barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
koppel passar en hund inte barn
Jag hade inte tänkt tanken på att ha en innan den lilla tös jag hade hand om upptäckte hur hon skulle slita lös handen när vi gick på stan, för att JAGA LASTBILAR!!!
Det blev barn under armen och in i närmaste barnbutik.
"Jag behöver ett koppel, NU!"
Till saken hörde att hon tyckte så om att få gå omkring, men jag ansåg att lastbilsjakt inte passade då hon inte var fullt 1½ ännu. Och snabb...
"Ser vettigt ut men jag vill inte ha det"
Ser ut som en mycket bra uppfinning om man har en kille/tjej som inte alls vill hålla handen och kanske har en tendens att ha huvudet i det blå. Det försnämda är våran dotter men vi har hittils klarat oss utan men det är för att vi får ta upp henne i famnen varje gång vi ska över en väg eller liknande. Det sistnämda var min lillebror som kunde hamna 100 m bakom/framför hela familjen på typ 3 sek (fråga mig inte hur, jag kan nästan svära på att han kunde teleportera sig som liten för man såg aldrig att han sprang, bara lunka sakta)
Jag skulle kunna tänka mig det, på ställen med mycket folk (marknader, djurparker)eftersom vår tvååring är en smula rymningsbenägen och det händer att man har uppmärksamheten på nån av de andra.
En annan sak som vi har också som vi använder är ett avståndslarm kaaaanon bra i folk massor. det kan man ställa in på 3-50 m.