• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • elegi
    MiaB72 skrev 2009-08-19 20:18:03 följande:
    Cina: Vi har också markis som vi använde ganska mycket förra året men i år har vi inte använt den något alls. Vi smäller upp tältet även om vi bara står en helg, om det inte är superbra väder då förstås och man inte behöver det för att det är varmt och gott om kvällarna ändå Malle: Tysk *fniss* du e för rolig du Om jag ska gå på utsidan av vagnen så gillar jag Cabby! Den tycker jag är riktigt snygg! Eller Hobby också för den delen
    Jag håller med dig ang utsida även Adria är fin utifrån MEN (ja Adria är ok även inne) däremot så ger jag inte mycket för vare sig Cabby eller Hobby...dels beroende på vad jag läst här men oxå på vad jag hört av andra campare
  • Chris

Elegi:
    Pratade med Björn om vagnen igår och det går inte vår väg i "förhandlingarna" nu ....vi får väl se hur det blir

Nej man har ju hört några rysarhistorier om Cabby men jag tycker också dom är snygga...lika med Hobby men dom har man ju också hört att det sakans kvalitet inne och bakom panelerna...för utanpå är dom snygga

• Man ska ha husvagn

Ja, håller med om att Hobby är görsnygga. Jag tycker de ligger längst fram vad gäller design. Däremot inte vad gäller kvaliten. Där ligger de långt från toppen, men så är de ju också så mycket billigare oxå än vad de dyra kvalitetsvagnarna. Där emellan får man kompromissa. Design, pris eller kvalitet?????? Tittar man på ex. Polar så har de snygga vagnar och jättebra kvalitet medan Hobby har interiört mycket snyggare vagnar men betydligt sämre kvalitet men så mycket billigare. Så det är svårt att veta vad man ska satsa på.....Helst skulle man ju vilja betala för kvaliten men man måste ju ha råd med det men man måste ju trivas med utseendet i vagnen oxå. Undrar hur mycket man får betala för märket av de dyra vagnarna eller är de så mycket dyrare att tillverka?

• Malleballebuse

För mig som inte är en inbiten campare sen gammalt så undrar jag vad det är som skiljer vagnarna åt, om man bara ska campa på sommaren och då i några veckor.

• Chris

Den stora prisskillnaden mellan dom Svenska och Europeiska vagnar ligger i vintercampingdelen...alltså med värme, ventilation och vatten/avlopp. Sen är det ju också kvaliten på jobbet, speciellt bakom panaler och sånt som inte syns som skilljer.

Sen är ju en del av prisskillnaden marknadsstyrd..alltså vill vi svenskar betala 100.000kr mer för en svensk vagn så är den ju värd det...oberoende egentligen vad kostnaden är...

• december bebis

Någon som vet hur bra / dålig knaus är? Skall eg inte byta vagn , men kärat ner mig i knaus tror jag

• elegi
    Chris skrev 2009-08-20 06:28:58 följande:
    Elegi: Pratade med Björn om vagnen igår och det går inte vår väg i "förhandlingarna" nu ....vi får väl se hur det blir Nej man har ju hört några rysarhistorier om Cabby men jag tycker också dom är snygga...lika med Hobby men dom har man ju också hört att det sakans kvalitet inne och bakom panelerna...för utanpå är dom snygga
    Tråkigt, håller tummarna för att det vänder och att det börjar gå eran väg
  • elegi
    december bebis skrev 2009-08-20 21:51:53 följande:
    Någon som vet hur bra / dålig knaus är? Skall eg inte byta vagn , men kärat ner mig i knaus tror jag
    hmm beror ju på hur mans er det, vi har haft en knaus som det tyvärr visade sig vara väldigt mycket fukt i och jag vet fler i denna tråd som haft exakt samma problem, det har gällt framfröallt knaus Südwind -90-91-92
  • december bebis

Ok, tråkigt. Tycker dom är fina.

• Chris

...en liten ljusning i vår "husvagnsföljetong"...

Svar på tråden Campingtråden campar!