• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • amomentlikethis

Ser vettigt ut tycker jag. En förälder som gör det som är bäst för sitt barn

Själv så ska sonen min få börja ha sele på sig när vi är ute och han inte åker vagn längre. Han brukar rata vagnen lite mer nu, så det dröjer nog inte länge till innan jag beställer hem en sådan.

Tilläggas ska väl att min son har autism och det är för hans egna säkerhets skull jag sätter på honom en sele. Han är i sin egna värld, ser inte bilar, hör inte vad man säger, är extremt rymningsbenägen m.m. så för hans skull så ska han ha en sele på sig.
    Så får han gå och lillasyster åka vagn själv

• Glamrockare
    amomentlikethis skrev 2009-08-06 18:15:23 följande:
    Ser vettigt ut tycker jag. En förälder som gör det som är bäst för sitt barn Själv så ska sonen min få börja ha sele på sig när vi är ute och han inte åker vagn längre. Han brukar rata vagnen lite mer nu, så det dröjer nog inte länge till innan jag beställer hem en sådan.Tilläggas ska väl att min son har autism och det är för hans egna säkerhets skull jag sätter på honom en sele. Han är i sin egna värld, ser inte bilar, hör inte vad man säger, är extremt rymningsbenägen m.m. så för hans skull så ska han ha en sele på sig.Så får han gå och lillasyster åka vagn själv
    kan säga de behöver inte vara autistiska för att vara rymningsbenägna, helt upptagna med sitt för att märka av trafik osv.

min son fram tills för bara ngn månad sedan var rymningbenägen o helt orädd.
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Hädvigg

Jag förstår att man kan behöva ha det, men själv har jag inte haft det på min son.

• Glamrockare
    Glamrockare skrev 2009-08-06 18:23:00 följande:
    kan säga de behöver inte vara autistiska för att vara rymningsbenägna, helt upptagna med sitt för att märka av trafik osv. min son fram tills för bara ngn månad sedan var rymningbenägen o helt orädd.
    vad jag menar med det var att jag förstår att man vill ha sele o ännu mera så ifall barnet har en sjukdom som gör det ännu svårare för dem att förstå faror.
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • underbara jag

jag skulle inte vilja ha det men det är väldigt vettigt faktiskt.

speciellt för dom som har båt o går på bryggor, då är det guld värt.

TrådKiller #5
  • Lykketrollet

Helt perfekt, spesielt om barnet ikke vil sitte i vogn!

• amomentlikethis
    Glamrockare skrev 2009-08-06 18:23:00 följande:
    kan säga de behöver inte vara autistiska för att vara rymningsbenägna, helt upptagna med sitt för att märka av trafik osv. min son fram tills för bara ngn månad sedan var rymningbenägen o helt orädd.
    klart dom inte behöver, men det är så mycket mer som kommer med autismen som inte kommer med ett normalstrt barn. Ditt barn kan säkert sitt namn och lussnar efter det, eller? det gör inte mitt barn. han kommer _aldrig_ när man ropar på honom, för han är i sin egna värld. I dagsläget är han som rainman om du sett den filmen.
  • Ärta

Tycker det ser helt rubbat ut! Men självklart är det befogat att använda det för livliga barn i farliga miljöer. Alla barn lyssnar inte på ett "akta" eller "nej".

• vildochvacker

skulle aldrig falla mig in , e ju skillnad på Hund å barn!:)

• amomentlikethis
    Glamrockare skrev 2009-08-06 18:23:59 följande:
    vad jag menar med det var att jag förstår att man vill ha sele o ännu mera så ifall barnet har en sjukdom som gör det ännu svårare för dem att förstå faror.
    Självklart har alla rätt att ha sitt barn i sele, även om barnet är normalatört för som du skrev så finns det barn som kan behöva det ändå även om barnet inte har ett funktionshinder.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina