• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Black roses
    Lajsa82 skrev 2009-08-09 11:23:47 följande:
    puss och meko gica: Tack, det sa dom på förskolan med, köp en och skit i vad andra tycker, men jag vet hur folk här hemma skulle reagera...dom reagerar redan på att han fortfarande sitter i vagn, får ju kommenatarer om att har han inga egna ben att gå med osv..j*vla BITTER FITTOR min son ser helt normal ut men har ett funktionshinder och jag blir tokig att få suckar efter mig eller att folk håller för öronen när han skriker......med en sele skulle vi nog bli stämplade som knäppgökar...vet att det finns en käck ryggsäck typ en apa med svans, så håller man i svansen, någon som vet adressen??
    Det finns någon länk i denna tråden, så sök bakåt... Och självklart så finns det alltid de som kan/vet bättre än du hur ditt barn ska ha det osv, men det får inte gå ut över er.. Det måste du vända ryggen åt.. Köp en sele som sagt, och njut av att kunna slappna av när ni är ute och går...
  • Glamrockare
    Black roses skrev 2009-08-09 10:43:49 följande:
    Vet du.. Du slog just huvudet på spiken...
    I have my moments!
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Black roses
    Glamrockare skrev 2009-08-09 11:27:16 följande:
    I have my moments!
    Skrattar...
  • emajk
    UpsyDaisy skrev 2009-08-09 11:26:47 följande:
    Det beror helt på barnet. Jag har en riktig liten vilding. Nu när hon är över två har hon lärt sig att hålla mamma i handen när vi är ute, eller sitta i vagnen. Men när hon precis börjat gå (eller hon sprang snarare än gick) var det MYCKET jobbigt. Hennes pappa bor utomlands och vi reste ofta, ensam på en flygplats med en ohyggligt snabb ettåring är inte kul. Tillslut köpte jag ett "koppel" och det har fungerat jättebra. Ser absolut inget fel i det. Vad är problemet med att hålla sitt barn tryggt och säkert?
    Problemet är inte att hålla sitt barn tryggt och säkert såklart. Ett problem kan vara hur det går till.
  • Veladis
    emajk skrev 2009-08-09 11:18:12 följande:
    Ja men ett exempel från ett midsommarfirande kan väl inte motivera sele? Det är inte en företagsstämma som avbryts. Skillnaden mellan att ha sele och hålla i tröjan är stor. Hålla i tröjan gör man vid ett fåtal tillfällen och den pedagogiska effekten är stor. Jag tycker att förutom vid trafiksituationer är selen enbart för bekvämlighet som du säger.
    Hehe...
    Vi spenderade en vecka på Malta med att hålla sonen i tröjan. Inte sprang han mindre för det. Dessutom fick både jag och min sambo ont i ryggen av att springa halvhukade liksom.
  • UpsyDaisy
    emajk skrev 2009-08-09 11:28:02 följande:
    Problemet är inte att hålla sitt barn tryggt och säkert såklart. Ett problem kan vara hur det går till.
    Vad menar du?
  • emajk
    Black roses skrev 2009-08-09 11:27:58 följande:
    Skrattar...
    Stackars era barn med den mycket underliga uppfattningen vad omvärlden meddelar er.
  • godisgumman

lajsa82,
    du kan kika på barnenhus eller babyland. Där hade lite blandade selar. Vi köpte vårat där. Ja folk glodde till en början men vet du vad, jag har en välbehållen son som inte kan göra sig illa eller bli påkörd så för deras del så får de gärna glo allt vad de orkar. (jag glor tillbaka och frågar rakt ut "ser ni något spännande eller?)
    Det selet vi har kan man ha som sele runt bröst korg (också idealisk för barn som lär sig gå) eller så kan man ha armbandet på barnet.
    Skit i vad folk säjer, alla har så jäkla många åsikter om allt här i världen. Tänk på att du är en bra förälder som älskar och vill skydda ditt barn och det är allt som är betydelsevärt. lycka till

• emajk
    UpsyDaisy skrev 2009-08-09 11:29:31 följande:
    Vad menar du?
    Om man t.ex. skulle vara så rädd för trafik att man inte tar sig någonstans så begränsar det barnets utveckling men man kan fortfarande göra det under förevändningen att hålla barnet säkert.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina