• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Bite me
    Den här selen verkar vara något som faktiskt går hem hos busungarna: www.angholmen.com/
    En sån har jag letat LÄNGE efter, ska genast lägga min beställning.
  • Malinca
    Lajsa82 skrev 2009-08-09 11:23:47 följande:
    puss och meko gica: Tack, det sa dom på förskolan med, köp en och skit i vad andra tycker, men jag vet hur folk här hemma skulle reagera...dom reagerar redan på att han fortfarande sitter i vagn, får ju kommenatarer om att har han inga egna ben att gå med osv..j*vla BITTER FITTOR min son ser helt normal ut men har ett funktionshinder och jag blir tokig att få suckar efter mig eller att folk håller för öronen när han skriker......med en sele skulle vi nog bli stämplade som knäppgökar...vet att det finns en käck ryggsäck typ en apa med svans, så håller man i svansen, någon som vet adressen??
    www.barntrygghet.se/visa_produkt.asp%2Din%2D1+g%E5sele+f%F6r+barn+utformad+som+ett+kramdjur%2Fryggs%E4ck&id=832&lang=sv

Vet ej om det blev för långt. så www.barntrygghet.se
  • Black roses

Hmmm... Jag använder den selen som finns i barnvagnen, men när mina barn blivit stora nog att orka gå långa sträckor, eller helt enkelt inte vill åka i vagnen, då har de sluppit den...
    Selen används, men inte för jämnan, detta har jag skrivit förr.. Dock får vi se nu hur det blir, då det är vårt första barn med rullstol.. Ja min make är numer rullstolsburen sen en olycka för 5.5 år sedan, och han har ju inte lika lätt att ta sig fram alla gånger som vad jag kan...

• emajk
    Glamrockare skrev 2009-08-09 12:06:09 följande:
    och? what is the fucking problem om man har den när man är i mat affären, eller om man går bredvid en högtrafikerad gata. om man använder den i lekparken och och och undrar jag?
    Varför ska man ha en säkerhetsattiralj på ett barn om det inte är nödvändigt. Den säkerheten utmanar inte föräldraskapet för att förbättra relationen till sitt barn att lösa saker själv utan sele.
  • hannaliza
    emajk skrev 2009-08-09 12:05:18 följande:
    Jag anser inte att det är bättre att spänna fast ett ovilligt barn i barnvagnen. Jag är för att man försöker låta barn ha sin frihet så mycket som möjligt utan sele där det är möjligt. Som sagt, har man ett sjövilt barn som inte lyssnar på något så blir lösningen i farliga situationer som trafik en sele lösningen. Men inte vid midsommarfirande för att barnet kan gå in i dansen eller för att man ska slippa gå efter barnet. Menar samtidigt att om man först tänker lite annorlunda och ger barnet en chans att uppleva vissa problemmoment under säkra former utan sele finns chans för barnet att uppnå förståelse för de kommande situationerna.
    Ursäkta mig, men nu är det du som inte kan släppa mitt exempel med midsommarfirandet. Mitt barn sprang inte in i dansen (han gjorde det också, men det var ju bara roligt). Han sprang genom den dansande folksamlingen ut på andra sidan och var försvunnen i tio minuter innan vi hittade honom vid den stora parkerindgen två hundra meter därifrån. Det var inte roligt och inget jag tycker att du bör raljera över.
  • Glamrockare
    emajk skrev 2009-08-09 12:09:20 följande:
    Varför ska man ha en säkerhetsattiralj på ett barn om det inte är nödvändigt. Den säkerheten utmanar inte föräldraskapet för att förbättra relationen till sitt barn att lösa saker själv utan sele.
    men det är ju det jag säger uppenbarligen har den föräldern bestämt att det är tvunget i den situationen eller hur?

du avgör väll inte hur mitt eller andra barns behov styrs eller vad som behövs för att de skall vara säkra eller lära sig saker eller utmanas till att lära sig saker.

Du kan ju inte gå runt o kalla folk för lata o oengagerade bara för att de sköter sina barn på sitt sätt o lär dem på sitt sätt, du vet ju inte vad de baserar sina beslut på eller varför.

Utan du ser ngt som DU inte gillar o idiotförklarar varenda jävel på kuppen!
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Malinca
    Black roses skrev 2009-08-09 12:14:15 följande:
    min lillplutt fastnade för grodan, kanske för att den påminde honom om kermit??
    Ja men visst var de söta. Ha ha
    Man kanske ska skaffa en själv så sambon kan hålla koll på en...
    Han tycker jämt jag går för sakta

Då hade folk verkligen fått något att snacka om!
  • emajk
    hannaliza skrev 2009-08-09 12:11:05 följande:
    Ursäkta mig, men nu är det du som inte kan släppa mitt exempel med midsommarfirandet. Mitt barn sprang inte in i dansen (han gjorde det också, men det var ju bara roligt). Han sprang genom den dansande folksamlingen ut på andra sidan och var försvunnen i tio minuter innan vi hittade honom vid den stora parkerindgen två hundra meter därifrån. Det var inte roligt och inget jag tycker att du bör raljera över.
    att raljera med någon eller något är att driva med något, eller att göra narr av någon, att få någon eller något att framstå som dum/t.
    Ovanstående har jag inte gjort. Jag tyckte det inte var nödvändigt med sele vid midsommarfirande.
    Sådana saker kan hända, att ens barn lyckas ta sig iväg, även selen kan paja precis när barnet står och drar vid kajen med men jag upplever inte att det ska ge motiv för att ha sele. Andra situationer ja men inte det.
  • Black roses
    hannaliza skrev 2009-08-09 12:11:05 följande:
    Med tanke på ditt exempel, och barnet försvinner, så hade jag valt att införskaffa en sele för att slippa oron kring detta.. Sen var det väl du som skrev om sonens problematik med axlarna?? Då är ju det ytterligare ett skäl, för att slippa orsaka barnet ev smärta i onödan..
    Sen ger jag dig fullständigt stöd i att det inte är något att raljera över..
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina