• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • libero

Hos oss är det nästan alltid jag som tömmer toan. Mannen tycker att vi inte ska använda den utan gå på offentliga. Men jag har så otroligt svårt för offentliga toaletter så jag klarar inte alltid av det. Då tömmer jag hellre vår egen själv.

• Kesso

libero: Ja, du jag ha rockså svårt. men vi kissar där men bajsar går vi helst på en offentlig toa. Tur att min man tömmer det.

• Tinnys

Hej! Tänkte höra om någon av er har erfarenhet av solifer 450 och polar 455? Vi väljer just nu mellan dem.

• libero
    Kesso skrev 2009-08-04 15:10:57 följande:
    libero: Ja, du jag ha rockså svårt. men vi kissar där men bajsar går vi helst på en offentlig toa. Tur att min man tömmer det.
    Bajs kanske inte är så mysigt i husvagnstoan. Det får man försöka fixa på de offentliga toaletterna
  • Kesso

Tinnys:
    Vi har en solifer men större en filandia 560. vi är så nöjda med den. Tycker att planeringen i den är bra. Men den är ju äldre modell 84. Vad är det för årsmodell och priskillnad?

• Mikah
    Tinnys skrev 2009-08-04 15:48:30 följande:
    Hej! Tänkte höra om någon av er har erfarenhet av solifer 450 och polar 455? Vi väljer just nu mellan dem.
    Vad är det för årsmodeller? Min svåger har en Polar 455 av årsmodell 87. Kylskåpet är verkligen minilitet så där hade jag blivit ständigt irrterad tror jag men annars får dem ju plats. Dem har en 1 åring som sover mellan dem i den stora gruppen som dem alltid har nerbäddad och sedan sitter dem i den lilla sittgruppen då barnet sitter i barnstol på gaveln. Fast dem tycker nog att den är i minsta laget då dem numera alltid sätter upp förtältet.
  • Tinnys

Kesso: Solifern 450 är en -84 kostar 25000och Polaren 455 är en -87 kostar 29 500, med samma planlösning Stor säng i ena enden, liten bäddbar i andra med överflas. Tyvärr så får våran bil bara dra 1050 så det finns inte så mycket att väja på.

• Mikah
    Tinnys skrev 2009-08-04 17:23:28 följande:
    Kesso: Solifern 450 är en -84 kostar 25000och Polaren 455 är en -87 kostar 29 500, med samma planlösning Stor säng i ena enden, liten bäddbar i andra med överflas. Tyvärr så får våran bil bara dra 1050 så det finns inte så mycket att väja på.
    Då hade jag nog valt den nyare Polaren just för att den är nyare. Solifer och Polar är väl ganska jämnlika annars i kvalitet tror jag. Tycker att dem är ganska rymliga inuti för den storleken.
  • Tinnys

Tack så mycket för svar... vi har just hittat en uppställningsplats så snart så är vi också husvagnsägare.

Svar på tråden Campingtråden campar!