• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-08-15 09:11:54 följande:
    Vi har en VW Passat kombi -08:a, en diesel, kanonbil!! Stort utrymme i bilen och även bak och den får dra mycket viktigast för oss
    Jag kan bara hålla med om att Passaten är stor! Vi har visserligen en nästan tio år äldre, men de har väl inte ändrat så mycket på rymligheten genom åren. Tyvärr så har vi en vanlig bensinare med turbo. Den är jättepigg på vägen utan husvagn, men hänger vi på vagnen så säckar den ihop totalt! Det trots att vår vagn inte är speciellt tung. Vi ska byta snart och då blir det nog en disel som får dra betydligt mer...Passat eller Touran.
    Storstädning pågår!
  • MiaB72
    Wilowa skrev 2009-08-15 09:19:47 följande:
    Jag kan bara hålla med om att Passaten är stor! Vi har visserligen en nästan tio år äldre, men de har väl inte ändrat så mycket på rymligheten genom åren. Tyvärr så har vi en vanlig bensinare med turbo. Den är jättepigg på vägen utan husvagn, men hänger vi på vagnen så säckar den ihop totalt! Det trots att vår vagn inte är speciellt tung. Vi ska byta snart och då blir det nog en disel som får dra betydligt mer...Passat eller Touran.
    Ja, vi hade bensinare innan, visserligen Audi då, men det är en jätteskillnad! Vi har ju 4-hjulsdrift också och det är guld värt, speciellt på vintern
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-08-15 09:21:50 följande:
    Ja, vi hade bensinare innan, visserligen Audi då, men det är en jätteskillnad! Vi har ju 4-hjulsdrift också och det är guld värt, speciellt på vintern
    Maken säger att det ska vara så ja! (Jag gillar egentligen inte diselknacket! ) Fast jag litar på att han vet mer om detta än vad jag gör!
    Storstädning pågår!
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2009-08-15 09:36:13 följande:
    Maken säger att det ska vara så ja! (Jag gillar egentligen inte diselknacket! ) Fast jag litar på att han vet mer om detta än vad jag gör!
    ...för till vardags så är han ute och drar på en trailer. Ja han är lastbilschaufför alltså. {#lang_emotions_sunny}
    Storstädning pågår!
  • libero

Tack för era svar om bilar.

Vi bestämde oss i går och det blev en Passat turbodiesel kombi 170 hkr. Oj det var ju nästan farligt att köra med den. Jisses vad det gick.
    Så nu överger vi vår 7-sitsiga Trajet med lite vemod faktiskt för den har varit grymt skön att åka i med fåtöljer. Den var ju inte lika rolig att dra husvagnen med. Får se vad barnen säger nu när de ska sitta på samma säte alla tre i stället för i varsin fåtölj.

• MiaB72
    libero: Låter som ett bra val

Nu är vi på plats i Lidköping, gött att komma fram till en husvagn där allt är färdigt Sitter ute i tältet och myser, fick greja lite när vi kom fram, det låg vatten mellan presenningen och mattan, hade runnit mellan, vi hade slarvat lite med hur långt upp vi dragit presenningen men nu är det fixat

Och naturligtvis är vi sugna nu husvagn igen Detta velande!!! Så på måndag när vi åker hem så tar vi nog omvägen om en husvagnshandlare som har en 780 GDL inne så vi får klämma lite på den igen
  • WillElv

elegi: såg eran husbil i bildtråden. har du lust att ge lite info? typ årsmodell, märke, mil mm gärna vad den kostade...om du vill. vi letar efter ngt liknande. men har precis köpt husvagn

• trazzlan

Det verkar vara många som står i Lidköping. Är det bara en slump/många som bor i närheten eller en ovanligt bra camping?*nyfiken*

Det finns inget bättre...
  • Chris

trazzlan:
    Vi bor utanför Gbg så vi har ca 1½h hit till Lidköping. Vi tycker det är en bra camping samt att våra fd grannar precis har flyttat hit till Lidköping. Nära till stan är det ju också då man skall handla och så.

Sitter och myser i förtältet just nu, idag får vi ha på värmefläkten för det har regnat och är inte alltför varmt. Men med fläkten så blir det lite goare.

• elegi
    WillElv skrev 2009-08-15 20:54:14 följande:
    elegi: såg eran husbil i bildtråden. har du lust att ge lite info? typ årsmodell, märke, mil mm gärna vad den kostade...om du vill. vi letar efter ngt liknande. men har precis köpt husvagn
    Husbil???
    Har aldrig haft nån husbil, du får nog gå tillbaka och kolla igen, möjligt att jag lagt in bild åt nån annan
Svar på tråden Campingtråden campar!