• Nitis77

Kogänget

Dags för ny tråd..
    Även om det är lite aktivitet, så är det skönt att ha någonstans att skriva av sig på

Hoppas ni alla har en skön sommar!
    Vi ses i september tjejer!

• Svar på tråden Kogänget
  • Tre solstrålars mamma

Lördag igen: Ja det vore trevligt om fler kunde komma på lördag. Tex alla som skrev upp sig förut! Jag är öppen för att ändra platsen till ngn annan stans som är billigare alternativt att boka om dagen om det nu kan innebära att fler tänker komma. Vi kanske ska satsa istället på en ko, kalv träff i lekpark över ngn timme en dag isället? Eller en fika i ngn park eller så. Allt för att se om intresset ens finns kvar att ha en ko-träff.

Älskar mina små trollungar
  • Lovan
    Tre solstrålars mamma skrev 2009-09-08 21:16:39 följande:
    Lördag igen: Ja det vore trevligt om fler kunde komma på lördag. Tex alla som skrev upp sig förut! Jag är öppen för att ändra platsen till ngn annan stans som är billigare alternativt att boka om dagen om det nu kan innebära att fler tänker komma. Vi kanske ska satsa istället på en ko, kalv träff i lekpark över ngn timme en dag isället? Eller en fika i ngn park eller så. Allt för att se om intresset ens finns kvar att ha en ko-träff.
    Intresset finns kvar för en ko-träff! I alla fall för min del!
    Men jag tycker inte att vi måste gå ut o käka! Jag menar - inte alla kan ta sig råd att gå ut på restaurang. Det är väl inte det som är grejen? Är det inte sällskapet vi är ute efter? Det är i alla fall jag.
    *tar upp spikklubban o ska fajtas för mina vänner!!!*
  • Nitis77

Det kommer alltid saker emellan som gör att man kanske inte kan komma på en träff..oavsett hur tidigt i förväg vi planerar eller VAD som planeras.

Vi är ändå 4 kossor som kan på lördag, kan inte vi 4 träffas?
    Och sen planera in en ny träff på dagtid m de små??

Jag upplever att en del inte längre är så intresserade av att träffas..och vill man inte så är det ju upp till var och en?

Att drömma om en träff m alla kossor får nog förbli en dröm
    Alla jobbar och har fullt upp & prioterar annat före en kossa dejt..

Det var annat när vi var mammalediga..alla hade tid och lust.

• Tre solstrålars mamma

Lovan: Men varför skrev du inget när jag gav resturangförslaget? Det var INGEN som motsatte sig eller ens gav något annat tips på plats/ställe vi skulle gå till. 
    Jag hade lätt tagit något annat alternativ, bara så många som möjligt kunnat komma med...hellst alla Darling var ju den som gav förslaget på "årsfest" och det var därför det för mig iaf blev tal om restaurang (iom att ingen erbjudit sitt egna hem) för det är lite "fest" för mig att få gå på restaurang Men har MKT hellre en träff i lekpark om det innebär att fler kommer för JA det är väl klart att det är DET som är själva grejen, att vi träffas allihopa på en årsträff åtminstonne!!!  

• Lovan

Jag var helt inne på att följa med o käka, men så kom den här veterinärräkningen!

Lovan skrev 2009-09-04 07:32:27 följande:
    God morgon! Livet snurrar fort som attans, så jag hinner inte med riktigt... Men jag går in o läser vad ni skriver i alla fall. Japp, så är fallet. Var till veterinären igår med kattrackaren, och det kostade mig sköna 2100kronor. Fyyyyyy för den lede!
    Vad göra då?
    Jo, det är bara att bita i det sura äpplet och inse att alla roliga saker får ligga åt sidan.

Jag tänkte snarare på varför det kanske blir dålig uppslutning på våra träffar. Just därför att när det ska träffas så ska det göras så stort och då är det inte alla som har råd.
  • Tre solstrålars mamma

Lovan: Tycker det är en jätte bra tanke. Men vore ju bra om den/de som faktiskt kände så att det slås till på tok för högt, att den/de gav andra förslag. Fast kanske känner sig dum så ok, jag tycker vi testar att få till träff här längre fram som inte ska kosta så mkt.

Men nu till lördag. Kan och vill du Lovan fortfarnde ses på lördag om vi ändrar till träff kanske på en lokal pizzeria? för mig går bra med picknick i park också För isf tycker jag vi avbeställer Limone och tar det stället dit flest kan!? För anledningen till vi träffas är ju inte att ngra ska gå på Limone utan att vi just KO-gänget ses så vill man gå på restaurang så kan man säkert få med sig vän eller respektive en annan dag. Nu handlar det ju om att ha årsträff. Eller är jag helt ute å cyklar nu tjejer?

• Tre solstrålars mamma

Lovan: ps...så inte misstolkas. Förstår helt det där med vet.räkningen, den var inte dålig och helt oförutsedd. Men vill gärna du kan hänga på och tycker vi dräför kan boka om det dyra alternativet. Jag ses hellre så du också kan hänga med än att äta på Limone

• Nitis77

Förra året hade vi hemma hos dig Lovan, men inte blev vi fler för det??

Den här träffen bokades in i april (!!) och hela tiden pratade vi om att gå ut och äta..
    Det sa vi även efter förra årets träff; att nästa år går vi ut..

Sen behöver vi kanske inte äta på just Limone, men som solen sa; hon gav förslaget och INGEN sa emot...

Själv har jag sett fram emot den här kvällen väldigt länge, och även om ekonomin inte är den bästa så vill jag unna mig att få gå ut och äta i goda vänners lag.
    Ngt jag inte gör allt för ofta...

Men om ändring av restaurang gör att du hakar på Lovan, så fine by me.
    Kvittar (nästan) vart vi äter...Mc donalds hoppar jag gärna
    Jag rek isåfall Ruffino..finns kött/fisk/pizza/pasta..i alla prisklasser.

• Lovan

Eftersom det blev bestämt att jag inte skulle med så har familjen bokat in någonting på lördag. Vet inte om jag kan följa med på det ens, eftersom jag har fått grava känningar av min depression igen. Förra veckan fick jag min första (och vad jag hoppas enda!!!) panikångest-attack så jag är inte glad i tanken på att gå ut o träffa folk överhuvudtaget.

Så gå ut ni och käka!

*tar upp spikklubban o ska fajtas för mina vänner!!!*
  • Nitis77

Nöd plan 2:

Vi är här hemma och äter någon form av Take Away..

Men jag kan inte lova att grabbarn e ute ur huset...dock är dom "instängda" i Jontes rum

Svar på tråden Kogänget