barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
Skitbra! Då slipper man ju hålla barnet i handen hela tiden, utan h*n kan få springa själv utan att man riskerar att h*n blir påkörd eller springer bort.
Skulle se fel ut med ett ensamt kopplat barn på lekplatsen, men ihop med mamma på promenad, så borde det ju inte se konstigare ut än ett selat barn i bil/vagn/cykelsadel. Om man tänker efter.
Annat, ser inte vettigt ut men vill ha det.
Jag säger som en klok gubbe: det ser illa ut men det är rätt smart.
Ser vettigt ut, vill också ha det. Det är toppen att ha barnen i "koppel" i jämförlse med att ha borttappade barn eller överkörda barn Jag höjer inte på ögonbrynen om ngn har koppel.
Jag tycker inte att det ser klokt ut men det betyder inte att det är fel Det är ju jättebra att det finns för dem som behöver det. Jag springer efter dottern istället... Alla gör ju vad som passar dem bäst menar jag.
Ser vettigt ut och jag vill absolut ha en! Min snart 2 åring är helt jävla vild så.
Min mamma hade på oss så jag förtsår inte alls varför det inet syns oftare. Barn är vilda och nyfikna och borde aktas bättre, och då är en sele helt perfekt.
Jag tycker det ser helt galet ut men jag har en sele till vårt barn ändå. En mjukishund som en ryggsäck där man håller i svansen. Den används i mina föräldrars livsfarliga dödsträdgård och någon gång på promenad på annan ort (nära trafik). Jag skulle aldrig få för mig att använda den i mitt eget bostadsområde för jag tycker det ser så knasigt ut och jag skulle känna mig dum.
Men den är rätt bra till en ettåring som vill knata på själv.
Jag köpte koppel till min unge för hon är sjövild som tusan. Springer hit dit klättrar hänger slänger river och sliter. Om någon glor tänker jag bara på dom som bär sina små knähundar etc. Sen om någon påpekar något så ska jag bara rycka på axlarna och säga vad då det här är min nya assesoar, läser ni inte Farhmans mode
Bra. Säkert.
Jag tycker att det är en väldigt smart grej. De som tror att det hänger ihop med lathet från förälderns sida
har totalt missat poängen. Är det bekvämlighet man i första hand är ute efter så sätter man sitt barn i en vagn. Men inget snack om "lata" föräldrar när man ser barn som sitter i vagnar. Det är väl lättare att bilda felaktiga och trångsynta åsikter när man ser något som är lite ovanligare.
Däremot stör jag mig oändligt på att det är så många som förutsätter att det är en mamma som är ute och går med barnet. Antagligen är det tyvärr statistiskt mer vanligt att en mamma går ut med sitt barn men det kan väl ändå inte vara en ovanlig syn att en pappa går ut med sitt barn heller?