• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • emajk
    Glamrockare skrev 2009-08-09 12:12:44 följande:
    men det är ju det jag säger uppenbarligen har den föräldern bestämt att det är tvunget i den situationen eller hur? du avgör väll inte hur mitt eller andra barns behov styrs eller vad som behövs för att de skall vara säkra eller lära sig saker eller utmanas till att lära sig saker. Du kan ju inte gå runt o kalla folk för lata o oengagerade bara för att de sköter sina barn på sitt sätt o lär dem på sitt sätt, du vet ju inte vad de baserar sina beslut på eller varför. Utan du ser ngt som DU inte gillar o idiotförklarar varenda jävel på kuppen!
    Jag har inte idiotförklarat någon ang användandet av sele. Jag vill visa på alternativ och möjligheter istället för sele.
  • Black roses
    Malinca skrev 2009-08-09 12:18:16 följande:
    Black roses skrev 2009-08-09 12:14:15 följande: Ja men visst var de söta. Ha ha Man kanske ska skaffa en själv så sambon kan hålla koll på en... Han tycker jämt jag går för sakta Då hade folk verkligen fått något att snacka om!
    SKrattar.. Ja där sade du något.. Kanske skulle kunna vara den nya innegrejen??
  • Rintintin

Min sambo (engelsman) tyckte att jag skulle skriva in att han som vuxen fd selbärare ligger i fosterställning och gråter under sängen varje natt samt gillar att jag sätter sele på honom och drar omkring honom över lägenhetsgolvet.

Skämt åsido. Han är uppvuxen med en sådan sele och minns väl att det var irriterande i viss mån, men har inga skador i övrigt av att ha varit ett "selbarn".

• Malinca
    Black roses skrev 2009-08-09 12:20:46 följande:
    SKrattar.. Ja där sade du något.. Kanske skulle kunna vara den nya innegrejen??
    Ja vi kan skappa en ny trend.
    Hahaha............
  • Rintintin

Ovan nämnda irritation var alltså 3-åringens irritation att inte få springa iväg och göra som han själv ville. Den irritation som vilken treåring som helst känner (med eller utan sele).

• Malinca
    Rintintin skrev 2009-08-09 12:21:03 följande:
    Min sambo (engelsman) tyckte att jag skulle skriva in att han som vuxen fd selbärare ligger i fosterställning och gråter under sängen varje natt samt gillar att jag sätter sele på honom och drar omkring honom över lägenhetsgolvet.Skämt åsido. Han är uppvuxen med en sådan sele och minns väl att det var irriterande i viss mån, men har inga skador i övrigt av att ha varit ett "selbarn".
    Skrattar.......................
    Han har klarat sig fint
  • Black roses
    Glamrockare skrev 2009-08-09 12:12:44 följande:
    men det är ju det jag säger uppenbarligen har den föräldern bestämt att det är tvunget i den situationen eller hur? du avgör väll inte hur mitt eller andra barns behov styrs eller vad som behövs för att de skall vara säkra eller lära sig saker eller utmanas till att lära sig saker. Du kan ju inte gå runt o kalla folk för lata o oengagerade bara för att de sköter sina barn på sitt sätt o lär dem på sitt sätt, du vet ju inte vad de baserar sina beslut på eller varför. Utan du ser ngt som DU inte gillar o idiotförklarar varenda jävel på kuppen!
    Just därför jag har debatterat, alltför många,(det räcker med en egentligen) vill ha det till lathet, brist på ork o engagemang, än att se den enkla orsaken till ja iaf mitt val...

Sorgligt nog blir man idiotförklarad, men tydligen är jag ju inte själv i den situationen...
  • emajk

Så, nu tror jag vi tömt ur detta ämne så mycket man kan. Nu ska jag ut med jycken i vårt tätbebyggda område, utan koppel.

• Black roses
    Rintintin skrev 2009-08-09 12:21:03 följande:
    Min sambo (engelsman) tyckte att jag skulle skriva in att han som vuxen fd selbärare ligger i fosterställning och gråter under sängen varje natt samt gillar att jag sätter sele på honom och drar omkring honom över lägenhetsgolvet. Skämt åsido. Han är uppvuxen med en sådan sele och minns väl att det var irriterande i viss mån, men har inga skador i övrigt av att ha varit ett "selbarn".
    Skrattar... Vad bra att få höra en vuxenröst om minnet av den omdebatterade selen...
    Jag vet att mina föräldrar hade sele på mig med, men jag var för liten för att minnas det..
  • Black roses
    Malinca skrev 2009-08-09 12:22:48 följande:
    Black roses skrev 2009-08-09 12:20:46 följande: Ja vi kan skappa en ny trend. Hahaha............
    Oooohhh Kinky..*skrattar*
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina