en mindre summa, och sen kanske vi köper ytterkläder, skor eller nåt också som han behöver.

• Vilda Tiger

Linn
    Lyckeli har också 74. Hon verkar vara ganska liten i jfm med många andra bebisar här inne, ELLER så har vi på henne korvskinnskläder.

Jucea
    ÅH! Va roligt att allt ser bra ut! Jag trodde inte något annat heller men det är ju alltid skönt att få en bekräftelse. Moderkakan i framvägg hade jag sist - då känner man ofta mindre av sparkar och rörelser. Jag kände ju inget förrän i v 22 eller 23 om jag minns rätt. Men du har ju redan känt, du. Jätteglad för er skull!

Jag har haft en bra dag. Iofs var jag jättenere imorse men sedan åkte vi in till Liseberg en stund. Då M och Lyckeli åkte hem (eller, Marcus gick hem då Lyckeli sov) träffade jag en vän som är här på semester. Vi åkte Paddan, fikade och käkade middag ute. Roligt! Nyss hemkommen hann jag precis pussa Lyckeli godnatt innan Marcus nu lägger henne. Så en sketen dag slutade bra ändå.

• jeng

jag är GLAAAAAD!!! uhh så orolig som jag har varit... nu känns det som att det har lättat lite! nu får tiden gå jäkla snabbt bara... fattar inte att det kan vara 5 hela månader kvar.....

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8