• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Malinca
    Har faktiskt inte fått negativa kommentarer IRL om den. Bara här på FL från vissa föräldrar som tror att alla barn är som deras!
    JA men alla perfekta föräldrar till perfekta barn tycks samlas här, nej go for it.
    Jätte snygga väsk/sele.
    Så praktiskt att det e som en liten ryggsäck, roligt för barnet med
  • Kyanita
    Malinca skrev 2009-08-09 21:34:00 följande:
    JA men alla perfekta föräldrar till perfekta barn tycks samlas här, nej go for it.Jätte snygga väsk/sele.Så praktiskt att det e som en liten ryggsäck, roligt för barnet med
    Han älskar sin "goda" så speciellt "kränkande för honom är det nog inte!
  • goatess82

Såg ett barn ha sådant utanför ett köpcentrum och det såg väldigt vettigt ut, parkering och unge är läskigt, ska lätt införskaffa ett sådant senare (iaf om det behövs).

• Malinca
    Kyanita skrev 2009-08-09 21:35:50 följande:
    Nej det tror jag absolut INTE att det är
    Hade jag sett det eller ser jag någon ska jag bara ge positiva komentarer
    Coolt ju
  • Black roses
    Kyanita skrev 2009-08-09 21:35:50 följande:
    Nej jag har lite svårt att tro att små barn ska känna sig kränkta.. Då tror jag mer att det är något vi vuxna projicerar på barnet.. Ja jag är trött nu, så jag ber på förhand om ursäkt om jag verkar lite off här.. MEN vad jag menar är att små barn reagerar inte med en så självklar känsla som kränkning ändå är.. De reagerar med ilska, glädje o liknande enkla känslor.. Arga kan de bli, men det är inte samma som kränkt...

Där har vi vuxna en viktig roll, för om vi går fram med negativa vibbar, då snappar barnen upp dem.. Detta försvårar ju bara för oss själva..
  • Leontine
    Black roses skrev 2009-08-09 21:59:18 följande:
    Nej jag har lite svårt att tro att små barn ska känna sig kränkta.. Då tror jag mer att det är något vi vuxna projicerar på barnet.. Ja jag är trött nu, så jag ber på förhand om ursäkt om jag verkar lite off här.. MEN vad jag menar är att små barn reagerar inte med en så självklar känsla som kränkning ändå är.. De reagerar med ilska, glädje o liknande enkla känslor.. Arga kan de bli, men det är inte samma som kränkt... Där har vi vuxna en viktig roll, för om vi går fram med negativa vibbar, då snappar barnen upp dem.. Detta försvårar ju bara för oss själva..
    Klok som en bok!!
    Om du ser ut som på ditt passfoto, då behöver du ut och resa.
  • siamusen

Tycker inte det ser felutalls

Har själv anvânt sele pa min mellanson under en tid. Nu kan han, tyvärr kanske, krångla sig ur den så det har blivit manga ganger jag har fatt slâppa hans bröder och springa efter mellansonen som en galning.

Den metoden lär inte funka länge till.

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    emajk skrev 2009-08-09 10:20:25 följande:
    Jag har sagt och i forumet sett att många gör det av bekvämlighet, inte att de är lata och oengagerade. Så hitta inte på extra saker för att "bättra på" din åsikt. Upplever du att du inte prövar saker för att ev. kunna slippa sele är det upp till dig om du känner dig lat eller oengagerad. Själva har en del sagt att de även gör det av bekvämlighet så det är inget påhopp. Se promenaden ur ditt barns synvinkel. Det struntar i om ditt mål är att hinna till en viss punkt inom en viss tid när det finns saker att upptäcka. Den tiden i barnets liv är inte så lång att det behöver bli så bökigt att planera in extra tid och backup med positiv avledning för att komma vidare när barnet fått chans att upptäcka saker. Men det blir ett problem när man prioriterar bekvämlighet och mål annat än barnets synvinkel.
    Men sättet du skriver på gör att folk läser lata när du pratar om bekvämlighet. Det är nämligen oftast inte för att vara bekväm de har sele på sina barn.

Jag upplever inte att jag inte provar saker. Min dotter är tio år och därmed på tok för stor för sele eller liknande. Om jag får fler barn kommer sele att vara något jag skaffar däremot eftersom jag har kronisk foglossning (dvs jämt, inte bara när jag är gravid) och jag har därför ont och svårt att bära, böja mig under någon längre period samt svårt att springa. Det syns däremot inte på mig utanpå hur ont jag har, så då kan du glatt döma mig och min föräldrastil. För det där med att döma andra gör du otroligt bra.
  • Kyanita
    Black roses skrev 2009-08-09 21:59:18 följande:
    Nej jag har lite svårt att tro att små barn ska känna sig kränkta.. Då tror jag mer att det är något vi vuxna projicerar på barnet.. Ja jag är trött nu, så jag ber på förhand om ursäkt om jag verkar lite off här.. MEN vad jag menar är att små barn reagerar inte med en så självklar känsla som kränkning ändå är.. De reagerar med ilska, glädje o liknande enkla känslor.. Arga kan de bli, men det är inte samma som kränkt... Där har vi vuxna en viktig roll, för om vi går fram med negativa vibbar, då snappar barnen upp dem.. Detta försvårar ju bara för oss själva..
    Håller med!
  • SFHelen

har inte läst igenom hela tråden, men vissa delar

Jag tycker att de är helt okej att ha sele på sina barn, är ju för barnets o ens egen del man använder de för att skydda livet på de lilla livet man älskar.
    Har en son på snart 2 år som vägrar lyssna på mig när vi är ute, de är okej o låta honom gå "fritt" om vi bäda föräldrar är med, men är ja själv, nej tack. Är gravid o har foglossning så springa som ett jehu efter honom är inge kul, plus att han skriker i vagnen för där vill han inte sitta. Ska in o kolla efter ett sele o testa på honom o se hur han reagerar på de, för jag vill införskaffa mig ett till honom.
    Jag hade de som liten själv o ja har inte fått nå men av de...hihi (även springit i löplina, för ja va så vild).

undrar bara över komentarerna så snälla barn, är inte barnen snälla fast dem springer runt o är vilda? de tillhör ju utveckligen o alla barn är ju olika....

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina