Rakar ni er?
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Hur vanligt e det att man rakar sej därnere?
Jag har gjort det en gång men det kliade mycket när det växte ut så jag vill inte göra det igen.
Ja rakar mig undertill, lämnar alltså en buske på uvansidan.
Jag tycker det e skönare och min sambo har aldrig sett mig med hår.(Där ljög jag) vid förlossningen så såg han att ja inte rakat mig på ett tag.
Jag mådde inte så bra under sista delen av vår första gravidetet, så han fick inte komma till där.
Han tycker det är könare iallafall. =)
Det bästa med att raka för mig är;
Jag känner mig renare.
Jag känner mig mer känslig vid sex.
Jag känner mig "finare".
Jag tycker att det är snyggt.
Har åxå fått mindre infketerade hårsäckar nu när allt är borta... Jag är skond från kliet och det röda prickarna... Smörjer med vanlig matolja..., gärna vid sex!
Tack så hemskt mkt för tipsen om att använda olja!
Rakade mig för första gången på ett år och fick inga som helst problem!!
*överlycklig*
När man läser denna tråden får man uppfattningen att alla rakar sig . Skulle vilja "se" lite av de som inte rakar sig här också.
Själv rakar jag bikinilinjen och "ansar" resten. Har rakat allt en gång men stod inte ut med kliandet när det växte ut. Om jag gör om det provar jag nog olja, som ni föreslagit.
Det vanligaste har väl varit att jag rakat bikinilinjen + lite till o ansat resten med sax. Har provat att raka bort allt, men tycker att det är snyggast med lite lagom hår sådär, känns nästan som pedofilvarning annars! Men nu har jag inte gjort ngt på ett tag eftersom jag inget ser där nere, men känner o ser i spegeln att jag fått värsta lurven!! Tycker det är lite ofräscht o svettigt, faktiskt, men även om jag skulle kunna anstränga mig o klippa lite på måfå har inte orken funnits där - det är en tillräklig ansträngning att duscha o raka armhålorna
Nåja, ska nog försöka få bort lite innan förlossningen, men tror det blir saxen då. Vill inte ha ngra inflammerade hårsäckar på köpet!
12:26, jag tycker det är både folk som rakar sig och som inte gör det som svarat. Men det är klart att om någon frågar om tips om hur man undviker irriterad hud vid rakning så kommer svaren från folk som själva rakar
Jag rakar sällan någonting är inte uppvuxen med att det skulle rakas och har inte lärt mig sedan heller. Testat någon gång att ta bort mer hår men tyckte inte det gav något. På sommaren tar jag bort hår på benen och i armhålorna och det som syns utanför bikinin. Inte för min egen skull utan för andras, vill bli bedömd för annat än hårighet. Nu på vinterhalvåret när det inte syns för andra än min man tar jag inte bort ett dugg. Tack och lov är inte han heller hårlös-hud-fetischist. Jag tycker det blivit rätt hysteriskt det här med hårlöshet idag även om det varierar en hel del i olika grupper. För femton år sedan skrattade man åt amerikanarna som tyckte det var så konstigt med svenska au-pairer som kom med orakade ben och tyckte det var lustigt med östeuropeiskornas tunnplockade ögonbryn, nu är vi själva där.
Tycker det blir skönast om bägge är rakade.
Man kommer varann så nära och det blir en under..bar stund tillsammans
Det är inte bra att raka sig för mycket där nere eftersom man kan få svamp.
Själv rakar jag mig lite men inte allt..
Stämmer att man lättare får svamp..jag har haft det ett par ggr sen jag började raka mig..men jag fortsätter dels för den renare känslan och så för oralsexets skull..sambon gillar inte att peta tänderna efteråt!!!!
Till saken hör att min sambo rakar sig oxå..tycker dock det ska bli lite genant att visa sig bar för barnmorskan på mvc..har oxå en toss på ovansidan.. Raka inte mothårs först..då blöder dte massor.. ett tips e att raka från sidan..
Ha dte bra!!
tjockiskramar från mig
Ang svamp...
Jag hade ofta svamp INNAN jag började raka mig.
Sen försvann besvären. Så för mig är det då iaf inte sant!
Jag upplever mig fuktigare om jag inte rakar mig...
Kan tänka mig att det beror mkt på vad man har för trosor.
Har man bomull så blir man inte fuktig när man har rakat sig.
Tycker jag iaf.. =)