Rakar ni er?
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Jag brukar använda Opilca-kräm och ta bort allt utom triangeln fram. Har tagit bort håret i synnerhet vid "nedre kontroll" hos bm för att inte se fullt så vildvuxen ut. Trodde i min enfald att de flesta gjorde det! Nu skäms jag nästan - vad tror hon nu om mig? : ) *skrattar*
Både jag och min sambo rakar oss,Jätteskönt vid sex!!!Känner mig ren och fräsch oxå utan massa hår......
Nix, aldrig gjort det. Vaxar bikinilinjen vid baddräktssäsong, för övrigt får det vara som det är. Man ser ju normalt inte hur andra går omkring och har inte pejl på hur vanligt det är, för mig har det alltid varit p-film över intimrakning, och lite pedofilvarning också. Det där med "fräscht" och "rent" som en del verkar tycka att det är beror väl på hur man vänjer sig att se på saken. Förstår tanken men rent hygieniskt borde det vara bättre med hår eftersom de skyddar huden mot skav och därmed infektioner. Har ännu inte sett någon som rakat huvudet med allt sitt talgsamlande hår för att det är fräschare
brukar oxå raka mig i vanliga fall tycker både jag o killen att det e snyggare men sen jag blev gravid så känns det inte aktuellt, del så skyddar ju faktiskt håren o jag vill ju inte ha några infektioner nu och sen vill jag inte ligga rakad mitt i nyllet på gynekologerna som undersöker, det känns lite privat. Läkarna brukar ju inte rekomondera rakade underliv.
Jag brukar rakar el vaxa bikinilinjen, inget mer. Könshåret är ett skydd man har, det är därför flera Barnmorskor o gynekologer inte tycker det är bra att man gör det.
både jag och min sambo rakar oss. han alltid helt, jag oftast helt. ibalnd lite kvar där fram.
Jag ansar mest. Rakar inte bort allt.
Jag brukar fixa bikinilinjen och klippa till en lagom kort längd i övrigt.
OBS!!!
Det är en hel del skriverier om svamp - att raka underlivet bidrar tyvärr till att det lättare "bildas" svamp, pga av större infektionsrisk och så (som skrivits i tidigare inlägg). Tänk på det!
En liten parentes bara....
Jag har helrakat mig i flera års tid. Det senaste ½-året har jag låtit det växa och idag fick min an nog...
Jag har rakat bort allt, nästan, och känner mig som en ny människa!
Nu ska det förbli borta alltså! Härligt vis sex, härligt förspel att ta bort det och man känner sig så ren och fräsch!
Jag rakar bikinilinje plus lite längre in.... så jag får en fin 3kant som "döljer springan"....brukar dessutom klippa ner håret..... min sambo tänder INTE på helrakat, vilket är skönt för mig som inte vill... *le*
Har enorma problem med inåtväxande hår osv.... jobbigt!!
Igår provade dessutom sambon att raka sin "bikinilinje".
Va fint det blev! =)
väldigt upphetsande att bara "ansa lite".