• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • rosaid

Diana P skrev 2009-09-26 22:48:18 följande:

Rosaid: Grattis till vagnen!!Exakt när får ni den?Idag har vi köpt vår fina Hobby650 kfu. Vi hittade ett par backspeglar på en "solifer" affär i sista stund. Den är verkligen suveränt fin och vi är mer än nöjda. Ovanför sängen sitter en AC, det finns några knappar på den, när vi tryckte på "On" sattes den inte på.Vi kollade inte så noga efter andra alternativ att sätta på den. Någon som har nån idé om det skulle finnas något att sätt eller ställe att sätta på den på? Vi ska ut imorrn igen när det ljust och igenom allt mer noga
    tack grattis ni med
    vi har inte fått lev datumen ännu...men den är best från fabrik nu iaf
  • Wilowa

Idag har jag kört med husvagnen för första gången. Det var tur att vi bytte bil, för maken var inte helt hundra körbar när vi skulle hem. Vi åkte iväg den här helgen för att han skulle på en fest. Eftersom maken sov hos en kompis som han åkte till festen med, så har jag även testat på att sova själv på en nästan tom camping med två allergiska barn...innan dess hann jag med ett besök på akuten med ett av barnen och undertiden reagerade det andra på mina föräldrars katt...puh! Att jag dessutom blev ordentligt ovän med min pappa säger jag inget om. Sammanfattningen av helgen är SKITHELG!!!

• jmmm

Tolta: ohhh låter som en jobbig helg. Hoppas de löser sig med framförallt barnens allergi reaktioner men även relationen med din far!
    Men visst var de häftigt o kul att köra med husvagnen?
    Hoppas nästa husvagnshelg blir bättre!

• Wilowa
    jmmm skrev 2009-09-27 21:15:18 följande:
    Tolta: ohhh låter som en jobbig helg. Hoppas de löser sig med framförallt barnens allergi reaktioner men även relationen med din far! Men visst var de häftigt o kul att köra med husvagnen? Hoppas nästa husvagnshelg blir bättre!
    Jag tyckte mest det var pirrigt och nervöst att köra. Vägen är inte den bästa, den är bitvis både smal och krokig...trots att det numera är en europaväg.

Barnen mår bra nu, så det lär vara lugnt tills nästa gång vi tabbar oss.

Ja direkt mycket värre kan det inte gärna bli.
  • rosaid

å vi var på hafsten..satte upp vintertält i full blåst,shoppa på torp o hann ett besök på pubben i nya receptionshuset mkt trevligt moa..i helgen ingen camping ida blir 5 år

• Diana P

Åh tack för alla gratulationer!!!!Jag kan fortf knappt fatta att den är vår, och står på vår plats!!Vi hade ju inte tänkt åka ut nå mer i år men nu kan vi inte låta bli så vi tar och åker ut i helgen.Vi har ju inte tänkt sätta upp förtält eller så men en helg klarar man sig ju utan

Vår förra vagn hade ju några år på nacken och vi hade den bara halvförsäkrad. Nu har vi ju en 02:a och står året runt på vår camping.Visst bör vi har den helförsäkrad ändå eller hur gör ni som inte kör era vagnar?

• mrseriksson

hej hej

Diana P :Vi har hel försäkring på våran....Nyfiken fråga vad gav ni för vagnen ?

• jmmm

rosaid: nu ger du mig dåligt samvete... fast jag ringde faktiskt körskolan o fråga hur de går till i morse

vet ni vad som hände i morse.... jag vaknade o visste att de jag drömt var sant typ elle rvisste inte om de var sant eller en dröm... iallafall hade jag en känsla att vd sagt till att hälften av folket på firman där jag gör praktik skulle sägas upp, usch fick kolla med mannen så de verkligen itne var sant håll nu tummarna att de inte ligger nåt sånt besked när jag kommer dit på lördag.... utan de besked jag vill ha: tjänsten är din!

• Diana P

Rosaid: Vad spännande!!!Lycka till!!

Mrs Eriksson: Du får så gärna vara nyfiken så Vi köpte alltså en Hobby 650KFU, årsmodell 2002, vattenburen värme och AC,isabella penta tält med tillbehör för 165K. Det var fyra andra intresserade av vagnen så vi kunde inte pruta nåt.

Ja det finns nog inget annat alternativ än helförsäkrning.Snacka om skillnad i pris från den gamla polaren

Svar på tråden Campingtråden campar!