• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Malinca
    SFHelen skrev 2009-08-09 22:37:08 följande:
    har inte läst igenom hela tråden, men vissa delar Jag tycker att de är helt okej att ha sele på sina barn, är ju för barnets o ens egen del man använder de för att skydda livet på de lilla livet man älskar. Har en son på snart 2 år som vägrar lyssna på mig när vi är ute, de är okej o låta honom gå "fritt" om vi bäda föräldrar är med, men är ja själv, nej tack. Är gravid o har foglossning så springa som ett jehu efter honom är inge kul, plus att han skriker i vagnen för där vill han inte sitta. Ska in o kolla efter ett sele o testa på honom o se hur han reagerar på de, för jag vill införskaffa mig ett till honom. Jag hade de som liten själv o ja har inte fått nå men av de...hihi (även springit i löplina, för ja va så vild). undrar bara över komentarerna så snälla barn, är inte barnen snälla fast dem springer runt o är vilda? de tillhör ju utveckligen o alla barn är ju olika....
    Hejsan! Känner igen mig på det där med att barnet som vägrar lyssna och springer trots man säger nej. Sonen tycker det e roligt med, tror det är en lek.
    Är inte gravid men har ingen kondis så jag är rädd att inte hinna ikapp honom *hemska tanke på vad som kan hända*.

KLART är barn snälla fast de springer runt och är vilda. Snälla, goa och alldeles vilda *ler*
  • Kyanita
    SFHelen skrev 2009-08-09 22:37:08 följande:
    har inte läst igenom hela tråden, men vissa delar Jag tycker att de är helt okej att ha sele på sina barn, är ju för barnets o ens egen del man använder de för att skydda livet på de lilla livet man älskar. Har en son på snart 2 år som vägrar lyssna på mig när vi är ute, de är okej o låta honom gå "fritt" om vi bäda föräldrar är med, men är ja själv, nej tack. Är gravid o har foglossning så springa som ett jehu efter honom är inge kul, plus att han skriker i vagnen för där vill han inte sitta. Ska in o kolla efter ett sele o testa på honom o se hur han reagerar på de, för jag vill införskaffa mig ett till honom. Jag hade de som liten själv o ja har inte fått nå men av de...hihi (även springit i löplina, för ja va så vild). undrar bara över komentarerna så snälla barn, är inte barnen snälla fast dem springer runt o är vilda? de tillhör ju utveckligen o alla barn är ju olika....
    Hehe, klart de är snälla och precis som de ska vara och lite till! På gott och ont. Det bästa med en vilde är att jag har fått superbra kondition!! *S*
  • SFHelen
    Kyanita skrev 2009-08-09 23:28:19 följande:
    Hehe, klart de är snälla och precis som de ska vara och lite till! På gott och ont. Det bästa med en vilde är att jag har fått superbra kondition!! *S*
    Malinca skrev 2009-08-09 23:24:26 följande:
    Hejsan! Känner igen mig på det där med att barnet som vägrar lyssna och springer trots man säger nej. Sonen tycker det e roligt med, tror det är en lek.Är inte gravid men har ingen kondis så jag är rädd att inte hinna ikapp honom *hemska tanke på vad som kan hända*. KLART är barn snälla fast de springer runt och är vilda. Snälla, goa och alldeles vilda *ler*
    konditioen får man haha så man kanske ska skippa selet? haha
    nej ja vill ha de, hemska tanke om han skulle springa ifrån mig, komma bort, göra illa sig m.m. MARDRÖM som inte får bli sann.
  • Smultron ett

Vi bor i en storstad, och har en liten kille på 2 år som vägrar sitta i vagn. Skulle jag ha honom springandes själv så skulle han bli överkörd innom 5 minuter för det går inte att ha "koll" på honom.

Jag har honom i "koppel" vid sådana tillfällen. Som mitt i stan bland bilar, på liseberg bland allt folk tex. Så han inte kommer bort. Och det är jättebra. han får en frihet han inte hade kunnat få annars.

Skulle han sitta i vagnen skulle han ja... sitta fast, vara fängslad!! För han vill absolut inte det! han skulle skrika och streta.

Men i selen och han får gå själv är han en nöjd och glad liten pojk, ock en O-överkörd och O-borttappad liten pojk till på köpet.

Härligt va!!??

• SFHelen
    Smultron ett skrev 2009-08-10 09:29:48 följande:
    Vi bor i en storstad, och har en liten kille på 2 år som vägrar sitta i vagn. Skulle jag ha honom springandes själv så skulle han bli överkörd innom 5 minuter för det går inte att ha "koll" på honom.Jag har honom i "koppel" vid sådana tillfällen. Som mitt i stan bland bilar, på liseberg bland allt folk tex. Så han inte kommer bort. Och det är jättebra. han får en frihet han inte hade kunnat få annars.Skulle han sitta i vagnen skulle han ja... sitta fast, vara fängslad!! För han vill absolut inte det! han skulle skrika och streta.Men i selen och han får gå själv är han en nöjd och glad liten pojk, ock en O-överkörd och O-borttappad liten pojk till på köpet.Härligt va!!??
    Låter underbart
  • SFHelen

En fråga till er som har selen till era barn:

Vart köpte ni era selen? o vad skulle ni rekomendera en annan?

• UpsyDaisy
    SFHelen skrev 2009-08-10 09:36:17 följande:
    En fråga till er som har selen till era barn: Vart köpte ni era selen? o vad skulle ni rekomendera en annan?
    Hmmm, köpte min på Irland.
  • SFHelen
    UpsyDaisy skrev 2009-08-10 09:38:19 följande:
    Hmmm, köpte min på Irland.
    oj då, ingen lust att åka ända dit för ett sele...
    då får ja väl teste de som har på barnenshus, för de är bara där ja sett att dem har selen i uppsala.
  • Sawalee

V i provade sele på vår dotter det gick så där...

hon sprang tills det tog stopp och sen flög hon ju tillbaka. Så vi fick skippa det. Hon fattade helt enkelt inte och poängen är ju att vi inte ska springa med henne....

ja ni fattar...

• Tinis 77

Köpte en ryggsäck som ser ut som en kanin. Sen är det ett långt band från den. Hade denna super bra ryggsäck/sele när vi var på Kosteröarna. Var livrädd för att dottern skulle ramla ner i hamnen så det var perfekt.
    Vi köpte våran på på babytrygghet på nätet. Rekommenderar starkt!!!!!!!!

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina