• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Gooodmorgon! Tidig sådan här, redan tio i sju. För några av er låter det väl som rena semestern men Lyckeli brukar ju sova till halv åtta iaf annars.

Fina väder idag! Här ska det röjas i sandlådan och sedan ska vi ner till farmor och farfar. Jag ska ge mig i kast med att slipa lite på växasängen, tänkte jag.

• lille08

God morgon!! Här skiner solen idag och det är redan varmt ute. Härligt! Hoppas det håller i sig! William badade ute igår med sin storebror. Hittade en barnbassäng på Ica Maxi häromdagen (bild finns i bloggen).

För övrigt så var det en liten annan morgonrutin här idag. William har ju vaknat runt 5:20-5:30 flera dagar i rad, men idag vaknade han redan vid 4!! (min sambos väckarklocka väckte honom) Han somnade inte om förrän runt 5, men sen sov han iallafall till halv åtta så det kändes ändå nästan lite som sovmorgon eftersom vi låg kvar i sängen mellan 4-5.

• sockertopp84

Scott fick sina första tänder vid 5 månader,men nu är nummer 7 o 8 påväg upp.

Här är de också fint väder,så härligt.Vi har ju inte haft allt för mycket sol i sommar.Men klart den ska komma nu när många börjat jobba igen.

Ha en bra dag alla mammor o barn!

**Colin 061213 & Scott 080817**
  • MissHellen

Vi har haft väääärsta natten på länge! Jag hoppas alla (28 eller vad de nu är, är för trött!) tänder kommer över natten nu, så de blir klart nångång! Jag orkar inte med mer gnäll, grin, dåliga nätter, ingen mat för lilleman och bara massa tjurigheter (vilket är ändå..)!

Här regnar de för fullt, så nu ska vi gå och lägga oss alla tre. Hoppas på iaf en timmes sömn, men de är inte att ge sej fan på!

Sorry, ego och deprimerande....

• lille08

MissH: Tycker verkligen synd om er som haft så många jobbiga nätter! Att inte så sova är verkligen hemskt.

Minns inte om jag skrivit det innan, men ni har inte kollat upp ifall det kan vara någon allergi eller något som ställer till det för Elton? Kanske något han inte tål som gör att han sover dåligt och blir gnällig?

• jeng

Godmorgon!
    Ted är verkligen tillbaka till sitt vanliga jag igen efter öroninflammationen!! Några nätter i rad nu har han sovit 19.30 eller 20 till 8.30 utan ett pip! Så vaknar han nöjd och glad och kan sitta och leka en stund! men nu måste jag ändå upp så dags för att kissa så då kvittar det ju!

Och nu sa jag precis åt honom att mamma hade lite viktiga saker att göra på datorn, så han kan väl gå och leka lite självförst så ska vi leka sen! Visst gjorde han det!

Igår var det väg och mät. 11220 gram och 79 cm lång var killen. huvudmåttet var 47 tror jag. Så han är som förut, lite över på vikt och längd och lite under på huvet! Sprutan gick bara bra inte ett pip typ! Så skulle läkaren bara ta en titt i öronen också innan han gav sprutan, så att inflammationen hade lagt sig! Jag sa åt Ph att nu får du hålla rejält, för då jag var inne med han så hade ju jag och doktorn fullt sjå med att lyckas hålla fast honom så att han kunde kolla i öronen. Men inte då, igår satt han bara där i knät, man behövde inte ens hålla fast händerna på honom!!! Snacka om skillnad, och gud vad han måste ha haft ont då vi åkte in!!!!! TACK ni i tråden som påminde mig att det kunde vara öronen!!!! Ni är guld värda!!!

• tessiej

Ebba har sju tänder. Den två första fick hon redan vid fyra månader sen kom de övriga rätt så fort därefter men sen har det stått still. Fyra uppe och tre nere.

Idag är ingen vanlig dag. Idag blir Ebba 1 år :) Å fint väder fick hon också. Så nu ska vi snart bege oss ner på stan och köpa ballonger. Vi skulle göra det när vi storhandlade på Maxi i måndags men hör och häpna, hela hyllan där ballonger brukar finnas var TOM!!

Ebba vaknade i våras vid 5 på morgonen, sen har nu ett tag sovit bra och vaknat mellan 7 & 9 men nu de senaste dagarna har hon vaknat mellan 4-5 och somnat om efter 6 snåret och sovit till 8:30-9 nångång... Man är inte så pigg vid 4 på morgonen.

Lina S: Ebba tackar för gratulationerna :)

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8