barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
Det ser sjukt galet ut och helt korkat!
Men det är smart och bra!
Jag har använt sele på min son vilket funka kanon.
Fått höra lite gliringar från folk att vi ser inte klok ut. Då har jag fräst tillbaka att det ser inte klokt ut när ungen min ligger under en bil heller.
Smart lösning, men jag vill inte ha det.
Jag förstår inte varför man skulle behöva det. Tycker det verkar vara en bättre lösning att lära barnen att inte springa omkring hur som helst i "farliga" miljöer.
Som exempel kan jag ta min egen mamma (och hennes gamla kollegor) som arbetat som dagmamma. Hon hade vid ett tillfälle nio barn i olika åldrar på egen hand. Inte satt hon hemma på gården för det. Hon tog ut dom på promenader i olika miljöer och har då aldrig behövt ha koppel på ungarna.
Tycker faktiskt det ser hemskt illa ut och att det tyder på lathet hos föräldrarna!!
Minns att väldigt många barn hade det i Belgien under 90-talet.
Vet någon var man kan få tag på en sådandär "maskerad" sele som flera skrivit om? En sådan som ser ut som en rygsäck, alltså?
Fast jag hade nog behövt mer som en löplina eller så till min son... Han blir vansinnig när man håller fast honom :)
Det hade väl varit fint? :D
Beror på vilken ålder det handlar om.. Såg en mamma med 2barn i åldrarna 4-5år i koppel.. Det var sjuuuukt.. Hon ryckte å slet i dom som hundar :(