• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Pelargonen
    annbom skrev 2009-08-06 18:07:03 följande:
    Så tyckte jag också med mina första fyra barn. Sedan fick jag ett barn överaktivt barn och då tycker jag definitivt inte samma sak. Jag har fått springa allt vad benen bär och till och med fått knuffa mitt barn bara för att han inte skulle hinna ut i vägen. Jag kan säga att det är många som har titta undrande på mig och inte alls förstått problemet. Jag hade välkomnat att ha en sele eller ett koppel så att han hade kunna få gå själv lite mer.
    Ja, alla har ju sin verklighet och situation att utgå från. Därför är det tur att vi bor i ett land där det är fritt fram att välja.
  • fam kaos
    amomentlikethis skrev 2009-08-06 18:27:57 följande:
    klart dom inte behöver, men det är så mycket mer som kommer med autismen som inte kommer med ett normalstrt barn. Ditt barn kan säkert sitt namn och lussnar efter det, eller? det gör inte mitt barn. han kommer _aldrig_ när man ropar på honom, för han är i sin egna värld. I dagsläget är han som rainman om du sett den filmen.
    Fast även autism kan variera stort. Jag känner en nioårig tjej med högfungerande Asperger som är betydligt lugnare och enklare än vad många jämnåriga "normala" barn är. Föräldrar till barn med autism har det inte automatiskt jobbigare med sina barn än vad föräldrar till "normala" barn har.
  • stor grön drake

Jag hade inte tänkt tanken på att ha en innan den lilla tös jag hade hand om upptäckte hur hon skulle slita lös handen när vi gick på stan, för att JAGA LASTBILAR!!!
    Det blev barn under armen och in i närmaste barnbutik.
    "Jag behöver ett koppel, NU!"
    Till saken hörde att hon tyckte så om att få gå omkring, men jag ansåg att lastbilsjakt inte passade då hon inte var fullt 1½ ännu. Och snabb...

• fam kaos
    llinaa skrev 2009-08-06 19:28:37 följande:
    koppel passar en hund inte barn
    Ja eller hur! Hellre att barnet förolyckas än att det kan tas för hund av en del lågbegåvade människor, det är väl självklart!
  • Mary Lo
    fam kaos skrev 2009-08-06 19:56:23 följande:
    Ja eller hur! Hellre att barnet förolyckas än att det kan tas för hund av en del lågbegåvade människor, det är väl självklart!
  • Anna Svenssonliv
    frux skrev 2009-08-06 15:16:59 följande:
    Haha... *s* Underbart.... haha.." I stort sett alla människor du ser i vuxen ålder har överlevt " :) Undrar vilka man sett som faktiskt INTE levt *lääääskigt*
    hahaha underbar humor. vilken groda!
  • nano

"Ser vettigt ut men jag vill inte ha det"

Ser ut som en mycket bra uppfinning om man har en kille/tjej som inte alls vill hålla handen och kanske har en tendens att ha huvudet i det blå. Det försnämda är våran dotter men vi har hittils klarat oss utan men det är för att vi får ta upp henne i famnen varje gång vi ska över en väg eller liknande. Det sistnämda var min lillebror som kunde hamna 100 m bakom/framför hela familjen på typ 3 sek (fråga mig inte hur, jag kan nästan svära på att han kunde teleportera sig som liten för man såg aldrig att han sprang, bara lunka sakta)

• Dramaonline

Jag skulle kunna tänka mig det, på ställen med mycket folk (marknader, djurparker)eftersom vår tvååring är en smula rymningsbenägen och det händer att man har uppmärksamheten på nån av de andra.

• Glamrockare

En annan sak som vi har också som vi använder är ett avståndslarm kaaaanon bra i folk massor. det kan man ställa in på 3-50 m.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina