Kogänget
Dags för ny tråd..
Även om det är lite aktivitet, så är det skönt att ha någonstans att skriva av sig på
Hoppas ni alla har en skön sommar!
Vi ses i september tjejer!
Dags för ny tråd..
Även om det är lite aktivitet, så är det skönt att ha någonstans att skriva av sig på
Hoppas ni alla har en skön sommar!
Vi ses i september tjejer!
Fikaträff i veckan vore underbart Nitis, men jag börjar jobba igen på måndag. *ser oerhört ledsen ut*
Skitjobbigt att semestern är slut, men men... Det är väl så det är ibland...
Oj oj vad allvarligt det var h'är inne. Men kan inget än hålla med....även min man är en hejjare på å vara kall...ofta. Same samte differetn name...ja de är så de är de där karlarna har jag insett Bara å skälla å bråka på dem å försöka "uppfostra" fast man har nog med de riktiga små....ja ja...
Ikväll har jag festat loss på¨weserqvarn....uj uj vad full jag är fortfarande. Behöver nyktra till innnan somnar....annars lär jag kräkas i sömnen....blää . Men skoj har de varit även om svägerskan jämnt super mig under bordet...hehe...inte så svårt så sällan som jag ute...
nä karlar igen,...vad ska man med dem till egentligen.....de är väl tami
tusan man inte kan leva uttan dem...haha...
kämpa på kossor och ta inte åt er av klumpiga kommentarer från gubsen....de fattar inte bättre,,,,ja ni vet, en hjärnhalva åt gångrn jobbar...må¨ste kännas som om vore fulla för jämnan, stackarna....
Åh, gullunge Solen! *klappar på huvudet*
Må du slippa skrikiga ungar idag och må du få många glas treo!!!
solen: hur mår du idag då!!???? det märktes mycket väl i ditt inlägg att alkoholen fanns kvar...
Darling: Skönt att ni fått prata ut med varandra!!! Det är ju inte helt enkelt alla gånger med varandras familjer....De får man ju liksom på köpet, även om det är ens partner som man väljer. Och det är ju alltid svårt att prata om det för att ingen ska bli stött och trampad på tårna. Känns ibland som ett sånt där ämne som man knappt får prata om...Och att även om man inte är stormförtjust i sina svärisar så måste man väl försöka hålla god min när man träffas för allas skull. Även om jag inte jublar över att åka hälsa på dem. Däremot tyckte jag det var riktigt jobbigt när ena svärisen bodde i dalarna och vi alltid stannade över natten och var kvar i mina ögon alldeles för länge. Kände mig sååå obekväm! Nu bor de i närheten och umgås några timmar funkar. Sambon han har inga problem att umgås med min familj, föreslår det nästan oftare än jag själv att vi ska åka dit.
Minne: Vad skönt att ni har det bra igen!!
Solen: Har du hunnit bli människa igen????
Och varför kommer det fina vädret nu när semestern är slut??????????? *mutter mutter* Jobbat tre dagar nu och det känns surt att det är läääääänge tills det är semester nästa gång. Är så trött och än är det många dagar kvar innan man har ledigt en ynka dag.
*skrattar*...hade helt glömt bort att jag varit inne här å skrev i lördags. Men det såg jag nu Ja, nu har jag absolut återhämtat mig igen. Var bra seg hela söndagen och mådde illa exakt hela dagen, haha
Somnade direkt efter att nattat barnen där vid 19
På torsdag åker jag och tjejerna till Finland med min farmor. Helsingfors 48h! Tivoli när vi kommer fram Ska bli super skoj även för mig för nu var det bra många år sedan jag var på kryssning
Roligt att få vara med första gången barnen med. Och farmor står för hela kalaset så det känns också bra nu såhär på slutet av semestern när semesterkassan är slut och lite övertrampad...
Snart snart är det koträff..ni har väl inte glömt det???? Hoppas verkligen att ALLA kan komma med Jag ska skramla här i augusti och jobba på gården i massor....inte de roligaste kanske men roligt blir det den 12e!!! Eller hur?!!!
ja ni, tänk att solen och värmen kommer när man börjar jobba då.. fast jag är iaf lite glad över det jobb jag har...kan ju vara ute så mycket jag vill endå...
hörrni, är det någon av er som äger en resevagn, med suflett och fullt liggläge...att låna ut en vecka i oktober?????
och sen...*slå mig inte nu*...kanske jag inte kan den 12 september iaf....*hukar mig*....min bästa vän fyller 35 år den 11: e och har tänkt en fest den 12:e....och inte för att vara elak, men hon är viktig för mig....det är ni med, men ja...äh, ni fattar säkert... men inget är klart ännu så vi får välan se....
solen: skoj att du är piggare idag...
Darling: Vi hade två st paraplysulky med liggläge när åkte till Thailand men de sålde vi när kom hem direkt. Sök på blocket för de kostar knappt en 500kr och så kan du sälja för samma pris när hemma igen
Håller tummarna för att den där festen blir uppskjuten lite
Här är det VAB som gäller....Det värsta jag vet i stort sett! Lillebror har vattkoppor sen i lördags. Tycker så synd om honom, han är verkligen PRICKIG!!! Hur många som helst och feber, så här är det gnälligt värre. Storebror fick gå till dagis. Tror han hade vattkopor förra sommaren, men isf hade han en betydligt lindrigare vända. Annars lär det visa sig om 2-3v.
HJÄLP!!!
Behöver snarast råd ang jonte och hur jag ska tackla hans väldigt kavata sätt & tro att alla är snälla....
Idag på dagis skulle dom gå ut på gården och fröken sa åt honom att klä på sig och gå ut.
(kapprummet ligger på en annan avd=annan lght)
Han gick ditåt..men när fröken för en kort stund tittade bort, smet han tillbaka in till sin avd, som är i en separat lght på bv.
När alla sen kom ut upptäckte man att han var borta och började leta/ropa på honom.
Medans han satt tyst och gömde sig i kuddrummet..
Lght var ju låst, så då öppnade han ett fönster och klättrade ut på baksidan, där en karl hittade honom.
Och till denna man sa han att han skulle gå hem.
SOM TUR ÄR, visste karln att det låg ett dagis på andra sidan av huset och gick dit m jonte i första hand...
I turkiet drog han oxå (första dagen) och var borta i 5-10min..då var jag HELT panikslagen vill jag lova.
Han var då i poolen m min brorson, en annan vuxen och en liten tjej (delar av resesällskapet)..jag skulle in och handla lite yoghurt i mini-livsen precis vid poolen.
FEL AV MIG att inte berätta det för honom utan bad bara dom andra passa honom i 10min.
Då han beslöt sig för att gå upp ur poolen och leta efter mig, ngt mina "barnvakter" inte såg???
Han gick upp till det huset som vi bodde i, fram till en tjej och sa;
-jag har tappat bort min mamma..
varpå dom tog hissen upp för att leta efter mig.
Själv sprang jag runt vid poolen å skrek;
Please help me!! My son is missing....
Såg framför mig läskiga pedofiler å gud vet vad som kanske hittat honom...
Efter den incidenten så har vi prata mkt om hur viktigt det är att inte gå ifrån och framförallt att inte följa med okända människor...
I turkiet blev jag bara så ledsen och stortjöt när dom sen kom till poolen m honom...han blev också ledsen å rädd.
Idag blev jag arg..och har straffat honom med INGEN tv alls på hela veckan + inget lörd.godis..+ att jag tänker ta upp det här varje kväll och prata m honom om hur farligt det kan vara att rymma/springa iväg och även ty sig till okända.
Var bestraffningen fel??
Hur hade ni gjort??
Tips å råd snälla!!!!