• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lillastjärnan

Vi har bara tänkt köpa en ryggsäck till Isa. Hon ska ju börja på dagis o eftersom d är ur o skur så kommer de ha med sig fika ut. Filippa behöver en rygga oxå så de får en var. Ska köpa riktigt ordentliga så de håller ett tag. Men någon liten sak till blir det nog, fast Isa blir nog glad av lite extra presentsnöre...

VT: å va mysigt med en dag på stan sådär. Saknar Gbg på sommaren...

Hur blev d med er träff??? Önskar jag kunde kommit....

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • S u s s

Max kommer få lite brioleksaker av oss, det fick Mirre också när hon fyllde 1. Lite leksaker som är kul och som kan sparas sen.
    Han behöver en ryggsäck också, en kånken mini, för vi använder en sån som skötväska, och den vi har nu ska ju Miranda ha när hon börjar på dagis i augusti. Men om vi har tur kanske han kan önska sig den av nån släkting eller nåt.

Max har 80 i typ alla kläder. Och är nog normalstor. Miranda hade de kläder han har nu när hon var 2 år.... helt sjukt vad olika storlekar de kan dra. Men så gillar vi inte när kläderna sitter åt det minsta nånstans heller, våra barn får nog generellt ha på sig lite stora kläder.

Det är väl nu de slutar att vara bebisar? 1 år? Gulp.

• S u s s

Och grattis Elton!

Fortsätter med kalaspratet - Max kommer absolut få smaka riktig tårta.
    Barn2 som han är (det är det vi skyller på iaf...) så har han redan fått smaka allt möjligt sött många gånger, fika och sånt...

• Melva

Grattis Elton!

A har ett par byxor han kan ha i 74, dom är långa i benen. Men han har inga byxor i 86 än. Så stor är han inte .

Inatt sov han iallafall något bättre, men han är lite snorig. L är ju sjuk nu så får se om det blir något av det. Hoppas inte det. E hade nog bara ätit något olämpligt i förrgår för på em var hon som vanligt, åt och allt.

A kommer få en lära-gå-vagn. Sen en tallrik ur den servisen vi ska samla åt honom och en liten slant in på kontot. Det räcker tycker vi.

Om ett ocr-nummer på en räkning inte stämmer, kan man då lämna sitt personnr exempelvis som meddelande? Det är till kommunen, barnomsorg.

• jeng

Lilla,
    Vet inte om ni redan har grejer, men det går ju att fylla ryggsäcken med skoj saker annars!! Tex kanske de behöver en liten termos eller en mat-pakke låda till dagis. Men allt annat i vettig storlek går ju också att lägga där i. så blir det en överraskning till sen när de öppnat paketet

Nu finns första magbilden + en UL bild på mitt galleri under starka bilder. Märkta Tage.

• sthlmstjejen

jucea: varför är du så säker på att det är en kille? Jag var tvärsäker att vi bara kunde få tjejer efter första barnet och blev jättepaff när de såg en snopp på ul

Vad skönt det är att ha kommit hem, F är sig lik hon blir inte alls glad av att vara bortrest. de stora är också glada, ute med sina kompisar hela tiden så jag kan slappa här ett tag

• jeng

sthlm,
    jag vet inte vi båda bara räknar med att det blir en pojk... men det är lika bra. blir det en tjej så har vi namn osv ju, däremot så behöver vi fundera lite vad gäller pojk! så bättre det än att vi tror det är en tjej och skiter i pojknamnen hahahaha

pojk-pojk regeln säger ju att chansen är väldigt stor att det är en pojk till! sen vet man ju såklart aldrig! men vi sa han om förra magen också trots att vi inte hade nån som helst känsla eller aning.

• lille08

Jucea: Blir spännande att se vad det blir för en bebis som kikar ut! Ska ni ta reda på könet eller låta det bli en överraskning?

Jag tror nog också att det blir en pojk till här, men alla jag känner gissar på en tjej. Jag tror nog att vi ska ta reda på vad det blir. Var i Linköping hos Selbing sist och gjorde 3d-ultraljud och han var så himla duktig och förklarade så bra när han gick igenom allt vi såg, så vi är lite sugna på att åka dit igen. Men det är ju samtidigt en bit att åka, så vi får se hur vi gör... får blir som en liten "mini-semester" i så fall...

• jeng

lille
    vi kommer inte kolla! det var om vi hade sett på rul isåfall!! men det kvittar

jag ville ju åka till selbing sist, men vi struntade i det. därför känns det lite "elakt" att åka dit med det här barnet när vi inte gjorde det med förra! skulle ju velat ha bilder och film på båda isåfall såklart!!!

• lille08
    jeng skrev 2009-07-29 11:24:22 följande:
    ville ju åka till selbing sist, men vi struntade i det. därför känns det lite "elakt" att åka dit med det här barnet när vi inte gjorde det med förra! skulle ju velat ha bilder och film på båda isåfall såklart!!!
    Hihi, ungefär så vi känner fast tvärtom. William har ju en hel cd-skiva full med bilder och filmklipp från när han låg i magen och det känns lite "orättvist" om inte detta barn får samma!

Å andra sidan har inte de äldre syskonen det, men då fanns ju inte heller den möjligheten.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8