• Anonym

Rakar ni er?

Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
    Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.

• Svar på tråden Rakar ni er?
  • Anonym

Då är det bara vaxa som gäller...eller plocka med pnicett..eller bara låta de va helt enkelt...en annan sak man kan göra är att "spruta" lite alkohol på, tex parfym lr dylikt...det får blodkärlen att dra ihop sig. fast de är ju inte att rekomendera att ha som vana..men nångång om man vill va len o fin =)

lycka till!

• Snillan

Helt facsinerande hur MÅNGA det är som är ANONYMA på ett sånt här inlägg. Trist tycker jag att man inte kan stå för sin åsikt.
    Vet inte om jag sticker ut hakan nu, men jag tycker mig märka (i min omgivning) att yngre kvinnor (typ runt 20-25) rakar sig och lite äldre kvinnor (runt 30-uppåt) "ansar" busken. Ev har de provat ngn gång att helraka men inte gillat det tillräckligt mycket för att fortsätta mer regelbundet. Vem vet ... vi i 30-årsåldern kanske inte tycker det är värt tiden/besväret att helraka?!?
    Personligen så rakar jag ben, bikinilinje, armhålor samt ansar busken. Jag har provat helraka men kände mig inte kvinnlig efteråt, såg ju ut som en liten flicka igen ... Hår = kvinnligt! Kram på er alla håriga och hårlösa kvinnor där ute.

• Anonym

Hej alla hårbollar!!!!!!!
    Vem vill ha hår i "maten"?????????

Jag är själv helrakad och skulle aldrig tänka mig at ha en buske där nere.
    vad tycker ni själva om killar som har en hel regnskog där nere?????
    Bara undrar=)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• snobben

Rakar då inte allt...gjort den nån gång men det känns inte riktigt bra...tycker det är snyggare med lite hår kvar faktiskt, kvinnligare så jag rakar lite.
    Att killen har hår gör mig då ingenting, det är bara manligt. Men kan vara upphetsande om han rakar sig nångång men han får gärna ha håret kvar för mig gör det ingenting med hår i "maten"

• Mimson

Ett tips till alla rakare:
    använd ett desinfektions-medel. jag har ett som egentligen ska användas till 6-leksaker, men som försäljaren rekomenderade även till just efter rakning. Själv rakar jag mej varannan dag i bikinilinjen o på läpparna. Det svider till lite bara efter insmörjningen, men det blir "knotter-fritt" =)

/len o mjuk =)

• Anonym

måste va samma effekt på parfym/deo med alkohol då =) är de alkohol i ?

• Anonym

Jag rakar mig, eller brukade iaf :)
    Nu har jag en gigantisk mage som sätter stopp, har inte riktigt koll på de nedre delarna så det får vara. Känns osäkert när man inte ser sin egen "skrutta" ordentligt :) Ansar lite med saxen då och då för att de ska hålla sig lite i "trim" så att säga, hehe...

• Anonym

Snillan

Jag väljer att vara anonym eftersom det händer att folk från forumet träffas irl. Jag vill inte att de ska veta hur jag ser ut mellan benen.

Likadant är det med familjemedlemmar och vänner som vet mitt nick här. De har inte att göra med hur jag ser ut därnere. Tänk dig svärfar läsa det här! Nej tack...

Förresten så är jag över 35 och rakar allt utom en sträng. kKn inte tänka mig att ha hår på det yttre blygdisarna längst ner, men har ibland mer än en ströng döäruppe.. typ en mindre trekant/fyrkant.

• Themis

Alkohol och parfym på könet=stor tung suck....

Har ni tänkt på allergi? Överkänslighet? Eksem?

Det är inte samma sak som när killarna använder rakvatten för vi är mycket mycket känsligare på huden kring könet. Dessutom behöver inte män rakvatten heller, det är bara en reklamdriven ovana. Jag har lärt fem män av med att torka ut sin ansiktshud med parfym helt i onödan och idag skulle ingen av dom vilja byta tillbaka. Parfym ska vara en svag väldoft för de närmaste, inte skunkstank i en hel korridor och medarbetare som får astmaanfall när man passerar.

Fråga gärna en läkare vad de tycker om parfym som desinficering på könet efter rakning...

Det står faktiskt varningsetiketter även på spritflaskorna om man jobbar på lab-starkt uttorkande och irriterande! Parfymer innehåller doftämnen som kan vara starkt allergena och även andra lösningsmedel än alkohol som inte heller är bra om man slabbar med dom ofta.

Var och en får klart bestämma själv, men det är nog inte är så kul för de som har otur och plötsligt har atopiskt eksem kring hela könet en vacker dag. Hur sexiga kommer ni att känna er då?

• Snillan

Till Anonym 01:52:

Du skriver
    ""Likadant är det med familjemedlemmar och vänner som vet mitt nick här. De har inte att göra med hur jag ser ut därnere. Tänk dig svärfar läsa det här! Nej tack...""
    Hmmm... varför tala om för hela släkten sitt nick om man inte VILL att de skall läsa det man skrivit? Fördelen med nick är ju att man kan var lite anonym. Personligen så har jag INTE berättat mitt nick för ngn i släkten, de har inte med att göra om jag ventilerar mina personliga åsikter på nätet eller ej, det jag vill att de skall veta berättar jag för dem isåfall. Kram på er alla

• Anonym

Snillan

När jag skrev in mig på den här sidan så var det för att min familj som inte bor nära mig ska kunna ha en sida att gå in och följa min graviditet, hur jag mår och se inlagda bilder. De bor i ett annat land.

Jag tänkte inte så långt då att det skulle komma frågor om hur jag ser ut därnere.

• Anonym

Japp, rakar bort allt. Tycker att könshår är ofräscht, såväl på tjejer som killar. Min sambo är renrakad han med.

• Snillan

Anonym 16:07:

*ler* okej, då förstår jag varför du berättat om ditt nick för släkten, internet är ett praktiskt verktyg på så sätt ... att de kan följa din graviditet oavsett vart de befinner sig, lycka till med bebin.

• amathea

Snillan.
    Jag e en 22årig tjej som aldrig rakat rent.... *Skratt*
    Är jag som en gammal "kärring" då eller ;)

• Sophia

Jag rakar mig, lämnar en liten "fläck" kvar på venusberget som är välansad. Annars helrakat på läppar och runt i kring. Känns renare och fräschare. Tycker om när killen är helrakad oxå.

• Anonym (Buske)

Jag har rakat mig länge men nu har jag en rejäl buske. Funderar på om jag ska ha kvar den eller bara trimma den. Det känns inte så fräscht att håret är så långt så det fastnar kissrester. 

Svar på tråden Rakar ni er?