• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • libero
    MiaB72 skrev 2009-08-15 20:35:59 följande:
    libero: Låter som ett bra val Nu är vi på plats i Lidköping, gött att komma fram till en husvagn där allt är färdigt Sitter ute i tältet och myser, fick greja lite när vi kom fram, det låg vatten mellan presenningen och mattan, hade runnit mellan, vi hade slarvat lite med hur långt upp vi dragit presenningen men nu är det fixat Och naturligtvis är vi sugna nu husvagn igen Detta velande!!! Så på måndag när vi åker hem så tar vi nog omvägen om en husvagnshandlare som har en 780 GDL inne så vi får klämma lite på den igen
    Vad mysigt det låter att få sitta i förtältet. Får se om vi kommer i väg något mer i höst. Det blir bara någon natt i så fall. Vintercamping känns avlägset för vår familj.

Vatten i förtältet är ju mindre kul. Vi har ju en viss erfarenhet av det efter denna sommar kan jag intyga.

Ha en skön helg!
  • rosaid

o vi kom hem från lidköping nu..har vart där sen i tisdags...på tisdag åker jag o ida dit igen

• Cina1979

Hej, Jag är ny i forumet och ny i campingvärlden Vi köpte en äldre vagn i våras för att "provcampa" denna sommaren och hela familjen blev stormförtjusta. Nu har vi köpt oss en fräschare barnkammarvagn.
    Vi har funderingar på säsongsplats till nästa år, men det verkar inte helt smidigt att få tag på.
    Har ni några bra campingar att tipsa om? Gärna kring västkusten.

Tack på förhand!!

• mariagbg
    Cina1979 skrev 2009-08-16 17:25:12 följande:
    Hej, Jag är ny i forumet och ny i campingvärlden Vi köpte en äldre vagn i våras för att "provcampa" denna sommaren och hela familjen blev stormförtjusta. Nu har vi köpt oss en fräschare barnkammarvagn.Vi har funderingar på säsongsplats till nästa år, men det verkar inte helt smidigt att få tag på. Har ni några bra campingar att tipsa om? Gärna kring västkusten.Tack på förhand!!
    Välkommen till campingvärlden och denna tråden. Vi säsongscampar i Fjällback på Åsleröds camping. www.cco.se/aslerod Man måste var medlem i Caravan Club men det är det värt! En väldigt fin camping och vi trivs toppen där. Barnvänlig är den oxå =)
  • WillElv
    elegi skrev 2009-08-15 21:44:58 följande:
    Husbil???Har aldrig haft nån husbil, du får nog gå tillbaka och kolla igen, möjligt att jag lagt in bild åt nån annan
    Oj, du hade visst lagt in åt SeTa....sorry.
  • WillElv

Är oxå ny här i tråden. Måste bara säga att Saxnäs, Öland är en supercamping. Väldigt barnvänlig & modern camping. Ett litet tips

• elegi
    WillElv skrev 2009-08-16 19:55:37 följande:
    Oj, du hade visst lagt in åt SeTa....sorry.
    Ingen fara, men jag kunde ju inte direkt hjälpa dig...tyvärr men SeTa savarar sägkert på dina frågor om deras husbil
  • Villemol
    Cina1979 skrev 2009-08-16 17:25:12 följande:
    Hej, Jag är ny i forumet och ny i campingvärlden Vi köpte en äldre vagn i våras för att "provcampa" denna sommaren och hela familjen blev stormförtjusta. Nu har vi köpt oss en fräschare barnkammarvagn.Vi har funderingar på säsongsplats till nästa år, men det verkar inte helt smidigt att få tag på. Har ni några bra campingar att tipsa om? Gärna kring västkusten.Tack på förhand!!
    GrebbestadFjordens camping är våran storfavorit på Västkusten...
    Skulle tro det är lite svårt att få säsongsplats där dock {#lang_emotions_undecided}...
    Daftö ska vara superbra, vi har varit inne och kikat men inte fått plats där men bara hört gott om den.

Johannesvik har en bra badplats och fina promenadvägar om man gillar det...
    ♥~~♥ Ludvig och Jack ♥~~♥
  • Villemol
    Villemol skrev 2009-08-17 07:45:43 följande:
    GrebbestadFjordens camping är våran storfavorit på Västkusten...Skulle tro det är lite svårt att få säsongsplats där dock ...Daftö ska vara superbra, vi har varit inne och kikat men inte fått plats där men bara hört gott om den.Johannesvik har en bra badplats och fina promenadvägar om man gillar det...
    Måste bara tillägga att vi aldrig legat på säsong så jag kan inte bedömma platserna utifrån det .
    ♥~~♥ Ludvig och Jack ♥~~♥
  • MiaB72
    WillElv skrev 2009-08-16 20:10:30 följande:
    Är oxå ny här i tråden. Måste bara säga att Saxnäs, Öland är en supercamping. Väldigt barnvänlig & modern camping. Ett litet tips
    Japp, där var vi v. 29 och tyckte det var en helt suverän camping och närhet till allt runtomkring
Svar på tråden Campingtråden campar!