• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • MrsMia
    Black roses skrev 2009-08-09 11:27:11 följande:
    Det finns någon länk i denna tråden, så sök bakåt... Och självklart så finns det alltid de som kan/vet bättre än du hur ditt barn ska ha det osv, men det får inte gå ut över er.. Det måste du vända ryggen åt.. Köp en sele som sagt, och njut av att kunna slappna av när ni är ute och går...
    Den här selen verkar vara något som faktiskt går hem hos busungarna:

www.angholmen.com/
  • emajk
    Black roses skrev 2009-08-09 11:36:30 följande:
    Men nu är du bara för mycket... Om jag skriver att jag skrattar.. Vad finns det att störa sig på i det????
    Glamrockare har helt skrivit om vad jag skrivit och tycker jag verkar knäpp som vill att någon ska "lägga sonens hand på en varm platta, slänga honom i sjön o kasta honom framför en bil ?"
    när det är ni som baserar er på helt fel info och du håller med och tjoar. Därav.
  • annbom

För att det oftast är vid sådana tillfällen som man har behov av en sele. På ett stort ensamt fält av gräs behöver man den knappast.

emajk skrev 2009-08-09 11:42:49 följande:
    Men varför blandas trafiken in hela tiden. För sista gången, jag menar inte i trafiken!
  • Black roses
    MrsMia skrev 2009-08-09 11:45:10 följande:
    Black roses skrev 2009-08-09 11:27:11 följande: Den här selen verkar vara något som faktiskt går hem hos busungarna: www.angholmen.com/
    Den verkar ju helt oki...
  • emajk
    annbom skrev 2009-08-09 11:43:34 följande:
    Jag tycker nog att du ska tänka efter på vad du förmedlar till dina barn. Du förmedlar en väldigt inskränkt syn och det är ju inte så att barn går i sele hur länge som helst utan de kommer att lära sig att vissa saker är farlit så småningom.
    Vad förmedlar jag mitt barn som är inskränkt? Jag ger ju henne chansen att uppleva världen! Tror du jag kommer viska till henne vilka knäppisar de är som har sele? Jag vill visa på alternativ till sele.
  • UpsyDaisy
    annbom skrev 2009-08-09 11:49:05 följande:
    För att det oftast är vid sådana tillfällen som man har behov av en sele. På ett stort ensamt fält av gräs behöver man den knappast.
    LOL! Precis :) Har aldrig någonsin stött på någon som använt sig av sele på ett ensamt fält av gräs. Sele använder man på samma sätt som vissa använder vagnen, dvs på ställen där barnet kan fara illa, vid tex trafik.

dagens skratt :D
  • emajk
    annbom skrev 2009-08-09 11:49:05 följande:
    Det är en hel del andra ställen som folk vill använda den om du bara läser i forumet.
  • UpsyDaisy

Min poäng är...sele är ett alternativ till vagn och bärsele...och helt ärligt tycker jag det är ett mycket bättre alternativ. Nu när jag tänker efter så borde jag använda mig av den oftare, för jag erkänner att jag ofta har satt min dotter i vagnen eller i bärselen när vi varit ute i trafiken...och vid närmare eftertanke så är det lite grymt mot henne eftersom hon älskar sin rörelsefrihet.

• Malinca

Har inte någon sele. Men har ett antal gånger funderat på att köpa en.
    Ser absolut inget fel i det. Förstår mig inte på er som tycker det. Men var och en får tycka som de vill. Men det är otrloligt tragiskt om vuxna människor ska fälla elaka kommentarer, säga sin sak om det hela om de inte gillar det förståss till personer som använder sele på sina barn ute i samhället. Patetisk löjligt!

Till alla er som använder det! TA ingen skit från folk som tror de vet bättre.

• Black roses
    emajk skrev 2009-08-09 11:48:07 följande:
    Black roses skrev 2009-08-09 11:36:30 följande: Glamrockare har helt skrivit om vad jag skrivit och tycker jag verkar knäpp som vill att någon ska "lägga sonens hand på en varm platta, slänga honom i sjön o kasta honom framför en bil ?" när det är ni som baserar er på helt fel info och du håller med och tjoar. Därav.
    Vet du, du är så dum just nu så jag tänker inte diskutera mer med dig fn.. Det där är din tolkning, och den är upp efter väggarna..
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina