• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Enniie

Jag funderar på att skaffa det ! jag såg för ett tag sedan, jätte fina selen. Det var som en ryggsäck, för barnet att ha leksaker i eller dylikt, det enda var att det gick som ett "snöre" från ryggsäcken för den vuxna att hålla i. Skitbra ! då ser det inte lika "illa" ut...

• Veladis

Jag hade sluppit x antal ryggskott om vi haft en när sonen var mellan 1½-2.
    Han hatade vagnen, ville bara gå/springa och inte hålla mig i handen. Man fick hålla i jackan, halvt nerböjd.

• Milliemolly

I vissa fall behövs det.

Vi har ingen men är mycket vid vatten, bryggor och hamnen...........i såna farliga situationer har jag ofta önskat det.

Det är ju för barnets säkerhet. Jag hade sele när jag var liten

• LitenKyckling

Här i Mexico är det jättemånga som har det. Barnen har som en ryggsäck (i form av ett kramdjur typ apa) och så håller föräldern i svansen. Tycker att det är jättebra.

• FreeForAll
    vackrastarflow skrev 2009-08-05 16:45:52 följande:
    Jag tycker det ser fel ut, men jag kan förstå det i vissa fall. Jag har bott i Storbritannien, där har nästan alla barn det. Det tror jag beror på ren lathet från föräldrarna (man såg det dessutom oftare i lägre klasser/unga föräldrar).
    Vilken ödmjuk och snäll människa du verkar vara...
  • Morskis

Har själv såna till barnen, särskilt när vi är på flygplatser osv!

• Mary Lo

Mycket bra idé. Har än så länge inte sett ett rationellt argument (alltså ett som inte baseras på luddiga känslor) för varför det skulle vara fel.

• katja74

Har en sele som jag använder ibland vid behov. Folk får gärna tycka vad de vill, men säkerheten går först! Dessutom är selen jättesöt och ser ut som en apa med svans, och hittills har jag enbart hört positiva kommentarer faktiskt.

• Zaria

Klokt men ser lite lustigt ut, tycker dock det ser värre ut där föräldrar springer i 114 knyck och sliter tag i luvan eller hårt i armen när barnet smiter

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina