• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Cina1979

Det är jättefint i bohuslän, men vi har närmare till Halland, någon som vet bra campingar där?

• Man ska ha husvagn

Själva ligger vi på Örns camping utanför Kungshamn.Det är lite billigare där ,men Johannseviks camping är nog väldigt bra som säsong. Kompisen åker dit o står någon vecka varje år (m barn) De har ett väldigt rolig badplats där och det är ordning och reda även Solvik är en väldigt fin camping och även där väldig ordning o reda. Där finns en fin äventyrsgolfbana och en härlig lekplats för barnen. Däremot är det en liten bit att gå till badet. Men båda dessa campingar kostar flera tusenlappar mer än våran o faktum är att ibland åker vi o badar på Johannesvik och spelar miigolf och leker på lekplatsen på Solvik =0).

Konstigt väder det varit. I torsdags haglade det så mycket att jag körde fast i hageldrivorna o fick ut o skotta fram mig. På kvällen åkte vi till husvagnen och fick en kanon fredag. Låg o solade i tältsängen. Lördag regnade det hela dagen. Fast vi hade att göra ändå med att rensa krabbgarn och koka krabbor o kräftor som vi fångat själva och på söndagen blåste vi nästan bort. Snacka om omväxlande väder :P

• Wisewoman

Jag är ny här och kan berätta att jag är ensamstående med en son. I sommar köpte jag en husvagn och vi älskar campinglivet så det kommer hela nästa sommar att bestå av också. Vi var några släktingar som campade tillsammans en vecka på västkusten också, det var mina syskon med familjer, en moster med familj och en morbror med familj. Vi var två dagar på ett ävertyrsland och sen tillbringade vi mycket tid vid havet, det är något som vi ska göra varje sommar tillsammans :)

• Man ska ha husvagn
    Wisewoman skrev 2009-08-17 10:33:04 följande:
    Jag är ny här och kan berätta att jag är ensamstående med en son. I sommar köpte jag en husvagn och vi älskar campinglivet så det kommer hela nästa sommar att bestå av också. Vi var några släktingar som campade tillsammans en vecka på västkusten också, det var mina syskon med familjer, en moster med familj och en morbror med familj. Vi var två dagar på ett ävertyrsland och sen tillbringade vi mycket tid vid havet, det är något som vi ska göra varje sommar tillsammans :)
    Ja,det är så härligt. Själv tycker jag att man kommer varandra närmare när man campar. Det blir mindre yta att vara på även om en läser en bok och någon tittar på tv så sitter man tillsammans. Det är mindre måsten och man har mer tid för sig själv,varandra och mer tid att umgås med sina barn. Bättre kan det inte vara =0).
  • rosaid

imorgon bitti åker vi till lidköping igen stannar till söndag..denna gången är det jag mamma o lilltjejen ska bli skönt
    på måndag börjar jobbet igen o då mest helgtripper

• elegi
    MiaB72 skrev 2009-08-17 09:49:02 följande:
    Japp, där var vi v. 29 och tyckte det var en helt suverän camping och närhet till allt runtomkring
    Hur har det gått för er idag???
  • MiaB72
    elegi: Jo, bara bra Jag blir galen av att inte kunna bestämma mig Ena stunden är vi helt på det klara att vi inte ska ha den, nästa sekund tvärtom Så vi får väl se vad vi kommer fram till under kvällen
  • EllaBellaBus
    Cina1979 skrev 2009-08-17 10:26:25 följande:
    Det är jättefint i bohuslän, men vi har närmare till Halland, någon som vet bra campingar där?
    Då säger jag antingen Hagön i Halmstad eller Apelviken i Varberg. ME LOVE!Apelviken är verkligen jättejättefint, vi trivdes super trots kasst väder. 
  • Ingara

Hejsan, är ny med husvagn. Vi har nu sovit ett par nätter och trivs bara bra hela familjen. Vi bor i Umeå. Är det någon som har tips på campingar här i norr.

Nu blir det mest helger framöver så vi tar inga långa svängar
    Suger åt mig av er info om campingar söderut, det får bli till sommaren

• Malleballebuse

Apelviken är en stor favvo här också.
    Hela familjen älskar stället och vi ska försöka hitta tiden att åka dit nu i september.

Svar på tråden Campingtråden campar!