• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • jmmm

Diana P: ja de e en fin vagn lite trång i sovdelen med destorymmligare i sitt/köksdelen Lycka till o grattis till vagnen vill oxå ha ny vagn.....
    skall jobba nu i helgen igen o blir väl ÄNNU mer sugen.... skall bo i u´husvagnen med familjen o köra till jobbet därifrån, snacka om huavagnshelg

Rosaid: ha de så trevligt, får vi läsa på måndag att ni bytt vagn???

• Wilowa

Diana P skrev 2009-09-17 22:33:10 följande:

Vad goa ni är som svarar så snabbt!! Mrs Eriksson: tror jag hängde med på det du sa!tack! Jmmm: Ja du ser vilken djungel det är,tänkte inte ens på att det kunde skilja sig så mycket. Vi har en Volvo V70 Gt?,ska vara 165Hk men jag tvivlar.Vagnen vi ska köpa är en Hobby prestige 650KFU Tolta: Precis sådär satt jag ockås och funderade,haha!Blev ju lite moment 22 Jag har iaf insett att vi aldrig får hem vagnen med ett B kort men har prata med en snäll campinggranne nu ikväll som har både rätt bil och kort,så förhoppningsvis löser det sig!!Håll tummar!!
    Den här sidan använde vi flitigt nu när vi skulle byta bil.

www21.vv.se/fordonsfraga/

Har man bara registreringsnumret (står oftast i bilannonser på bytbil.com) så får man veta vad just den bilen får dra. jag vet inte hur det är med andra märken, men på VW måste man även kolla "maxsläpvagnsvikt" för ibland är det lägre än vad det står att man får dra med B-kort och naturligtvis då även med E-kort.
  • Villemol
    Så är husvagnen städad och inställd för vintern...
    Ha en trevlig vinter allihopa så ses vi till våren igen .
    ♥~~♥ Ludvig och Jack ♥~~♥
  • Wilowa

Att det skiljer mellan olika fordon av samma märke och modell är ju egentligen ganska självklart. Det finns ju olika motorer, olika drivmedel och olika antal drivaxlar att välja mellan. Jag fortsätter att tjata om min bil (just eftersom jag precis kollat typ alla varianter av Golf. ), min får ju dra 1600 kg, men en bensinare med mindre motor får bara dra 1200 kg. Det gäller alltså att kolla upp detta nog innan man köper en ny bil.

Fast som sagt så är det ett moment 22 att försöka dra en tung vagn med B-kort.

• Diana P

Hehe..ja vi har lixom inte brytt oss i viktfrågan du vi står bänkade på säsongsplats men nu måste vi åka några mil för att hämta den

Villmol: Skönt att ha det gjort!men det är lite v-modigt tycker jag Vi har städdag den 17:e då packar vi ner...

• MiaB72
    Villemol: Så det var dags att vinterförvara nu då ja Jösses vad tiden har gått fort!

Ja, vi har vår sista helg i Lidköping nu, tar hem vagnen på söndag, sen åker vi väl några trippar till i oktober, sen får vi se om det hinns med något mer
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-09-18 18:31:08 följande:
    Villemol: Så det var dags att vinterförvara nu då ja Jösses vad tiden har gått fort! Ja, vi har vår sista helg i Lidköping nu, tar hem vagnen på söndag, sen åker vi väl några trippar till i oktober, sen får vi se om det hinns med något mer
    Det är nog egentligen inte tiden som gått fort, utan sommaren som regnat bort. Det känns ju knappt som att det varit någon sommar.
  • MiaB72
    Wilowa skrev 2009-09-18 18:32:23 följande:
    Det är nog egentligen inte tiden som gått fort, utan sommaren som regnat bort. Det känns ju knappt som att det varit någon sommar.
    Nej, det har ju inte varit den bästa sommaren precis, vi har haft hyfsat tur med vädret då vi var mestadels på östkusten men inte alls så som jag skulle vilja ha det! Vill ju ha sol varje dag och iaf ca 25 grader varmt *inga krav alls * men vi slapp det mesta regnet om man ska försöka se något positivt i vädret

Men vi ska ju iväg till Aruba i december/januari, då hoppas jag på att få ordentligt med sol!!
  • vw frippe

Det står i reg beviset hur mycke bilen får dra.. enkelt. kolla sen va TOTAL vikten på husvagnen är...

• vw frippe

Är tillbaka kan inte släppa att jag inte har kvar vagnen......

Svar på tråden Campingtråden campar!