Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

SmillaMilla skrev 2009-09-23 14:40:35 följande:
    Låter lovande.Men varför skall jag inte gå egentligen? Den första drabbades i lördags o smittade borde ju nått mig vid det här laget.
    http://www.netdoktor.se/forkylning-infektion/?_PageId=694

det smittar två dagar innan det ens bryter ut!

så jag hade absolut tagit hänsyn till de andra på dagiset/skolan.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-09-23 14:38:29 följande:
    *duckar* Jag hade nog gått.Är man en stor familj och alla ska vara hemma så länge nån är dålig så hade vi fått isolera oss i månader under maginfluensatider...
    men just kräksjuka är väldigt smittsamt och om man kan undvika det så tar man ju inte med smitta till förskola/skola
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-09-23 14:40:16 följande:
    Ojdå Buttes mardröm-brunt OCH jeans
    hahah jaaa {#lang_emotions_dreamer}
    FlowerPowerMama skrev 2009-09-23 14:41:39 följande:
    Brunt brunt brunt, ljuvliga färg!
    {#lang_emotions_throwup}
    FlowerPowerMama skrev 2009-09-23 14:40:27 följande:
    Vad tycker ni, tjejer?Jag beställde ju en regnbågsoverall från Lilla Mirakel när de hade sin rea i slutet av juli, skulle ju få en 08:a men det var ju en 07:a som jag fick skicka tillbaka.De lovade dock mig en ny overall för samma pris, först skulle det bli en 09:a men så hade visst Molos lager kvar 08:or och då skulle det bli en sådan.Mmm, den har fortfarande inte kommit och jag har mailat flera gånger till butiken och frågat vart overallen är...Jag vill ju inte stå utan i slutändan, jag MÅSTE ha en regnbåge!De har svarat samma sak varje gång ungefär, att overallen är på gång från Molo, de har fått leveransbesked och ditten och datten och att overallen borde landa hos mig inom en vecka...Ingen overall i sikte.Nu börjar jag känna mig lite stressad och tror inte att min overall kommer alls, är det rimligt att jag ger dem en vecka till och sedan begär mina pengar tillbaka? De sitter ju liksom på mina 1100:- som jag isåfall handlar en annan overall med.
    hmm svårt det där! förstår att du känner lite panik
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2009-09-23 14:47:27 följande:
    Ja smittan kom ju i lördags. Så det har ju gått mer än två dagar. Är ju 5 dagar!
    ja men du blev kanske smittad igår?! när blev sista personen sjuk?
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2009-09-23 14:50:18 följande:
    i dag
    mm se... då kan du börja kräka imorgon... det innebär i så fall att du smittar idag..

JAG hade inte riskerat att föra smitta till dagis/skola men du gör ju som du vill
    SmillaMilla skrev 2009-09-23 14:49:56 följande:
    Men sambon är ju på jobb. Borde han också hålla sig hemma då?
    ja alltså eg, men där är det ju ekonomin som styr. ett föräldramöte är ju inte ett MÅSTE och ett så pass dumt ställe att ta med sig ev smitta.. ja du förstår mig säkert..

hoppas barnen mår bättre snart
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-09-23 14:55:42 följande:
    Nähä..här skulle Max sluta sova middag men om jag måste lyssna mer på vare sig Dora eller Små Einsteins blir jag gaaalen
    hehe kom igen nu
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-09-23 14:59:16 följande:
    Nääe--Antingen är det "kan du hitta..." med pipröst eller så är det "låter det som en y eller som en x" och en jädrans massa klassiskt..Vad är det för fel på hederlig BRA Disney som Djungelboken?
    haha lillebror är galen i musse pigg han så jag hör bara "musse piggs klubbhus" låten i huvudet hela tiden
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2009-09-23 14:56:24 följande:
    Ja jag förstår vad du menar. Ville ju ha era åsiker. Just så tänker jag. Men ville se lite hur ni andra tänker.
    hade det varit något annat än just ett föräldramöte så hade jag inte haft något emot det! men det är så dumt om det inte är tvunget. har smittan väl börjat på ett sånt ställe så är det kört. mer än halva isabels dagis har fått kräksjukan nu...
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2009-09-23 20:14:53 följande:
    Ja det är verkligen super jobbigt, kan ju knappt gå längre utan att det knyter sej i hela magen och jag måste lägga mej ner igen. Tur att FL finns Liam kom i v.35.
    när skulle du på tillväxt ul??
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2009-09-23 20:25:26 följande:
    Jag var på tillväxt ul i måndags
    åhh men hur gick det då?? växte h*n som h*n skulle?? kunde ni se könet lite kanske
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14