• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Tin o Trolls mamma

Invig mig i mysterierna! Varför ska man ha syrafria papper och grejer och hur vet man att de är det??? *nyfiken*

Ekorren.

• SC o EP

Tin o Trolls mamma:
    Vad jag förstår så är det för att korten ska bevara bättre. Det brukar stå "acid-free" på sakerna som är syrafria.

• Mickiee

Kollade inne på Pandurohobbex. Priserna på papper. Betalar ni verkligen så mkt?
    En annan har tur, min pappa jobbar på ett företag där de tillverkar papper och dyl. så han tar hem det jag behöver. Så jag slipper att lägga ut så mkt på papper.

En fråga..

klistrar ni in era lösa sidor i en bok eller vad? Jag köpte en helsvart ganska stor ringbundenbok på Ullared för 29.90. Tänkte använda mig av den, alltså klistra in sidorna där.

hur gör ni?

• Askungen

Ni som scrappar: Hur mkt pengar har ni lagt ner på papper och div saker??

Vad använder ni för lim bak på papperen?? Med vanligt lim blir det så buckligt när man lägger lager på lager.

//Nina

• Askungen

Är det någon som har köpt boken om scrapbooking, Personliga Fotoalbum av Madeleine Lärka? Vill bara veta om den är värd att köpa för en nybörjare som jag

Länk till sidan: www.geocities.com/personligafotoalbum/

//Nina

• AnneMie

Askungen: bra att du frågade..jag har också funderat på att beställa den, men inte riktigt vetat om den är värd pengarna!Så...nån som vet?

• SC o EP

Askkungen:
    Jag har precis börjat scrappa och hitills har jag väl lagt ca 700 kr på att köpa grejor. Försöker att inte räkna hur mkt det blir...

Jag använder 3L.s Photo Fix att klistra med samt även en klisterpenna Funkar jättebra.

• Askungen

Vart beställer ni alla sakerna ifrån? Jag har kollat in några sidor på internet och det skiljer ju lite från butik till butik.

Vilka butiker tycker ni har bäst artiklar och priser? //Nina

• SC o EP

Jag har beställt från scrappamera www.mamut.com/scrappa

Har även beställt från Decor Unique shop.d-u.nu/

Har även handlat på Panduro och i en affär i Malmö som heter Matton (tror jag) den ligger iallafall precis mittemot Panduro

Köpt på tradera har jag också gjort.

Svar på tråden Scrapbooking!