• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Chris

Elegi:
    Ja annars får väl det i såfall bli nån campingresa upp då man fixar sånt...

Vilken camping var det ni är på? Vet att frågan varit uppe tidigare men "orkar" inte söka upp det

• Villemol
    EllaBellaBus skrev 2009-08-17 22:29:55 följande:
    Då säger jag antingen Hagön i Halmstad eller Apelviken i Varberg. ME LOVE!Apelviken är verkligen jättejättefint, vi trivdes super trots kasst väder. 
    Malleballebuse skrev 2009-08-17 22:44:34 följande:
    Apelviken är en stor favvo här också. Hela familjen älskar stället och vi ska försöka hitta tiden att åka dit nu i september.
    Håller med...
    Man måste bara se till att inte hamna längs med tåget om man vill få ngn sömn i ögonen.
    Björkäng är bra också, fräscht... Ett blåshål men det får man stå ut med åtminstonde en helg om året .
    ♥~~♥ Ludvig och Jack ♥~~♥
  • WillElv

Är kluven. Köpte "ny" vagn, en 06, ny för oss i maj. Vi tycker jättemkt om den, men den känns lite liten nu när vi bestämt oss för att ligga säsong. Nu har vi kommit fram till att sälja den & kolla efter en större. Så nu känns det som att vi står på ruta 1 igen. Kul att kolla efter husvagn, men man tröttnar på Blocket efter ett tag....

• elegi
    Chris skrev 2009-08-18 11:40:46 följande:
    Elegi: Ja annars får väl det i såfall bli nån campingresa upp då man fixar sånt... Vilken camping var det ni är på? Vet att frågan varit uppe tidigare men "orkar" inte söka upp det
    Strandstuviken, inte CC campingen utan den kommunala bredvid (närmare vattnet)
  • trazzlan
    WillElv skrev 2009-08-18 17:58:43 följande:
    Är kluven. Köpte "ny" vagn, en 06, ny för oss i maj. Vi tycker jättemkt om den, men den känns lite liten nu när vi bestämt oss för att ligga säsong. Nu har vi kommit fram till att sälja den & kolla efter en större. Så nu känns det som att vi står på ruta 1 igen. Kul att kolla efter husvagn, men man tröttnar på Blocket efter ett tag....
    Ja man blir asless efter ett tag. Jag satt och surrade nästan ett år på blocket och sedan när det var aktuellt med köp gick maken in och kollade lite och sedan bestämde vi oss för den vi köpte sedan. Men mitt förarbete hade säkert något bra med sig...vad visar sig vartefter
    Malleballebuse skrev 2009-08-18 08:39:59 följande:
    elegi: ja det är väl lite det som är tjusningen med husvagn, att man kan flytta den när man själv har lust Personligen så är inte Kabe en av mina favorit vagnar och det enbart grundat på att jag tycker att de har ett omodernt yttre.Eller så är jag helt enkelt lite mera "tysk" i min smak då jag tycker Hobbyn och Adrian är snyggare. (om de nu är tyska?)Vilken tur att smaken är olika, för tänk vad tråkigt det hade varit att gå runt på campingen och glutta på samma vagn.Jag måste nog erkänna att jag tillhör storgluttarna då vi inte har tagit med TVen på våra turer
    Gick du runt och kollade tv hos de andra då? Vi hade en granne vars son tittade längtansfullt på vår tv vi hade i förtältet när det dessutom regnade ute och de hade husbil med endast markis. Vi sa till dem att de kunde titta på vår tv när vi gick en promenad och det hade de tyckt var toppen sa mamman sedan. Hon hade dessutom passat på att värma sig lite(vi hade el-element i förtältet vilket gjorde att det blev supervarmt och mysigt, särskilt när det var dåligt väder ute och på kvällarna)
    Det finns inget bättre...
  • Cina1979

Apelviken ser fint ut, ska ta en helg dit i september.
    Har någon markis?? Verkar smidigt när man ska ut korta turer, är det bra??

• WillElv
    trazzlan skrev 2009-08-18 23:17:45 följande:
    [citat]
    Ja man blir asless efter ett tag. Jag satt och surrade nästan ett år på blocket och sedan när det var aktuellt med köp gick maken in och kollade lite och sedan bestämde vi oss för den vi köpte sedan. Men mitt förarbete hade säkert något bra med sig...vad visar sig vartefter

Säkert Det jobbiga för mig är att jag är så impulsiv. Hittar jag en vagn jag vill ha, så vill jag helst ha den IGÅR....jobbigt när det är så mkt som ska stämma!!! Kul att ni hittade en till slut. Först & främst ska vi ju sälja den vi har
  • Malleballebuse

Cina: vi har ett förtält som vi aldrig har använt, verkar lite meckigt för oss som inte stannar så länge på samma ställe.
    Så vi köpte en markis som används glatt och lätt
    Vi har väggar, förtältsmatta och elvärmare så det blir både varmt och mysigt.

• MiaB72
    Cina: Vi har också markis som vi använde ganska mycket förra året men i år har vi inte använt den något alls. Vi smäller upp tältet även om vi bara står en helg, om det inte är superbra väder då förstås och man inte behöver det för att det är varmt och gott om kvällarna ändå

Malle: Tysk *fniss* du e för rolig du Om jag ska gå på utsidan av vagnen så gillar jag Cabby! Den tycker jag är riktigt snygg! Eller Hobby också för den delen
Svar på tråden Campingtråden campar!