Rakar ni er?
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
rakat mig sen jag var 19, kliar när jag inte gör det, samt tycker det är fräschare
Jag rakar mej jämt (en vanesak, har gjort det i bra många år). Första gången jag gjorde det blev det nog lite irriterat. Men nu är jag så van så det blir det aldrig numera.
Undrar lite hur man ska komma åt å raka sig när man får större mage?? hmmm..
Jag rakar mig alltid och har gjort det sen jag var i 14 års åldern.
Min sambo rakar sig med..
Vaxar bikinilinjen till våren/sommaren. Annars bara ansar lite, men absolut inte rakar. Det känns för porrigt och jag vill inte se ut som en 7 åring mellan benen. Dessutom tror jag inte det är bra för fårrötterna att irritera dem alltför ofta. Detsamma gäller mina åsikter om rakade pungar hos män
jag har rakat mig så länge jag kan minnas har sån otrolig hårfobi
jag upplever inte att det kliar dock är jag noga med att avända raklödder speciellt för kvinnor och barnängens olja efter för att torrheten inte ska komma.
Jag rakar ordning och ansar fint.... *ler*
Har inte "buske a la tillsammans-filmen", men inte heller "porr-f*tta".
Hoppas nu ingen tog illa upp för mina ord... *ler*
Får sånna enorma problem med inåtväxta hår osv, så de finns ingen möjlighet för mig att raka rent....
jag får välan lov att bekänna färg jag me!! Rakar mig inte allt, jag sparar en lock upp till.. tycker nog att det är renare och lenare:=)
Skulle vilja raka allt, men det är inte så skönt att skära sönder hemorojderna som finns mellan slida och anus... Vad gör man...?
Nej, jag rakar mig inte, och jag är ändå rejält buskig, "a la Tillsammans".
Min pojkvän skulle tycka det var avtändande om jag rakade mig säger han, och det är bra för jag skulle aldrig göra det i alla fall.
Däremot rakar jag benen och under armarna, men önskar faktiskt att jag var ståndaktig nog att låta bli. Jag tycker visst att det är en fråga där det är berättigat att få lite moralpanik! Hur man än vänder och vrider på det är det ännu en pryl som lämpas på oss kvinnor för att våra kroppar ska formas efter ett onaturligt ideal. Det kan dessutom ge svamp, infektioner mm, och kräver en del jobb. Varför ska vi kvinnor jämt lägga en massa av vår tid för att anpassa och tukta våra kroppar?
Sen vet jag mycket väl att man blir så van vid detta att man gör det för sin egen skull. Men utvecklingen känns inte mer positiv för det...
Jaa, jag kan säga varför jag vill anpassa min kropp. Det är för att jag själv börjat se den som "ful" eller hur man nu skal säga. Säkerligen har jag börjat se på den med sådana ögon efter pr av press från omvärlden. Skulle alla ännu leva som Adam och Eva i lustgården, utan någon vetskap om sin nakenhet, totalt obrydda om hur kroppar ser ut så skulle ingen säkert bry sig om hur de såg ut! Men nu är det ju inte så. Och har man väl fått för sig att brösten hänger för mycket, buskigt är fult och osminkat är spöklikt så vad finns det mer att göra? Man gör ju det då för sin egen skull. För det är inte kul att gå omkring och tycka och känna sig ful.
Men med rakningen mellan benen är jag bara av åsikten att jag själv finner det ofräscht med hår där och avtändande. Jag hade samma reaktion då jag som 13-åring märkte de första håren där nere. Jag ville inte ha dom där och vid den åldern hade det nog inte mycket med grupptryck att göra.
Hur som helst. Män rakar sig också på olika platser dagligen. Speciellt då skäggväxten. Så inte är det bara vi kvinnor som fixar våra kroppar och känner oss "tvingade" att raka oss och hålla på. Man väljer ju själv det man bäst trivs med.