Kogänget
Dags för ny tråd..
Även om det är lite aktivitet, så är det skönt att ha någonstans att skriva av sig på
Hoppas ni alla har en skön sommar!
Vi ses i september tjejer!
Dags för ny tråd..
Även om det är lite aktivitet, så är det skönt att ha någonstans att skriva av sig på
Hoppas ni alla har en skön sommar!
Vi ses i september tjejer!
nitis: fy så hemskt!!!! och då tänker jag i första hand på det i turkiet....jisses!! kan verkligen tänka mig din panikkänsla...
nu över till det senaste....
en kille på 4 år är sååååå nyfiken på allt!!! de tänker sig inte för alls när de sticker iväg så där..de ser någon spännande och vill titta på det på en gång..(Daniel gjorde så 100000 ggr på grönan..rätt var det var så var han inte kvar bredvid oss utan en bit bakom eller åt sidan. )
det jag tror är att ditt straff kanske är i häftigaste laget då han inte kommer att riktigt komma ihåg hela händelsen när det blir i morgon eller nästa dag..visst, de brukar börja fatta detta med handling och konsekvens runt 4 års ålder..
men jag tycker absolut att du ska prata emd honom om att det kan vara farligt att gå iväg och så, men skräm inte upp honom för mycket..det är en fin balans det där mellan varna och skrämma...
jag har pratat lite med Daniel om det och han blir så ledsen...för han frågar varför han inte får, och jag säger då att om han komme rbort så skulle jag bli ledsen..och då blir han ledsen...stackaren..
det är skitsvårt att veta vad som är rätt och fel....
ja, hmm..det här är väl vad jag tycker iaf...ni andra kanske tycker nanorlunda...??
nöten: fi fasen för vattkoppor!!!!!!!
Nitis: Ja usch man får verkligen panik när de kommer bort...Vår 4-åring är också väldigt godtrogen om allt o alla. Och tror att alla är snälla. Livrädd att han ska följa med någon främling som inte är snäll. Han försvann på zoo för ett tg sen. Vi letade o letade o efter ett tag fick vi ett telesamtal (hade nr skrivet på honom) och han hade inte varit ett dugg rädd, familjen som hittade honom hade bjudit på fika och där satt han hur nöjd som helst.
Svårt hur man ska göra...Jag har berättat hur många ggr som helst att jag är rädd att han ska komma bort och att jag blir väldigt ledsen då, men det biter inte. "Straff" har vi också provat och funkat sådär. Tror dock att bestraffningen ska inte vara för lååång och inte för långt fram i tiden. Håller med om att dra in lördgodiset är lockande, men det är ju så många dagar dit att han kommer att glömt vad det var konsekvens till. Det har jag i af märkt på Albin. Han hinner glömma om inte bestraffningen kommer relativt tätt inpå.
Här hemma har jag nu två prickiga killar. Fick hämta Albin på dagis igår efter några timmar, då hade han också fått vattkoppor. Så nu är det stereognäll här hemma. Båda har feber o orkar inte riktigt med sig själva och det bråkas och gnälls friskt just nu...Skönt förvisso att de har de samtidigt men just nu är det pest!!! De blev väl smittade samtidigt men det bröt ut två dagar tidigare på lillebror. Ante har verkligen ett helvete, hur mkt prickar som helst och får panik mellan varven nattetid och då har jag ändå receptbelagd antiklådmedicin till honom. Någon med bra tips mot kliandet??? Så fort sambon kommer hem ska jag åka köpa alsollösning, det ska ju vara uttorkande. Kan ju inte gärna släpa lirarna till apoteket...
Ja jag kom oxå på att dra in lördags godiset var lite väl avlägset bort..därför drog jag till m tv-förbudet. (dock efteråt att jag "dragit in" lörd.godiset 'suckar* )
Igår var det inge problem ang tv-förbudet, imorse frågade han lite försiktigt om han fick titta på bolibompa.
Men då satte jag mig ner och påminnde honom om VARFÖR han inte fick det.
Han godtog förklaringen & åter igen pratade vi om gårdagen, sen lekte han hur fint som helst i sitt rum hela morgonen..
Får se hur han reagerare ikväll när det inte blir någon macapaca??
Vi pratatde dock om att om han sköter sig under veckan, så får han titta på tv redan på fredag och det blir även lite lördags godis.
Hu så hemskt nöten när A försvann på zoo!
Skönt att det inte bara är Jonte som är kavat å seglar iväg på egna äventyr..*pustar lite*
Nåja, ang det där m "fula gubbar/tanter"..dom blir ju äldre och förstår då mera , vill ju inte köra värsta skrämsel propagandan heller så han inte tör ut genom ytterdörren
nöten: ni får badda med potatismjöl....kallt vatten, fil ska visst fungera med, fast det blir ju aningens kladdigt men pot-mjöl är faktiskt inte helt galet....fast bädda med handdukar eller så under då...och stänk på mycket o ofta...
stackars pojkar!!!!!!!
Nöten: köp kylbalsam, tavegyl på recept har du väl redan? bada, bada, bada,
xylokain om det gör ont specilt på något ställe (hade de i nedre regionerna på mina efter som de fick det mycket där..)
Glass i stora lass.. is glass kyler bäst, för visst gör det ont om även blåsorna sitter på insidan som de kan göra...
Sitter vaken efter att ha tappat en plomb och inser att den inte gör att laga , måste ha tag i en tandläkare och gråter redan nu av kostnaden för att sätta in en krona......
*kramar Minja och tycker synd om henne* Tandläkare! *ryser*
Nöten:
Fyyyy för vattenkoppor!!!
Mina har klarat sig hittills, och tur är väl det. För när de väl får det, så kommer jag ju också att falla. En annan har ju aldrig haft dem... O med mitt immunförsvar så kommer jag väl att bli superduper-sjuk. *muttrar*
Nitis:
Jobbig situation! Har inget bra råd att ge dig just nu (klockan är ju för tidigt på morgonen för det).
Hoppas att jobbstarten gått bra för dig!
Nitis: Jag hade också fått panik verkligen Förstår din oro och att du vill straffa honom så han verkligen förstår. Tror lite som de andra säger att det får inte vara ett straff för långt in i tiden men eftersom du påminner och pratar om händelsen varenda dag så tycker iaf jag att det låter vettigt. Hade nog gjort samma. Pratat och pratat varenda dag. Så gjorde jag med ELeonora när hon ramla ner i dammen. Tog upp det vareviga dag under iaf första veckan.
Jag känner inte alls igen mig i era 4-åriga grabbars beteende. Min 4-åring har aldrig och då menar jag aldrig försvunnit från mig. Hon sitter istället fortfarande som ett plåster på mig och hon är nog mer rädd för att jag ska försvinna. Hon helt enkelt håller sig intill mig hela tiden. Men däremot lilltjejen Lovisa, ja hon är mindre brydd om vart jag finns. I Finland på tivolit så satt hon i vagnen (P&T syskonsitsen där bak). Vi stod och pratade vid en infotavla, jag och min farmor. Sedan började vi gå igen och efter 5m tittade jag bara ner på Lovisa av automatik men då var ungen försvunnen Jag vände mig genast om och tittade mot tavlan och runtomkring. Hon var mkt riktigt kvar vid tavlan och hade alltså smitit ut från vagnen utan att yttra en knyst medan vi stod å disskuterade. Hon märkte precis då att jag var borta och vände sig om åt alla håll och letade efter mig. Jag stod då kvar en stund och tittade på henne för å se hur hon skulle reagera. Hon började störtgråta direkt när hon insåg jag var "borta". Då ropade jag på henne men hon var helt förstörd så fick springa fram till henne och ta upp henne. Förklarade om att mamma trodde hon satt i vagnen och att man inte får gå ur vagnen utan att säga till osv. Vet inte hur mkt hon förstod men hon lugnade sig iaf och därefter satte jag fast henne
Så den lilla kan jag defenitivt inte lita på. Är så van med Eleonora som är som karlsons klister på mig så tänker inte på att behöver hålla sådan stenkoll....men de tiderna är tydligen förbi = på med sele
Nöten: Uscha då för vattkoppor. Frågade just mannen här om vi kanske skulle hälsa på lite för att låta våra jäntor också få det men han tror de får ändå så vi avvaktar. Tänkte lite mer praktiskt att de då får det just till skolstarten då det iaf lite lugnare än att de får det mitt i en termin. Men då får han vara hemma då när det väl blir av
Vilka är vi som kommer den 12:e på kodejt??
Solens förslag på Limone lät bra
Kanske ska boka bord???
Kommer den 12:e!!!
Jobbar natt....kommer inte..