• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Pemmel

För att hon alltid sparkar av sig sitt täcke. Dessutom sitter blöjan på bra med pyjamas (bättre än med bara underbyxor), så det är pyjamas eller body som gäller.

• ZanniZ Me

Har ingenting med att vi har kallt eller varmt för att mina barn har pyjmas.. jag har det på killen för att han helst inte ska ta av sig blöjan själv och kleta bajs överallt! Men visst får han av sig både pyjamas och blöja ibland men det tar längre tid!
    På dottern har jag det från och till... oftast sover hon i body eller blöja då hon inte kommit på att ta av sig blöjan ännu!

• Rulltrappa

för att jag tror(tycker) att det är kallt vissa nätter. inte just nu, men större delen av året. fryser själv om jag skulle sova i bara undisarna. men det behöver såklart inte vara just en pyjamas, det går ju lika bra med vanliga tunna trikåkläder.

• Bite me

Vi har kring 22 grader inomhus, dygnet runt, men ungarna vill inte ha täcken på sig, o jag tycker det ser väldigt kallt ut med ett naket barn liggandes i sängen utan filt eller täcke, därav pyjamasen.

• ErrareHumanumEstIgnoscereDivinum

vi var i princip tvugna att börja ta på sonen pyjamas ganska nyligen, och vi har det inte speciellt kallt i sovrummet nu så fläkten får stå på hela natten. Sonen har upptäckt hur kul det är att fra i snoppen, så efter att ha vaknat med kiss i sängen i någon vecka blev det bakåtvänd pyjamas, har han någon natt inte på sig ngn så är han där och drar igen och kissar han under natten så kommer det då utanför blöjan.

• Hädvigg

Vi _tror_ inte, det _var_ kallt i vårt förra hus om vintern.

Nu vill sonen mest ha pyjamas för att det hör till sovritualen, tror jag.

• Majuni

han sparkar av sig täcket och blir kylig på kroppen om han inte har något alls på sig.. därför.. inte för att jag direkt tror att han fryser ihjäl utan pyjamas. Mer för att det ska vara skönt och behagligt.

• Majuni

måste också lägga till, att vi bor i ett hyreshus där det ÄR kallt på vintern, vi har haft runt 17 grader inne..

och på sommaren när det är supervarmt brukar han inte ha pyjamasen..

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?