Rakar ni er?
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Jag gjorde det tidigare, innan jag blev med barn.
Men när jag blev gravid så lät jag det växa ut, kändes lite pinsamt att barnmorskan skulle se... Fånig som jag är.
Funderar på att börja om nu.
Jo det är jobbigt när det ska växa ut.. Men håller man efter det så tycker jag det är jättehärligt.
Speciellt vid samlag..
Kan irritera första tiden efter man rakat.. Men det går bort.
Det finns ett glidmedel/massageolja som är silikonbaserat. Eller det finns flera märken, men i alla fall så är såna toppen! Om man smörjer in sig på det raktade området med det precis efter rakning så får man inga röda noppror och inget kli! Det är helt otroligt. Jag har testat och det hjälper verkligen!!! Dessutom så funkar det till väldigt många andra användningsområden! Till hårtopparna, att smörja in på tex låren om man har kjol på sommaren och då kan få skavsår på innsidan.
Helt klart ett bra köp!!! Brukar finnas på "kärleksaffärer"
Jag brukar raka mig regelbundet, min sambo älskar när det nyrakat
Men nu när jag är i v.33 har jag inte rakat mig på ett par veckor, jag kommer nämligen inte åt
Använd raklödder för tjejer om du inte gör det, då kliar det inte på mig.
Lycka till!
Jag har rakat mig där nere regelbundet de senaste 5 åren, men tar såklart inte bort alllt. Men efter alla år så har jag fortfarande problem med röda prickar, så jag ska nog testa tipset från anonym 07:41
(om man får skavsår på insidan av låren så funkar det bra med talk/barnpuder åxå)
Har också tänkt tanken på att det ser lite "porrigt" ut då man ska "visa upp sig" på förlossningen om man är rakad, men vad tusan!
Jag har varit rakat sedan urtiden (Inte hela musen ska tilläggas) och skulle känna mig ofräsch om jag vore orakad. Så för mig blir det till att hålla rent. Man tänker inte på det då dagen D är inne.
Rakade mig helt en gång för några år sedan, var nyfiken och ville prova. Visst blev det mjukt och lent och känsligt - ett litet tag! Sen kom stubben... brrrrr!
Vande mig inte heller vid hur man såg ut när man var helrakad, kände mig mer naken än annars. Vill ju ha mitt burr där det är, det ingår liksom i min mentala bild av hur en naken kvinna ser ut. En hållpunkt på kroppen om ni så vill ;)
Men ansar gör jag regelbundet. Bara klipper ner det så att det blir lite kortare helt enkelt. Det trivs jag med :)
/Skrymt
Rakade mig helt en gång...men fick bara svamp då...nu rakar jag bara bikinilinjen...
Helrakar mig alltid, det är smidigt o pojkvännen blir tokig :)
Tycker det är smidigt o jag har inga problem med att det kliar men jag använder mach3000 elller vad den heter.. den för män :)
Den funkar superbra :)
Rakar bikinilenjen + helt mellan benen. Känns renare och fräcshare + att det är mkt skönare vid sex. Det måste ju även vara mysigare för killen när han ska ner där
Har gjot det en gång och gillade det ända tills stubben kom! F-n vad det kliade och sved! Sen dess har jag inte gjort det. Min parnter uppskattade det men har full förståelse att jag inte vill göra det igen. Fast man kanske skulle prova igen med den rekomenderade oljan...