• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • jannice

Tack för snabba tips!
    Menar du att jag ska ha kartong som underlag för bilderna??? Hur fäster jag samman alla sidor ( alla och alla...det får jag ju se...) efter att de är färdiga???

• sambima

Ja, det finns alltså speciell sorts syrafria kartong som är bra som underlag. Jag har mina sidor (scrappar i A4) i plastfickor fr Esselte special och jag gör så att om jag vet att den LO som sitter bakom har kartong som grund då kan jag scrappa ena sidan utan kartong. Men det blir instabilare.

Jag har dem i plastfickor för de skyddar mer - kladdiga händer osv.

Se också till att använda fotoklisterlappar som är syrafria (ca.500st för 25-35kronor). De använder du för att montera.

• sambima

Layout =) Den sida som du "bygger" upp. =)

• jannice

Aha... :D
    Snacka om "grön" på området :)
    Ha ha... är helt lyrisk över all info som finns på nätet...Åhh vill börja nu, ska till skolan imorgon , sen ska jag hem och samla alla dagboksanteckningar etc...Vet du var man kan hitta dessa kartonger!

• sambima

Canson säljs i måleriaffärer, om ni har nåt ställe som säljer panduro saker. Om du bor i närheten av Stockholm så har vi Papprika som säljer scrapbooking saker! =)

Annars går det att beställa på nätet.

Det viktiga är att det är syrafritt så att korten inte gulnar och sen förstörs lagom till du får barnbarn...

• Morfen

Måhända är det billigare att beställa grejer från USA men inte om de fastnar i tullen, då kan det bli fruktansvärt dyrt. Beställ från England istället, då slipper man den problematiken!

• Jozebelle

sambima: Jojomenan där är jag med...

jannice: Är också helt grön inom området men börjar få lite grepp om vissa ord nu, men jag frågar fortfarande mycket!...*S*

• Jozebelle

Morfen>>> Har du några bra länkar???

• jannice

Någon som vet om butiken i Sthlm _ Papprika. har öppet idag...det är ju trots allt sommar....?!???
    Tänkte åka dit och bli inspirerad :D

Svar på tråden Scrapbooking!