Rakar ni er?
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Vi är båda två rakade. Det är så mycket skönare. Man får en berörning på kl*toris under själva akten som man annars inte får ifall killen har massa hår. Det är skönt, sexigt och ser mycket bättre ut än en vildbevuxen djungel så klart det skall vara rakat! Har rakat mig i flera års tid nu. Killen började nyligen och kommer kalrt fortsätta med det för fördelarna är fler än nackdelarna. Och då man hållit på en tid med att raka sig kliar det inte så mycket mer då det växer ut. Huden vänjer sig kan man väl säga. Det kliade förbaskat i början kommer jag ihåg men som sagt, inte numer!
Rakade mig ganska regelbundet innan jag blev gravid men nu ser jag liksom ingenting. Min sambo vägrar hjälpa mig för enligt honom ska en gravid tjej se ut så där. Men det e inget han tänder på att jag ser ut som gud vet vad, mellan benen.
Men jag föredrar att vara rakad. Känner mig frächast så.
TIPS: Smörjer man in sig efter med nån neutral olja direkt efter så får jag inga kliande plitor. Bättre om han gör det.
MemmaMu:
Vad brukar du använda för olja? Lät som ett bra tips. =)
Jag slutade raka mig under graviditeten, men nu tänkte jag börja om.. Lagom innan bröllopet...
jag rakade förut, men slutade med det och började ansa med sax istället. När jag blev gravid slutade jag helt eftersom håret är ett bra skydd. Men nu har jag börjat raka igen, dock inte allt. Och sambon rakar han med, men lämnar lite ovanför penis, mer manligt tycker jag = )
jag rakar allt. har gjort det i ett antal år nu. när jag träffade min nuvarande sambo så "fick" jag honom till det med. jag menar han hade ju inte gjort det om han själv inte hade velat. o hade de inte varit nått för honom så hade ju håret iaf växt ut. nu när jag är gravid har jag märkt att de har blivit lite svårare. lite mer känsligare därnere =S men de får sambon ta bort istället de gör han så gärna ;)
jag rakar nästan allt, lämnar bara en liten liten ansad "buske" ovanför.
känner mig fräch då.
jag smörjer in med en vanlig olja, finns på apoteket, så slipper man dessa kliande små "blippar" som annars kliar så man blir GALEN!!! =)
Anne Yone:
Använder apotekets ACO bad-duscholja.
Jag rakar åxå allt. Men nu har jag haft blödningar & är i v 14. Så jag lugnar mej lite. TÄnkte sen att sambon får raka mej när jag inte ser länger.
Men mkt troligt att han tycker att en blivande mamma ska ha hår där. Fnissfniss.
Men innan förlossingen så där 1 månad innan ska jag raka bort allt så det är lagom med hår när man ska dit.
MemmaMu: Tack för tipset! Ska testa det!
Ska prova med lillkillens babyolja... :o)
Hur ofta måste man raka sig när man rakar bort allt? Och med vad är det bäst att raka?