• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • elegi
    Man ska ha husvagn skrev 2009-08-12 22:37:36 följande:
    Tack! Antar att jag passar in här då vi är inbitna husvagnsfantaster men det är ju ännu trevligare att bli välkomnad =0). Det känns bra. Letar på nätet för fullt nu o Cabbys 800 F3f med en överbäddsslaf verkar var väldigt trevlig vagn men den kostar ju en hel del tyvärr.Så det är kanske till att leta vidare........
    Här har du en Adria med överslaf över dubbelsängen
    www.adria-mobil.com/se/products/caravan/classica/563UK/

Jag tycker inte heller om mittsittgrupper, har haft en sån och det blir lite trångt
  • Man ska ha husvagn
    elegi skrev 2009-08-12 23:05:53 följande:
    Här har du en Adria med överslaf över dubbelsängenwww.adria-mobil.com/se/products/caravan/class.../Jag tycker inte heller om mittsittgrupper, har haft en sån och det blir lite trångt
    Ja om vi bara kunde bestämma oss om vi vill kunna dra vagnen (mindre vagn) eller om vi ska stå säsong i flera år, för då skulle vi kunna köpa en större. Jag har alltid så svårt att bestämma mig.

Men jag tycker om vi satsar på en husvagn vi kan dra runt tycker jag att den modellen är bra. Sedan går tilloch med tankarna i bland till villavagn. Det har blivit så populärt. Vet man att man inte vill dra kan et vara ett bra o prisvärt alternativ (o att man har en plats man trivs med)

Hur gör ni andra? Vi har åkt runt i några år men nu är det tredje sommaren som vi står säsong. Det är roligt att åka runt o se nya ställen men skönt att stå säsong då men inte behöver upp o ner med tält. Allt är klart när man kommer fram. Barnen har kompisar, lättsamt.
  • elegi
    Man ska ha husvagn skrev 2009-08-13 10:50:27 följande:
    Ja om vi bara kunde bestämma oss om vi vill kunna dra vagnen (mindre vagn) eller om vi ska stå säsong i flera år, för då skulle vi kunna köpa en större. Jag har alltid så svårt att bestämma mig. Men jag tycker om vi satsar på en husvagn vi kan dra runt tycker jag att den modellen är bra. Sedan går tilloch med tankarna i bland till villavagn. Det har blivit så populärt. Vet man att man inte vill dra kan et vara ett bra o prisvärt alternativ (o att man har en plats man trivs med) Hur gör ni andra? Vi har åkt runt i några år men nu är det tredje sommaren som vi står säsong. Det är roligt att åka runt o se nya ställen men skönt att stå säsong då men inte behöver upp o ner med tält. Allt är klart när man kommer fram. Barnen har kompisar, lättsamt.
    Vi ligger säsong, vi är inte mycket för att packa hit och packa dit då hyr vi hellre en stuga om vi åker nånstans och ska sova över natt eller så blir det dagsutflyker.

vi har en Kabe Onyx GDL -07 för vi ansåg att det var värt att lägga lite mer pengar för att få en vagn som har vad vi behöver, vi ligger ju även på vintern och då behövs ju lite extra utrymme för barnen
  • trazzlan

Vi har åkt runt lite vår första säson som campare men nästa säsong är vi sugna på att stå stilla...

Det finns inget bättre...
  • Chris

Vi vill nog blanda. Under våren/höst/vinter kan vi nog tänka oss att stå uppställda. Men under semestern tycker vi det trevligt att kunna åka runt till nya platser.

• Malleballebuse

Vi blir rastlösa efter 5-6 dagar och vill vidare.
    Vi lär nog inte bli några långliggare fast man ska aldrig säga aldrig då detta är vår första sommar med husvagn.
    Tänk vad många platser vi varit på redan den här sommaren som vi hade missat om vi inte köpt husvagnen.
    Sunne vinner hitintills.

• libero
    libero skrev 2009-08-12 21:32:13 följande:
    Vi är på G att byta bil men kan inte bestämma oss för vad vi vill ha. Vad har ni andra för bilar? Vill ha en som får dra mycket men också är rymlig för 3 barn med bilstolar. Vill inte ha en 7-sitsig längre utan en vanlig kombi. Jag får ju inte dra med vår utan bara mannen som ha E-körkort. Vi drar även en del hästtransport och det vill jag kunna göra själv.
    Puffar lite för min fråga
  • tjenixen
    libero skrev 2009-08-13 20:59:58 följande:
    Vi har en Opel Vectra kombi -05. Vi tittade runt och provade med två framåtvända bilstolar + en vuxen/tonåring i mitten mellan stolarna bak när vi kom fram till denna bil. Den har mycket bra benutrymme, inte skålade säten som gör att stolarna lutar inåt - vilket gör det trångt för den i mitten, rymlig på bredden. Den slog både Volvo och Saab bland annat med hästlängder vad gäller utrymme och komfort för 5 personer varav två bilstolar bak då. Jag drar hästtransport med den och även husvagnen MEN den får bara dra 1410 kg med B-kort. Kommer inte ihåg vad den får dra annars. Vår vagn väger ju bara 1220 så det är ju inga problem för oss då men det är lite för lite när jag ska dra 2 hästar i transport.
  • Unicorn73

Vi har en Volvo 945-98 & den får dra 1530 kg på B-kort. Våran vagn väger 1430kg(stor boogie).
    Det är svårt att hitta bra bil som får dra lika mycket som våran 945:a (hade funderingar på att byta men hittar inget annat bra så vi behåller nog volvon ett tag till i varje fall).

• MiaB72
    Vi har en VW Passat kombi -08:a, en diesel, kanonbil!! Stort utrymme i bilen och även bak och den får dra mycket viktigast för oss
Svar på tråden Campingtråden campar!